הפוסט והסערה: ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, יצא היום (חמישי) בדף הפייסבוק שלו בהודעה דרמטית. על פי ההודעה שלו, היום נערכה ישיבה עם מנכ"ל נת"ע ומנכ"ל תבל, החברה שתפעיל בפועל את הרכבת הקלה.
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בפתח תקוה - תמונת פייסבוק
הרכבת הקלה בפתח תקוה - תמונת פייסבוק
הרכבת הקלה בפתח תקוה
(צילום: ניצן ינקו)
המטרה של הפגישה היתה, לדבריו, תיאומים אחרונים לקראת "הפעלה מלאה והעלאת נוסעים כבר במהלך החודש הבא – יולי 2023".
הודעתו של גרינברג הצליחה להפתיע את תושבי העיר, שמאוד שמחו על כך שלכאורה החל מחודש יולי הם יוכלו לנסוע בקו האדום מפתח תקוה עד בת ים דרך תל אביב באמצעות הרכבת הקלה.
אלא, שהיו עוד כמה אנשים שמאוד הופתעו מההודעה שיצאה בסוף הפגישה. מדובר באנשי נת"ע ומשרד התחבורה, שלא תכננו לפרסם היום את מועד הפעלת הרכבת הקלה.

2 צפייה בגלריה
הפוסט של רמי גרינברג
הפוסט של רמי גרינברג
הפוסט של רמי גרינברג
(צילום: מתוך פייסבוק)

קראו גם:

נת"ע ביקשו להבהיר בעקבות הדברים של גרינברג: "בניגוד לפרסומים, טרם נקבע תאריך פתיחה רשמי לקו האדום, וכי סוגיית אישור בטיחות ההפעלה עדיין נמצאת על הפרק. תאריך הפתיחה יקבע בתאום עם משרד התחבורה ולאחר קבלת כל האישורים הנדרשים. נת"ע עושה כל מאמץ אפשרי על מנת לזרז את הפתיחה".
גם במשרד התחבורה אומרים כי הרכבת תיפתח רק כאשר יתקבלו כל האישורים הבטיחותיים הנדרשים.
נזכיר כי בימים אלה נערכות נסיעות הרצה של הרכבת הקלה בפתח תקוה וברחבי גוש דן לאורך התוואי שלו. הקו ייצא מהתחנה המרכזית בפתח תקוה, ינוע על רחובות אורלוב וז'בוטינסקי ויעבור דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב-יפו עד שיגיע לתחנה האחרונה בבת ים. אורכו של הקו כ-24 ק"מ.

הרכבת הקלה בפתח תקוה

ומה אומרים בדוברות עיריית פתח תקוה? שם מתעקשים כי אנשי נת"ע עדכנו שהרכבת תחל לפעול בחודש יולי.
בתגובה הרשמית נמסר: "במסגרת ישיבה מקצועית שנערכה היום ואליה זומנו גורמי הרשות וראש העיר, מנכ"לי נת"ע ותבל עדכנו את ראש העיר על כך שהרכבת הקלה מתוכננת לפעול במהלך חודש יולי וביקשו את היערכות העירייה בתחומים השונים ובינהם, בפיקוח, הסברה, ניתוב תחב"צ ועוד".