אם אתם מתכננים לערוך מדורות ל"ג בעומר בפתח תקוה, חשוב מאוד שתקראו את הקריאה שיצאה בימים האחרונים מהמשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות - וגם מהתושבים עצמם.
2 צפייה בגלריה
מדורה מדורות ל"ג בעומר פתח תקוה 2023 - תמונת פייסבוק
מדורה מדורות ל"ג בעומר פתח תקוה 2023 - תמונת פייסבוק
מדורות ל"ג בעומר פתח תקוה, בשנה שעברה
(צילום ארכיון: שירות מיינט)

תושבים בפתח תקוה וכן המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות קוראים לציבור להימנע מהדלקת מדורות כדי להמנע מפגיעה בסביבה ובבריאות.
ל"ג בעומר יחול ביום ראשון הקרוב ולקראתו צפויים תושבים רבים, וביניהם תלמידים ותלמידות במערכת החינוך העירונית, לקיים את הדלקת המדורות המסורתית, אך כאמור, ישנם תושבים בעיר שפועלים כדי להניא את היתר מלבצע זאת.
כך למשל, פנתה נציגות תושבי שכונת נוה גן יחד עם יושבי ראש הנהגות הורים במוסדות חינוך בשכונה אל ההורים בקריאה "להימנע השנה מלקיים מדורות ל"ג בעומר או לחילופין לקיים מדורות משותפות בקבוצות גדולות/קהילות בתי הספר".
בהמשך הסבירו הפונים כי "הנזק הנגרם מדי שנה על ידי הבערת מדורות מרובות הוא עצום, הן לסביבה והן לבריאות כולנו. המדורות עלולות לגרום לשריפות, כמות העשם העצומה מהווה נזק וסיכון בריאותי עצום ומיידי לבני האדם ובעלי החיים בסביבה. אמנם כולנו זוכרים בנוסטלגיה כיצד חגגנו כילדים סביב מדורות, אך הזמנים השתנו, השטחים הפתוחים הצטמצמו, המודעות גדלה והחלופות היצירתיות הן מרובות".
כאמור, גם המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות יצאו לאחרונה בקריאה דומה. "גם השנה, ובמיוחד השנה, נשמור על הסביבה ועל הבריאות שלנו ושל ילדינו ונציין את ל"ג בעומר במפגשים חברתיים ובפעילות חלופית בחיק הטבע. אפשר לציין את החג בצוותא, בלי לזהם את הסביבה", ציינה השרה להגנת הסביבה עידית סילמן.
שר הבריאות ותושב פתח תקוה, אוריאל בוסו הוסיף: "מדורות עלולות להיות מסוכנות לבריאות הציבור ולסביבה. בל"ג בעומר חובה על כולם להקפיד על נהלי הבטיחות ולהישמע להנחיות על מנת למנוע פגיעה מיותרת וכדי שכולם יסיימו את החג בשלום. אני מבקש מההורים לשמור על ערנות ולמנוע ככל הניתן סיכון של עצמנו ושל הילדים משאיפת אוויר, משריפה ומחשיפת יתר לנזקי סביבה ובריאות".

2 צפייה בגלריה
מדורה
מדורה
מדורה
(צילום: מוטי קמחי)

קראו גם:

מתכננים להדליק מדורה בכל זאת? לקראת ל"ג בעומר ובעקבות תנאי מזג אויר קיצוניים המעלים חשש להתלקחות שריפות והתפשטותן, נציב כבאות והצלה לישראל חתם על צו המתיר הדלקת מדורות אך ורק במקומות שהוכשרו לכך על-ידי הרשות המקומית וקיבלו את אישור הכבאות. הצו כולל איסור על הדלקת אש בפארקים, יערות קק"ל ושמורות טבע. הצו יכנס לתקוף החל מהיום (שלישי) ועד יום שלישי,ה-28 לחודש בשעה 8:00 בכל רחבי הארץ.