תומר לוין, תושב פתח תקוה, טוען כי סבו בן ה-78, שעשה את דרכו לביתו ביום שישי בערב ממקום העבודה, הותקף על ידי מספר נערים לאחר שהעיר להם כי חסמו את הכביש. לדבריו אחד מהם הכה אותו בפניו, ואחרים השליכו לכיוונו פיצוחים.
2 צפייה בגלריה
סימני הפגיעה על פניו של הגבר
סימני הפגיעה על פניו של הגבר
סימני הפגיעה על פניו של הגבר
(צילום: פרטי)
האירוע המדובר התרחש ביום שישי האחרון בשכונת הדר גנים, כשהסב הגיע עם רכבו לרחוב מנחם בגין בסביבות השעה 22:00 ונתקל בתופעה מוכרת באזור במסגרתה בני נוער רבים מתאספים בכבישים ובאיי התנועה כחלק מבילוי.
"סבא נעצר כדי להעיר לכמה נערים שיזוזו ויפנו את הכביש אבל בתגובה אחד מהם הכה אותו באגרוף בפניו והיתר השליכו עליו פיצוחים שהחזיקו בידיהם. עובר אורח שראה את המתרחש הרחיק את הנערים משם", מספר לוין.
"כתוצאה מהאירוע התנפחה לו הלחי והוא היה נסער מאוד בעקבות העובדה שבשכונה בה הוא גר הוא צריך לחיות בחוסר נעימות כזו. זה מאוד מתסכל אותו להגיע בכל יום שישי מהעבודה ולהיתקל בסיטואציות כאלו. בדרך כלל הוא לא יוצא מהרכב ונוסע בסבלנות אבל הפעם זה הגיע למצב שהוא עצר עם האוטו ונאלץ לחכות. אמרתי לו באופן אישי שבפעם הבאה יתאזר בסבלנות ולא ייצא מהרכב כי אי אפשר לדעת במי נתקלים".
"חשוב לי לציין שאני לא מכליל את כל הציבור הדתי שגר בשכונה", מוסיף לוין. "אני לא אומר שכולם מתנהגים כך ואני מכבד את השבת, אך יש לקחת בחשבון שמדובר בשכונה מעורבת ויש לכבד את שני הצדדים כדי לחיות בשכנות טובה ומכבדת. אנחנו נגד אלימות ונגד כפיית אורח חיים מסויים ואכן ניתן למצוא מקומות להסתובב בהם בימי שישי בערב שהם לא הציר המרכזי בשכונה".
כיצד פעלתם לאחר האירוע? הגשתם תלונה במשטרה?
"סבא עדכן אותנו על האירוע כשעה לאחר מכן, כך שידענו שהסיכוי לאתר את הנערים נמוך מאוד. בחרנו גם לא להגיש תלונה כי ידענו שרוב הסיכויים שלא ייצא מכך דבר ולא רצינו לטרטר את סבא. כן פניתי לעירייה דרך הרשת החברתית וראש העירייה הגיב שהנושא מוכר ויטופל. המטרה שלנו בסופו של דבר היא להעלות את המודעות לעניין כדי שמקרים כאלו לא יחזרו".

2 צפייה בגלריה
סימני הפגיעה על פניו של הגבר
סימני הפגיעה על פניו של הגבר
סימני הפגיעה על פניו של הגבר
(צילום: פרטי)

קראו גם:

אגב, זהו אינו מקרה האלימות הראשון בכבישי השכונה בתקופה האחרונה. רק לפני כחודש דיווחנו על אירוע שהתרחש בשבת בצהריים ברחוב סמוך, יהודה הנשיא, כשתושבת העיר, רינה קאושנסקי עצרה עם רכבה ליד בית אימה והותקפה על ידי אדם שהגיע חמוש בלבנה ואף בעט ברכבה.
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר באירוע חמור שלא מתקבל בשום צורה, גם אם הוא חריג בהחלט. בהתאם ראש העיר הורה על תגבור האבטחה באזור, מעבר לתגבור המשמעותי המורגש בימים אלו בכל העיר ובשכונת הדר גנים בפרט. זאת לצד הפעילות של המשטרה אשר אמונה על הטיפול בנושא".