חשש כבד לחייהם: מאיה ביטון (23) ואלירן מזרחי (24) מפתח תקוה, שהתארסו רק לפני כחודש ובילו בפסטיבל המוזיקה בדרום, נעדרים מאז אתמול (שבת) בבוקר. "מאיה כתבה לי: 'אמא, אני מתה, אין לי אוויר'", סיפרה אימה מיכל שהוסיפה כי בני הזוג הסתתרו במכולת אשפה אך מאז נעלמו עקבותיהם.
3 צפייה בגלריה
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
(צילום: באדיבות המשפחה)
לדבריה של נועה, אחותה של מאיה, היא עוד הספיקה לשהות לצידם בטרם יצאו לפסטיבל ביום שישי בלילה. "אמא שלי הספיקה להתכתב איתה מ-8 בבוקר ועד 11:30, אבל אז נותק הקשר", היא סיפרה. אימן של השתיים שחזרה את רגעי הדרמה: "מאיה כתבה לי שהם מתחבאים במכולה של זבל, בהנחיה של המשטרה. אמרו להם לא לדבר בקול כי היו הרבה מחבלים לידם שצעקו 'אללה וואכבר'. היא ציינה שיש הרבה יריות והם מפחדים, ואחרי זה היא כתבה לי 'אמא אני אוהבת אתכם'. ניסיתי לעשות לה דימיון מודרך כדי להסיח את דעתה, והיא ציינה שהיא לא מבינה למה לא באים להציל אותם.
"אמרתי תיכף הצבא יבוא וישתלט על הכל, זה הצבא הכי חזק בעולם. היא כתבה שאף אחד לא בא והיא שומעת רק מחבלים, יריות, ופיצוצים מעל הראש שלהם. לא האמנתי שבמדינת ישראל, יכול לקרות מצב שצעירים יילכו למסיבת טבע ויהיה דבר כזה, ושהם יהיו בכזו מצוקה שהם נלחמים על החיים שלהם ואף אחד לא בא לעזור להם. מי ששלט שם אלו המחבלים, לא היה עם מי לדבר ועל מי לסמוך. בינתיים שלחו לי סרטון שראו אותם יושבים במכולה ואלירן מחפה עליה".

3 צפייה בגלריה
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
(צילום: באדיבות המשפחה)

מה ניסיתם לעשות מאז?
"נסענו ללהב 433 באיירפורט סיטי, ושאלתי מה לגבי הטלפונים. קצת לאחר מכן התברר לי שההורים של אלירן ראו באיכון שהטלפונים נשארו בשטח של המסיבה. שאלתי למה אני נותנת את ה-dna, האם כדי לזהות גופות? אז אמרו לי 'לא, יש הרבה אלמונים בבתי חולים'. יחד עם זאת הרבה משפחות כבר קיבלו הודעה על מצבם של יקיריהם המאושפזים ואנחנו לא. אמרו לנו גם שהיו חטופים מהמסיבה. אנחנו מעדיפים לדעת שהם נחטפו, שיש סיכוי כלשהו שהם בחיים.
"שניהם היו לוחמים בצבא, ושניהם טיילו יחד בדרום אמריקה כמה חודשים. הם יודעים קצת לשרוד בחיים אז אני מקווה שהייתה להם תושייה. בלילה קיוויתי שהם מסתתרים באיזה חור, אבל ככל שחולפות השעות אני כבר לא יודעת. הם לא יוצרים קשר והטלפונים לא איתם".

3 צפייה בגלריה
עידן שתיוי
עידן שתיוי
עידן שתיוי
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

קראו גם:

בדומה למאיה ואלירן, ישנם עוד צעירים רבים שבילו במסיבה שטרם יצרו קשר עם משפחותיהם, ביניהם עידן שתיוי, תושב האזור בן 28. "עידן יצא למסיבה עם חברים נוספים ונהג ברכב במקום מישהו שלא יכל לנהוג", סיפר אחיו עומרי. "בשעה 10:30 הוא סימס לחבר שלו שהרכב שלהם מלא, אבל מאז אבד איתו הקשר ואנחנו לא יודעים מה עלה בגורלו.
"היינו במשטרה, פנינו לכל כוחות הביטחון, לגורמים צהליים, טלפונים של גופים ציבוריים, אבל אין מענה ואין מידע עליו. חיפשנו גם בבתי החולים אבל הוא לא הגיע אליהם. התחושות כרגע הן של זוועה, אימה, חוסר ודאות מוחלט וחוסר אונים. פשוט עצוב".
ליצירת קשר בנוגע למאיה ואלירן ניתן להתקשר לנועה בטלפון 052-7826080
ליצירת קשר בנוגע לעידן שתיוי ניתן להתקשר לדלית בטלפון 050-9793650