למעלה מ-40 משפחות מגישות בימים אלו תביעות על סך מיליוני שקלים נגד חברת משהב, בטענה שזו איחרה בכשנתיים במסירת הדירות בפרויקט "משכנות נחלים" בשכונת הדר גנים, בו שימשה כיזמית ואחראית לבנייתן.
2 צפייה בגלריה
פרויקט משכנות נחלים פתח תקוה
פרויקט משכנות נחלים פתח תקוה
פרויקט משכנות נחלים פתח תקוה
(צילום: פרטי)
על פי כתב התביעה, הפרויקט שנבנה ברחוב הרב משורר, מכיל על פי היתר הבניה המקורי 48 דירות, מרתף, חניה תת קרקעית וקומת כניסה. עשרות הדיירים שרכשו דירות בפרויקט המדובר, היו אמורים לקבל אותן בין 2018-2019, אולם בפועל המסירה התעכבה והם קיבלו אותן בין 2020-2021.
בתביעות שהגישו עורכי הדין ממשרדו של עו"ד ירון טבצ'ניק, בשמן של 18 משפחות, נטען כי סיבת העיכוב נבעה מאחר שמשהב "השקיעה את כל משאביה בניסיון להגדיל את מספר יחידות הדיור בפרויקט, ואף בנתה באופן לא חוקי 2 דירות ללא היתר כדין נכון לזמן בנייתן. כל זאת, במקום לפקח, לאכוף ולוודא כי הדירות שמכרה ייבנו וימסרו לתובעים במועד".

2 צפייה בגלריה
פרויקט משכנות נחלים פתח תקוה
פרויקט משכנות נחלים פתח תקוה
פרויקט משכנות נחלים פתח תקוה
(צילום: פרטי)

עוד נטען כי לפי מידע שקיבלו המשפחות, נכנסה משהב למחלוקות כספיות עם הקבלן המבצע, ולמרות התראות ופניות רבות היא לא פעלה כראוי כדי לקדם את הבנייה. נוסף על כך, משהב "לא היססה למסור מדי כמה חודשים מועד חדש למסירת הדירה תוך אדישות מקוממת לתאריכי המסירה שמסרה".
נוכח העיכוב, חברת משהב שילמה פיצוי לתובעים "אלא שהפיצוי לא תאם את הגדרת החוק לגובה הפיצוי המתחייב בדין לבין מחירי השוק של דירה שווה בגודלה ובמיקומה", אומרת עוה"ד נועה שמאי ממשרד טבצ'ניק המייצג את הדיירים.
עוד הוסיפו ממשרד עורכי הדין, כי "הרשלנות והשאננות מצד חברת משהב גרמו לסבל רב לרוכשים שכן, אלו נאלצו לשכור דירות חלופיות, לעבור ממקום למקום, לטלטל את הילדים תוך שהוציאו ממון רב ומיותר בעוד חברת משהב גורמת להם עגמת נפש רבה ומיותרת".

קראו גם:

מחברת משהב נמסר בתגובה: "החל מיום הקמתה, חברת משהב בנתה למעלה מ-100,000 יח"ד בכל רחבי הארץ וגם כיום פועלת בהצלחה בכל רחבי הארץ, רק בשכונת הדר גנים בנתה החברה למעלה מ-300 יח"ד וזאת יותר מכל יזם אחר בשכונה.
"לגופם של דברים, חברת משהב בנתה ואכלסה את הפרויקט בהתאם לכל דין. הטענות המועלות בכתבה תתבררנה בבית המשפט והחברה מאמינה שהוא ידחה את התביעות וזאת כפי שתביעתם הראשונה של אותם הרוכשים נמחקה בעבר".