יצחק נחשוני מפתח תקוה, שנחשב לפורץ דרך בעיתונות החרדית ורבים רואים בו כ"זקן השבט" בתחום, הלך לעולמו הלילה, ביום הולדתו ה-69, לאחר שסבל מבעיות רפואיות.
2 צפייה בגלריה
יצחק נחשוני
יצחק נחשוני
יצחק נחשוני. פורץ דרך בעיתונות החרדית
(צילום: באדיבות המשפחה)
נחשוני שירת בגלי צה"ל ובשנת 1983 הקים יחד עם ישראל קצובר את העיתון "יום השישי" שנחשב לפורץ דרך, מאחר שהיה לעיתון החרדי הראשון שאינו משוייך למפלגה כלשהי.
בהמשך, שימש כפרשן ועיתונאי בכלי תקשורת רבים, ביניהם רדיו קול חי, רדיו קול ברמה והאתר בחדרי חרדים. לאחרונה הקים בירושלים את בית הספר החרדי הגבוה הראשון בישראל לתקשורת מעשית, "הקתדרה", כשהוא בעצמו גידל דורות של עיתונאים ביניהם אורי אורבך וקובי אריאלי.
אשתו של יצחק, בלומה נחשוני, משמשת כמורה למוזיקה במוסדות חינוך שונים בפתח תקוה וגם חלק מששת ילדיהם הלכו בדרכם של השניים. בנו קובי משמש ככתב בעיתון ידיעות אחרונות ובאתר ynet, בנו יהודה משמש כמנכ"ל קבוצת התקשורת החרדית "משפחה" ובנו אהרל'ה עוסק בתחום המוזיקה כזמר.
בחודשים האחרונים סבל יצחק מבעיות רפואיות והלילה (בין ראשון לשני) הלך לעולמו ביום הולדתו. "בשבוע שעבר עוד הספקנו לחגוג איתו את יום הולדתו העברי", סיפר קובי. "הקשר בינו לבינינו הילדים היה מיוחד, קשר משפחתי חם. הוא היה גאה בנו מאוד ותמיד היה שם לצידנו ודאג לאחדות המשפחה. זכינו כולנו לעטוף אותו ברגעיו האחרונים וזו הייתה פרידה משמעותית מאוד.
"לאבא הייתה מסירות נפש גדולה מאוד. תמיד פעל לטובת הכלל ועשה זאת בנחישות בלתי רגילה. למרות שהוא התפרסם בשל תפקידיו בתקשורת, בפתח תקוה הוא היה מוכר כאיש חסד שפתח את ביתו בפני כל אדם שרק היה צריך - מסעודת שבת עבור נזקקים ועד אנשים חולים והומלסים. בערוב ימיו כששכב בבית החולים, ימים ספורים לפני שנפטר, הוא היה אמור לעבור מחלקה אך חל עיכוב כלשהו. למרות זאת הוא לא העלה בדעתו להפעיל את קשריו. מתי הוא כן עשה זאת? באותו יום הוא קיבל טלפון מחבר שסיפר לו שבתו חולת סרטן ויש להם בעיה מול קופת החולים. אז אבא אסף את עצמו והחל ליצור קשרים עם הגורמים הרלוונטיים כדי לסייע. בכל חייו מסר את נפשו כדי לעזור לאחרים, בין אם הכיר ובין אם לא, כשלעצמו פחות דאג".
נוסף על פועלו הרב, היה יצחק חבר הנהלת ארגון גשר שהוקם במטרה לחבר בין המגזרים השונים בישראל- חרדים, דתיים לאומיים, חילונים וכו'. "אבי פעל רבות כדי לקרב לבבות", מוסיף קובי. "גם את העשייה העיתונאית רתם למשימה הזאת ולא אהב את השבטיות. על אף שהיה חרדי, בחר להתגורר בפתח תקוה לאור הגיוון באוכלוסייה".

2 צפייה בגלריה
יצחק נחשוני
יצחק נחשוני
יצחק נחשוני. "פעל רבות כדי לקרב לבבות"
(צילום: מתוך טוויטר)

דוד חכם, מגיש תכנית הבוקר ברדיו קול חי, סיפר למיינט פתח תקוה: "קיבלתי את העדכון על פטירתו של יצחק בהלם גדול, מאחר שגם לא הייתי מודע למחלתו. הכרתי אותו לפני כ-20 שנה כשהייתי בתחילת דרכי בתקשורת, וראינו בו כ'זקן השבט'. בתקופות מעבר בחיי הייתי נוהג להתייעץ איתו, כמו גם בנושאים תקשורתיים דוגמת חילולי השבת וממשלות ישראל. נהניתי לראיין אותו כפרשן אך מעבר לכך, אין הרבה אנשים כמוהו שאכפת להם ממשפחות חלשות ואנשים עניים. הוא היה יוצר איתי קשר באופן אישי ומבקש לעזור לאנשים בין אם בכסף ובין אם בבירוקרטיה. יצחק היה דמות משפיעה מאוד ורבים מהעיתונאים היום חייבים לו את הקריירה שלהם".

קראו גם:

פעיל הציבור ותושב עיר, ירון קדושים, ספד אף הוא ליצחק וציין: "יצחק נחשוני ז"ל לא היה סתם עיתונאי, הוא היה ה-עיתונאי. עטו חולף על פניי מאז ילדותי עם עיתונו 'יום השישי' ועד 'מרכז העניינים' שממנו פרש בשל מחלתו. מהימים שחיכיתי ליום שישי בשביל עמוד השער של 'יום השישי' שהפגין גאונות. הוא הציב רף ייחודי של לשון חדה, ובעיקר משחקי מילים שהעידו על גאונות, לא פחות. אין כמעט נושא שהוא לא שלף לו כותרת של משחק מילים עם מסר חד, ונהניתי לקרוא להנאתי.
"למרות פער הגילים ועיסוקיו הרבים, הכרנו לפני למעלה מעשור שנים והידידות רק התהדקה. הוא היה צנוע, עניו וחבר אמיתי. כזה שידע לתת לי חיזוקים בימים קשים. אהבתי אותו וכיבדתי אותו, כי הוא כיבד כל אדם בנועם אבל בלי הנחות. עם עט חדה ומושחזת שלא דופקת חשבון אבל עם הרבה מכובדות".
יצחק הותיר אחריו אישה, שישה ילדים ונכדים. הלווייתו נערכה בבית העלמין סגולה.
יהי זכרו ברוך.