תושבים חדשים הגיעו לשכונת נוה גן בפתח תקוה: התנים. תושבים, שתיעדו אותם נעים ברחובות ובגינות הציבוריות בחופשיות, חוששים שהם לא מתכוונים לעזוב, ומקווים שתופעת חזירי הבר של חיפה לא תחזור על עצמה עם התנים של פתח תקוה.
1 צפייה בגלריה
תן בגינה ציבורית בפתח תקוה
תן בגינה ציבורית בפתח תקוה
תן בגינה ציבורית בפתח תקוה
(צילום: מתוך הרשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27/א לחוק זכויות היוצרים)
לדברי תושבים בשכונת נוה גן נראה שמדובר בתחילתה של תופעה. בשבועות האחרונים נצפו יותר ויותר תנים מקומות שונים בשכונה, ביניהם רחוב וינקלר וגינת קוגלמן.
"התחושה היא שזה ילך ויחמיר", אומר אחד התושבים ומוסיף: אני יודע שבמשך שנים נראו תנים באזור פארק הירקון אבל הם לא הגיעו לכאן. יש פה חשש גדול בעיקר מפני מחלת הכלבת שמועברת בין היתר על ידי נשיכה של תנים וכן ממספרים גדולים יותר שלהם בעתיד בקרוב".
צפו בתנים "הפתח תקוואים" >>>

נעשו פניות לעירייה?
"בהחלט אבל העירייה די מתעלמת. אחד התושבים למשל פתח פניה והיא נסגרה כ'לא ניתנת לטיפול' ובהסבר צוין ש'לא נראו שועלים במקום'. יש עוד לא מעט פניות שנסגרות בטענה ברוח 'לא ראינו כלום'. כנראה שעד שילד לא יקבל נשיכה מאחד מהם אף אחד לא יתעורר".

קראו גם:

תושב אחר הוסיף וטען כי, "העירייה לא מטפלת בפניות שלנו כמו שצריך. זה גם קצת מגוחך כי מגיעים לפעמים פקחים במהלך היום כשהתנים יוצאים בעיקר בלילה".
צפו בתנים בפעולה >>>


מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "לא מדובר בתופעה רחבת היקף כלל. תן הינה חיית בר ומקומה בשטחים הפתוחים של פ"ת ובכל הארץ. יחד עם זאת, בעקבות התרחבות הבניה, ניתן למצוא לעתים תן גם באזורים מיושבים, בעיקר באלו שנמצאים בקרבה לשטח המחיה שלהם. בעל החיים מגיע לשטחי מגורים לצורך מזון. יצוין כי אסור ללכוד חיות בר או להעבירם ממקום למקום. לכן, יש להקפיד לסגור פחי אשפה ולא להשאיר מזון לחתולי רחוב במשך כל שעות היום. השירות הווטרינרי מפזר פתיונות לחיסוני כלבת לחיות בר בשטחים הפתוחים וזאת על מנת לוודא שהם מחוסנים".