דור העתיד של העיר עולה לגבהים חדשים: מרחב למידה ייחודי ומתקדם, שיעצים את הפוטנציאל של מחונני ומצטייני תלמידי פתח תקוה, נפתח בעיר.
4 צפייה בגלריה
טקס הפתיחה
טקס הפתיחה
טקס הפתיחה
(צילום: דוברות העירייה)

מרכז המחוננים העירוני למצוינות על שם שמעון פרס נחנך השבוע (שני) ברח' רמת הגולן 3 בעיר פתח תקוה, והוא יהווה מיזם חינוכי פורץ דרך ויהיה מבין המרכזים החינוכיים הבודדים בסדר הגודל הזה שפועלים באזור המרכז.
המרכז, הממוקם ברחוב רמת הגולן בשכונת תקומה, הוקם בשיתוף פעולה עם משרד החינוך וישמש כבית חם לתלמידות ותלמידים מחוננים ומצטיינים, בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים.

4 צפייה בגלריה
טקס הפתיחה
טקס הפתיחה
טקס הפתיחה
(צילום: דוברות העירייה)

בטקס שהתקיים אמש במעמד ראש העיר פ"ת רמי גרינברג, השתתפו בניו של שמעון פרס - חמי פרס וד"ר יוני פרס, אפרת דובדבני מנכ"לית מרכז פרס לשלום, מנחם נדלר מנהל האגף למחוננים ולמצטיינים במשרד החינוך, בכירים ממשרד החינוך, מנהל מינהל החינוך רמי הופנברג ומנהלות האגפים, מנהל מינהל הנדסה וצוותו, אורחים ותלמידים.
ראש העיר רמי גרינברג אמר: "העיר פתח תקוה יוזמת ומתחדשת כל הזמן, ושמה את החינוך בראש סדר העדיפויות. הקמת המרכז העירוני למצוינות מציב במרכז את המצוינות אליה אנו חותרים, ומייצר הזדמנות ייחודית עבור התלמידים והתלמידות כמו גם חשיפה למגוון תחומים רחב. אין לי ספק שהמרכז העירוני למצוינות יהווה נדבך נוסף בעשייה החינוכית לקידום הנושא למען עתיד טוב יותר לתלמידי העיר. אני מודה למשרד החינוך ולמשפחת פרס על שיתוף הפעולה וקידום המיזם החינוכי פורץ הדרך".

4 צפייה בגלריה
טקס הפתיחה
טקס הפתיחה
טקס הפתיחה
(צילום: דוברות העירייה)

בני משפחת פרס אמרו כי אביהם האמין בחינוך למצויינות ובחינוך דור מנהיגי העתיד. עוד הודו לראש העיר, למשרד החינוך ולכל מי שעסק בהקמת הבית תוך פרק זמן כה קצר.
המרכז למחוננים ולמצטיינים משתרע על שטח של 2,000 מ"ר, מציע סביבת למידה חדשנית ומרתקת, הכוללת מעבדות מתקדמות ומרחבי למידה מגוונים. התוכניות הפדגוגיות שפותחו במרכז, בשיתוף עם מנהלות אגפי החינוך בעיר והפיקוח והאגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך, נועדו לטפח את הכישורים הייחודיים של כל תלמיד ותלמידה.
בין היתר, במקום תפעל תכנית "קודקוד" המציעה מבחר רחב של קורסים, ביניהם קורסים בשחמט, מדע, משחקי בריחה, זואולוגיה, מנהיגות ואתגרים, משחקי מחשבה, עיצוב בהדפסה בתלת מימד, מייקרים ועוד. כל קורס מותאם לפיתוח מיומנויות חשיבה לגילאי ג-ו' המלמד חשיבה יצירתית וביקורתית, ומשלב פעילות מעשית וחווייתית.

4 צפייה בגלריה
טקס הפתיחה
טקס הפתיחה
טקס הפתיחה
(צילום: דוברות העירייה)

קראו גם:

התכנית כוללת מפגשי למידה המבוססים על לימוד חדשני ומגוון, תוך דגש על פיתוח מיומנויות חקר, חשיבה יצירתית וביקורתית. המרכז מתמקד גם בנושאים רגשיים וחברתיים, במטרה ליצור סביבה לימודית תומכת ומעשירה לתלמידים.
בנוסף, המרכז יציע לתלמידי העל יסודי, את תכנית ידיד, וכן קמפוס צמרות – תכנית המבוססת על תפיסת האקו-סיסטם העירוני, בדגש על למידה אקדמית, רב תחומית, ומאגדת שיתופי פעולה עם חברות הייטק, מרכזי רפואה ומוסדות האקדמיה בעיר וסביב לה.
התכנית כוללת למידה התנסותית, חווייתית ויצירתית, תוך הרחבת הידע וכישורי התלמידים לטיפוח המצוינות האישית, בנושאים: מדע, בריאות ורפואה, יזמות וכלכלה, מנהיגות ודיפלומטיה, מנהל ומדיניות ציבורית ועוד. בנוסף, המרכז יפעיל תכניות אקדמיות נוספות במתמטיקה, ותכניות ללימודים אקדמיים במדעים ועוד.