אירוע חריג אמש (מוצ"ש) במהלך הפגנה נגד הממשלה בכיכר גורן בפתח תקוה: בסרטון שהפך לוויראלי, תועדה אחת המפגינות ניגשת לחברת מועצת העיר חגית תלם, שעברה במקום ותולשת לה את כיסוי הראש. "אני לא מרגישה מושפלת בשביל עצמי אלא בשביל כל הנשים הדתיות בישראל, זה פשע אנטישמי", ציינה תלם.
1 צפייה בגלריה
האירוע בפתח תקוה, כפי שתועד בסרטון הויראלי
האירוע בפתח תקוה, כפי שתועד בסרטון הויראלי
האירוע בפתח תקוה, כפי שתועד בסרטון הויראלי
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

תלם, חברת המועצה מטעם סיעת יחדיו, שמתגוררת בכפר גנים ג' עברה במקום לדבריה בשעה 21:20 לערך כחלק ממסלול הליכה שעשתה עם בעלה לאחר צאת השבת, בדומה לערבים אחרים, אלא שאז נקלעה להפגנה שהתקיימה בכיכר המרכזית בשכונה. "הפריע לי שבזמן שכולם יושבים בבתים בכוננות למלחמה, הם באים לפה, מדברים על ביבי ומקללים, לכן צעקתי לעברם 'בוגדים' וצילמתי אותם. הם בוגדים במדינה שלנו ובוגדים בערבות שלנו.
"אחרי זמן קצר הלכתי וכנראה שהם התעצבנו בגלל זה. פתאום שתי נשים התחילו לרדוף אחריי. אחת ניסתה להרביץ לי ובעלי מנע זאת והשנייה תלשה לי את כיסוי הראש. כתוצאה מכך קיבלתי מכה חזקה בראש ובכתף".
תארי את התחושות באותם רגעים.
"כולם אומרים לי 'את בטח בהלם, מסכנה..' את האמת? לא חשבתי שיעשו דבר כזה. אני מזועזעת אבל לא עד עמקי נשמתי. אני אפילו שמחה שזה קרה, כי כל פעם אנחנו מבינים כמה הם (המפגינים) מסוכנים ואלימים. אני לא חושבת שאני הקורבן, אלא רק מראה את הפרצוף האמיתי שלהם.
"היא תקפה אותי בגלל שאני עם כיסוי ראש, ולכן זה פשע אנטישמי, השפלה בכוונה בגלל שאני דתייה. היא הורידה ממני סממן יהודי. לדעתי הן עשו זאת בגלל שאני דתייה ונחברת ציבור, אחרת הן לא היו מגיבות לקריאה 'בוגדים'.

האירוע בפתח תקוה
(צילום: מתוך הרשת החברתית, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

קראו גם:

כיצד פעלת לאחר מכן?
"זאת שעשתה את זה היא פשוט טיפשה כי לא ידעה מה תחטוף ממנה. הגשתי כבר שתי תלונות במשטרה, אתבע אותן אזרחית ושתיהן יצטערו שנגעו בי".
לאור השתלשלות האירועים, את חושבת שאולי יכולת לבחור במילים אחרות ולא 'בוגדים'?
"אני לא מצטערת על מה שאמרתי. אני דתייה, ולאורך השבת למדתי שיעורי תורה ועל שנאת חינם. על מה שהם עושים אי אפשר לשתוק ואני לא מצטערת על זה. הם כבר הגדישו את הסאה ומבחינתי הם בוגדים באמונה ובעם ישראל".
מדוברות המשטרה נמסר: שוטרי מחוז מרכז עיכבו לחקירה תושבת פ"ת בחשד שתקפה אמש אישה במהלך הפגנה בעיר, ככל הנראה על רקע חילוקי דעות פוליטיים ולפיכך הנחה מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, לטפל מיידית ולהעביר מסר חד וברור המוקיע אלימות מסוג זה ובכלל, המסכנת את יסודות החברה ובטחונה
חוקרי תחנת פ"ת פתחו הלילה בחקירה עם קבלת דיווח בדבר חשד לתקיפת אישה במהלך הפגנה בעיר, ככה"נ על רקע נושא המחאה, כאשר בעת שהקורבן ניהלה שיח עם אישה אחרת, הגיעה החשודה מאחור, נתנה לקורבן מכה בראשה ותלשה את כיסוי הראש שלה.
בתוך כך, שוטרי התחנה פתחו בחקירה מואצת עם קבלת התלונה במסגרתה ניתחו את תיעוד האירוע, בעדיפות גבוהה בהתאם להנחיית מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון, אשר ראה בחומרה את אירוע האלימות בנסיבות אלה, העשוי להסלים ולסכן את יסודות החברה ובטחונה. כאמור, החוקרים זיהו את החשודה במעורבות עיכבו אותה כעת לחקירה בתחנה.