הלב נקרע: משפחותיהם של מאיה ביטון (23) ואלירן מזרחי (24) מפתח תקוה שבילו בפסטיבל המוזיקה בדרום בסוף השבוע ובשבת בבוקר נותק עימם הקשר, התבשרו הלילה על מותם. השניים, שכבר נקבע תאריך לחתונתם במהלך השנה הבאה, ייטמנו אחרי הצהריים זה לצד זו בבית העלמין ירקון.
2 צפייה בגלריה
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
(צילום: באדיבות המשפחה)
בשיחה שניהלנו ביום ראשון עם נועה, אחותה של מאיה, היא סיפרה כי עוד הספיקה לשהות לצידם בטרם יצאו לפסטיבל ביום שישי בלילה. "אמא שלי הספיקה להתכתב איתה מ-8 בבוקר ועד 11:30, אבל אז נותק הקשר", הוסיפה.
מיכל, אימן של השתיים שחזרה אף היא את רגעי הדרמה: "מאיה כתבה לי שהם מתחבאים במכולה של זבל, בהנחיה של המשטרה. אמרו להם לא לדבר בקול כי היו הרבה מחבלים לידם שצעקו 'אללה וואכבר'. היא ציינה שיש הרבה יריות והם מפחדים, ואחרי זה היא כתבה לי 'אמא אני אוהבת אתכם'. ניסיתי לעשות לה דימיון מודרך כדי להסיח את דעתה, והיא ציינה שהיא לא מבינה למה לא באים להציל אותם.
"אמרתי תיכף הצבא יבוא וישתלט על הכל, זה הצבא הכי חזק בעולם. היא כתבה שאף אחד לא בא והיא שומעת רק מחבלים, יריות, ופיצוצים מעל הראש שלהם. לא האמנתי שבמדינת ישראל, יכול לקרות מצב שצעירים יילכו למסיבת טבע ויהיה דבר כזה, ושהם יהיו בכזו מצוקה שהם נלחמים על החיים שלהם ואף אחד לא בא לעזור להם. מי ששלט שם אלו המחבלים, לא היה עם מי לדבר ועל מי לסמוך. בינתיים שלחו לי סרטון שראו אותם יושבים במכולה ואלירן מחפה עליה".

2 צפייה בגלריה
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
מאיה ביטון ואלירן מזרחי
(צילום: באדיבות המשפחה)

קראו גם:

הלילה כאמור, התבשרו המשפחות כי נמצאו גופותיהם של מאיה ואלירן. כעת, במקום לחגוג בחתונתם שתוכננה לחודש ספטמבר בשנה הבאה, הם ייטמנו זה לצד זו אחרי הצהריים בבית העלמין ירקון שער פתח תקוה, כשהלווייתו של אלירן תחל בשעה 16:00 ושל מאיה ב 16:30.
"מאיה הייתה עמוד התווך של הבית", אמרה בכאב גדול דודתה תמר פרנקל-קרייסברג. "ילדה חזקה, ערכית, שאהבה את החיים, תמיד הייתה שמחה וחלמה להקים בית יחד עם אלירן. הם מהתיכון יחד, מאוהבים וכבר נקבע תאריך לחתונה. ביום שישי תוכננה להתקיים מסיבת האירוסין שלהם שכבר לא תתקיים. במקום זה הם ייקברו היום אחד לצד השניה, כמו בחייהם ככה במותם".
הנהגת הורי תיכון ברנר בו לומד אופק, אחיו של אלירן, הודיעה: "הורי ותלמידי תיכון ברנר מרכינים את ראשם על הירצחם של אלירן מזרחי וארוסתו מאיה ביטון. אופק היקר תלמיד כיתה יב3 בתיכון, אשר אמש יחד עם אביו הגיעו להתנדב לארוז מוצרים לחיילים בדרום כל כך אמיצים וגיבורים להגיע בימים קשים אלה. כולנו אתכם ועם המשפחה באבלכם, וכאן לכל שתצטרכו. יהי זכרם ברוך".