כארבעה חודשים לאחר מותו של עוז אטיאס בן ה-24 מפתח תקוה בתאונת דרכים בצומת הרחובות קפלן-ז'בוטינסקי בעיר, הוגש בשבוע שעבר כתב אישום נגד הנהגת הפוגעת סיון רווה לוי (38) בגין גרימת מוות בנהיגה רשלנית לאחר שחצתה את הצומת באור אדום.
3 צפייה בגלריה
עוז אטיאס
עוז אטיאס
עוז אטיאס
(צילום: באדיבות המשפחה)

האירוע הטרגי גרם לטלטלה נוספת בקרב משפחתו של אטיאס, שכן לפני למעלה מעשור, בינואר 2014, נרצח נאור אחיו של עוז כשהיה בן 16 בלבד. "כתב האישום לא משפיע עליי כי אין שום דבר שיחזיר את הילד שלי. עד שהצלחנו להתרומם בא ניסיון קשה יותר", אומרת האם דרורה. לדבריו של אסף כהן, עורך דינה של הנהגת, גם היא "חווה טראומה גדולה עקב מעורבותה בתאונה".

התנגש בדלת הרכב


על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נועה עוזרי גפן מפרקליטות מחוז מרכז, בתאריך ה-11 במרץ בשעה 16:06 נהגה רווה לוי ברכב פרטי ברחוב ז'בוטינסקי מכיוון מזרח למערב. במהלך הנסיעה הגיעה לצומת הרחובות ז'בוטינסקי וקפלן ובשל אור אדום ברמזור, עצרה את רכבה כשהיא ראשונה בנתיב השמאלי ביותר המיועד לפנייה שמאלה.
בשלב מסוים, על אף שברמזור עדיין הופיע אור אדום, החלה הנאשמת בנסיעה, נכנסה לצומת ועמדה לפנות שמאלה. בעקבות הפנייה, חסמה רווה לוי את נתיב נסיעתו של אטיאס שנכנס עם אופנועו לצומת כשברמזור לכיוון נסיעתו הופיע אור ירוק. כתוצאה מכך התנגש אטיאס חזיתית בדלת הרכב. הוא פונה מחוסר הכרה ובמצב קשה לבית החולים בילינסון הסמוך, שם נקבע מותו זמן קצר לאחר מכן.
עוד נטען בכתב האישום כי כתוצאה מהתאונה פונתה רווה לוי במצב קל בעקבות חבלות מהן סבלה, ואילו נוסעת נוספת ששהתה עימה פונתה במצב בינוני ואובחן אצלה בין היתר שבר פתוח באמה שהצריך ניתוח לשחזור וקיבוע השברים.
כעת כאמור, מואשמת רווה לוי בגרימת מוות בנהיגה רשלנית וכן בנהיגה רשלנית אשר גרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם וניזוק רכוש. בפרקליטות טוענים כי הנהגת לא הבחינה באור האדום לפני שהחלה בנסיעה לתוך הצומת; לא הבחינה בעוז רוכב על אופנועו, למרות תנאי הדרך ושדה הראייה הנרחב שעמד לרשותה, וכן לא נהגה כפי שנהג מן היישוב היה נוהג בנסיבות העניין.

"העונש ילווה אותה כל חייה"


"כתב האישום לא מעלה אותנו ולא מוריד אותנו, כי אין שום דבר שיחזיר לנו את עוז", אומרת השבוע אימו דרורה. "גם אין לי שום דבר נגד הנהגת, היא לא קמה בבוקר כדי להרוג את הבן שלי. יחד עם זאת, אני לא מצדיקה חלילה את מה שהיא עשתה. קרה לנו דבר נורא, אסון גדול אבל יש לה כבר עונש קשה שהיא תצטרך לחשוב כל חייה על זה שהרגה בן אדם. יש לה את הייסורים שלה".
לא מעט אנשים היו מגיבים אחרת במקומך ודורשים ענישה קשה.
"אני חושבת שהמקרה שלנו לא ישנה סדרי עולם כמו שהרצח של נאור לא שינה יותר מדי. אני מאמינה שצריך לפתור את הדברים האלו מהשורש. לחוקק חוקים שימנעו מאנשים לבצע עבירות בכביש, שיבינו שהחיים הם חד פעמיים. אם בן אדם הולך זה נגמר וזה עצוב נורא. אני רואה לפעמים תנועות ידיים של נהגים, למרות שהם לבד ברכב, ואתה מבין שמישהו מעצבן אותם, ואז הם יכולים לא לעצור בעצור או להמשיך לנסוע באדום.
"היום לא משקיעים הרבה בחינוך של בן אדם לחברו. איפה המידות הטובות? איפה לעשות טוב? יש היום קרע בעם כי קל לשנוא. אנחנו צריכים להתפלל שיהיה שלום בינינו קודם כל ואז בינינו לבין האויבים שלנו".
נוצר קשר בינך לבין הנהגת?
"אני לא מכירה אותה ולא רוצה להכיר כי זה עושה לי רע ומזכיר לי אירוע נוראי וטראומתי מבחינתי. בשבעה פתחתי את הדלת ואמרתי שאם היא רוצה לבוא היא יכולה. היא לא הגיעה אבל היה מישהו שהגיע אז מטעמה ואמרנו לו שיגיד לה שאנחנו לא מקפידים עליה אבל היא גרמה לנו לנזק בלתי הפיך. אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור. אחרי השבעה אמרתי שאני לא רוצה לפגוש אותה, כי אני מעוניינת להבריא את המשפחה ולא לפגוש אנשים שמזכירים לי דברים לא טובים".

3 צפייה בגלריה
עוז אטיאס ז"ל
עוז אטיאס ז"ל
עוז אטיאס ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

אובדן רודף אובדן


כאמור, זהו אינו האובדן הראשון במשפחת אטיאס. בינואר 2014 נרצח נאור, אחיו של עוז, כשהיה בן 16 בלבד, בגינה ציבורית בעיר לאחר שהותקף בידי מספר נערים. בעקבות הסדר טיעון הורשע הנער שדקר את נאור בהריגה בלבד, ובחודש נובמבר 2015 הוא נידון ל-14 שנות מאסר.
"היה לנו ניסיון מאוד גדול, לקבור ילד שני", אומרת דרורה. "זה היה שבר על שבר, התמודדות הרבה יותר קשה. אנחנו משפחה מאוד חמה ומגובשת ועוז היה הלב של המשפחה, אין אחד שהוא לא נגע בו. תמיד היה מחובר לכולם, עזר לכל אחד ואחת, להורים שלו, לאחים שלו, עבד בעצמו והתנדב ב"ידידים". שבוע לפני שנהרג היה בריאיון לארגון הצלה. הוא היה ילד מדהים, נשמה אחת גדולה.
"התאונה שיבשה לנו את התפקוד בבית ומבחינה רגשית הורידה אותנו שאולה. יש לנו ילדים קטנים וגדולים וזה פתאום כמו לחתוך בבשר החי, כואב נורא. מרגיש כמו לעשות ניתוח בלי הרדמה.
"אנחנו אנשי אמונה ומחפשים ומוצאים את הכלים להתמודד. יש לפנינו עבודה לא פשוטה עם אובדן קשה על גבי אובדן קשה. אחרי שנאור נרצח הצלחנו להשתקם ונולדה לנו ילדה ועכשיו בא ניסיון נוסף שלא ציפינו לו. אנחנו כל הזמן עובדים על עצמנו, משתדלים לאחות את המשפחה, לאחד אותה, לעשות דברים ביחד לזכרו של עוז ולדבר על זה".

3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

"הנהגת בטראומה גדולה"


"אנחנו משתתפים בכאבה ובצערה הכבד של משפחת אטיאס", מסר פרקליטה של רווה לוי, עו"ד אסף כהן, "הנהגת היא אם לשלושה ילדים קטינים וחווה טראומה גדולה עקב מעורבותה בתאונה. היא מזדהה עם כאבה של המשפחה בכל יום ומתקשה לחזור לתפקוד רגיל. המעורבות של סיון בתאונה והידיעה שהיא חלק מאובדן וכאב כה גדול היא התמודדות יומיומית. טרם נחשפנו לחומר הראיות בתיק ונכון ליום זה לא ניתן לקבוע מה גרם לתאונה הקטלנית - כשל טכני או טעות אנוש. המשך ניהול התיק תלוי מאוד בחומר הראיות, בית המשפט והפרקליטות".