כעס גדול בקרב הורים לפעוטות באם המושבות כלפי העירייה חברת מקפ"ת העירונית.
2 צפייה בגלריה
מעון באם המושבות
מעון באם המושבות
מעון באם המושבות
(צילום: באדיבות ההורים)

הורים לפעוטות במעון "דרור" זועמים על העירייה בשל כוונתה להעביר את ילדיהם למבנה חלופי בפעם השנייה מתחילת השנה ולאחד אותם עם מעון נוסף, מעון "פנדה", כשעתיד הצוות לוט בערפל.
"מתייחסים לילדים שלנו כמו לבובות, מעבירים אותם ממקום למקום כמו כלים במשחק", אמרה בכעס אחת האימהות. במקביל, הורי קבוצת הבוגרים ב"פנדה" השביתו השבוע את הפעילות במקום בעקבות זעם על התנהלות המעון והמחסור בסייעות שגורמים לדבריהם לכאוס, חוסר בהיגיינה וסכנות בטיחותיות לילדים.
את שנת הלימודים הנוכחית החלו 11 ילדי מעון דרור המדובר במבנה שברחוב מבצע קדש, אלא שזמן קצר לאחר מכן הגיעה תקופת החגים בסיומה פרצה מלחמת חרבות ברזל ובעקבותיה הועברו הפעוטות עם מרבית צוות המעון אל משכנם הנוכחי ברחוב רחבעם זאבי, בו יש ממ"ד. צעד זה עורר קשיי הסתגלות מחודשים אצל הפעוטות מעבר לאלו שחוו בתחילת השנה.
לאחרונה כאמור, במהלך אספה בה נכחו הנהלת המעון, הנהלת מקפ"ת וההורים, הופתעו האחרונים לגלות כי ילדיהם יאלצו לנדוד שוב בקרוב ולהתאחד עם מעון פנדה, כשעדיין לא ברור מי יעבור איתם בנוסף למנהלת המעון.
ההסבר שניתן להורים היה מספר מצומצם של ילדים ביחס לגודל הגן, אך אלו טוענים שהעירייה סגרה את אפשרות הרישום בפני הורים נוספים שרצו לרשום את ילדיהם. "התחננו וביקשנו שירשמו הורים נוספים אבל במקפת לא הסכימו", טוענת אחת האמהות. "זאת למרות שיש לנו רשימה של הורים שמעוניינים להצטרף. יש לנו עכשיו צוות מדהים ואם הן היו עוברות, זה היה פחות מפריע לנו, אבל הילדים שלנו יצטרכו עכשיו להסתגל לא רק למבנה חדש, אלא גם לצוות חדש. לפי מה שאנחנו יודעים צפוי אפילו מעבר נוסף בהמשך השנה הנוכחית כי אמרו לנו שאנחנו נכנסים לשם באופן זמני.
"בעירייה ובמקפ"ת תמיד טוענים שטובת הילדים במקום הראשון אבל הם מראים אחרת. גן פרטי לא היה נסגר ככה באמצע שנה, לא עושים דברים כאלה. התחושה היא שפשוט החליטו ועכשיו אומרים 'בסדר, זה רק 11 הורים, הם לא יעשו הרבה'. זה מאוד מאכזב".

2 צפייה בגלריה
מעון באם המושבות
מעון באם המושבות
מעון באם המושבות
(צילום: באדיבות ההורים)

קראו גם:

במקביל כאמור, נרשם כעס רב גם בקרב הורי קבוצת הבוגרים במעון פנדה שמונה 17 פעוטות. במכתב תקיף שהעבירו לראש העירייה בדרישה כי יתערב בעניין, פירטו ההורים את טענותיהם כשבין היתר הם אינם קיבלו את צוות המטפלות שהובטח להם, נפתחו במעון כיתות נוספות ללא גיוס מתאים של מטפלות וגולת הכותרת שיבוץ שתי מטפלות בלבד עבור כיתת הבוגרים כשרק אחת מהן קבועה והשנייה מתחלפת לעיתים תכופות.
"הכיתה מתנהלת בכאוס מוחלט נוכח העובדה כי רק אותה מטפלת יקרה מנצחת על כיתה שלמה ודואגת לטיפול השוטף בילדים", כתבו ההורים שלדבריהם העומס הרב הביא להיעדרותה החל מהשבוע שעבר. עוד הוסיפו: "כי לא פעם הורים שפקדו את הכיתה במהלך היום נחשפו למראות קשים של ילדים שמטפסים על שידות וכורסאות בגן ובדקה ה-90 נמע אסון. לא מעט ילדים חוזרים בסוף יום פעילות חבולים ופצועים עם נשיכות וסימנים של מכות יבשות על גופם... מיותר לציין כי פתיחת הכיתה במתכונת הנוכחית מהווה סכנה של ממש ולא פחות מרשלנות וספק אם בכלל ההתנהלות הזו חוקית".
בנוגע למעון דרור הגיבו בעירייה כי "מדובר במעון חדש, שהוקם במטרה להכיל 5 כיתות. לאור העובדה כי נרשמו 11 ילדים בלבד, הוחלט להעביר את הכיתה למעון סמוך תחת ניהול מקפ"ת עם מספר ילדים תקני. יצויין כי מנהלת המעון תעבור יחד עם הכיתה, כמו גם המדריכה הפדגוגית וכל המעטפת החינוכית תישאר זהה. הנושא הוסבר בפתיחות להורים ע"י מנהלת המעון והנהלת מקפ"ת, ולצורך ההיערכות של ההורים – המעבר יקרה ב-1.2.24. הפעלת 5 כיתות מעון ל-11 ילדים היא לא ריאלית ובוודאי שלא קיימת במעונות פרטיים או במעונות נוספים שפועלים תחת התמ"ת".
בנוגע למעון פנדה נמסר: "במעון פנדה עובדות 3 סייעות כאשר בימים האחרונים הסייעת המובילה נאלצה לצאת לחופשת מחלה. על כל פנים, ראש העיר זימן את הורי מעון פנדה לפגישה לצורך בחינת הבקשות וככל שיהיה צורך בשיפור נוסף, הוא יעשה".
תושבת העיר מור דקל ויו״ר העמותה למען הילד בגיל הרך: ״בתקופה רגילה ובעיקר במצב חירום של חוסר ודאות ואי יציבות למסגרות החינוך יש משמעות כפולה בשמירה על השיגרה וסדר היום של הילדים וההורים. על העיריה ומקפ״ת לעשות את כל המאמצים כדי להמנע מסגירת מעונות וגני ילדים, שכן למעבר של ילדים ממבנה למבנה וממסגרת אחת לשניה יש השלכות משמעותיות בהיבט החינוכי והפסיכולוגי. יש לחשוב על תוכנית השקעה גם בגיוס ושימור הצוותים ולראות איך לא מסכנים את הילדים עקב מחסור בכח אדם. יש יותר מידי תלונות מהורים שמצריכים מענה מיידי ומקיף יותר"/