מזעזע: חבורת ילדים, בוגרי כיתות ו' בשלושה בתי ספר בשכונת אם המושבות, ניהלה בשבוע האחרון מסע שיימינג בקבוצת ווטסאפ נגד תלמיד בשכבה נמוכה יותר. בין היתר כלל השיימינג הערות על רקע מראהו החיצוני והודעות בעלות אופי מיני.
1 צפייה בגלריה
שיימינג ילד
שיימינג ילד
הנושא עבר לטיפול המשטרה
(צילום המחשה: shutterstock)
הסיבה לשיימינג שעבר הילד טרם ברורה אך ייתכן ונעשה על רקע היכרותו עם תלמידה אחרת. המקרה המדובר הועבר לידיעת הורי בית הספר שהתבקשו לפעול לסגירת הקבוצה, שכללה עשרות וייתכן אף מאות מסיימי כיתות ו' משלושת מוסדות החינוך בשכונה. בשל רגישות האירוע, עבר הטיפול בנושא למשטרת ישראל, המטה הלאומי להגנת הילד ושאר הגורמים הרלוונטיים.
בהודעה שהוציאו במשותף הנהגות הורי שלושת בתי הספר נכתב: "הובא לידיעתנו כי נפתחה קבוצת וואטסאפ בה חברים בוגרי שכבת ו' מבתי הספר... בקבוצה מתנהל מזה זמן שיח פוגעני וחמור ביותר שכולל שיימינג מחריד ומזעזע כלפי ילד מסויים.
"המקרה עבר לטיפול במשטרת ישראל ובנוסף מעורב גם המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת. מעורבותכם קריטית לסגירת הקבוצה במיידי. חשוב והכרחי שתבדקו עם ילדיכם ותהיו ערים לקיום הקבוצה ולתכנים המסוכנים שמופצים בה ובכך תסייעו לעצור את הפגיעה בילדים ותמנעו הישנות של מקרים נוספים. פנינו לכל גורמי החינוך הרלוונטים ונוודא שהנושא יטופל וילווה מקצועית חינוכית".
קראו גם:
ראש העירייה, רמי גרינברג, מסר: "העירייה משקיעה בכל אמצעי אפשרי, הן במסגרת 'עיר ללא אלימות' והן בכל מסגרת אחרת, למניעת מקרים של שיימינג ופגיעה בילדים. נפעל בכלים העומדים בידי הרשות עד תום, הן במסגרת החינוכית והן במסגרת אגף הנוער, מועצות הנוער ופרלמנט הנוער. אנו רואים מקרים שכאלה בחומרה רבה, ומטפלים בהם במלוא הרגישות, גם כלפי הצד הפוגע, על מנת להעמיד אותו על החומרה במעשיו".
אנה נבות, יו"ר הנהגת ההורים העירונית, מסרה: "מדובר במקרה מזעזע וחמור מאוד וכרגע מטרידים אותנו המקרים הנוספים שמתנהלים ברגעים אלה בקבוצות הוואטסאפ ואנחנו לא יודעים עליהם. ילדים נוספים שנרמסים נפשית וחלקם בוחרים לא לשתף נסגרים בחדר ומתפללים לאלוהים שזה יגמר.
"אני גאה בוועדי ההורים בעיר וביושבי הראש במקרה הזה על היותם כתובת חיונית למצוקת ההורים ועל הטיפול המידי והליווי. אירוע כזה הוא קשה מנשוא גם עבור ההורה שרוצה לעזור לילד/ה וידיו כבולות. הורה שולח את ילד/ה לבית הספר, לגינה, לסרט אבל המקרים המזעזעים האלה קורים בנייד וחובתנו להיות מעורבים ולא לפחד לבדוק את הניידים וזו הסיבה שהוצאנו הודעה דחופה להורים הרלוונטים שיבדקו עם הילדים ויסגרו את הקבוצה לאלתר.
"השנה הקמנו מערך הסברה להורים, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם כל הגופים הטיפוליים והמניעתיים ונמשיך להציף, לעדכן ולשתף כך שכל ההורים ידעו מה קורה בניידים של הילדים שלהם ונמנע עוד מקרים של חרם ושיימינג".
מהמשטרה נמסר: "ב- 1.8 התקבלה פנייה במוקד 105 מאמא שדיווחה שבנה חווה ביריונות ברשת. היא סיפרה שבקבוצת וואטסאפ ארצית של ילדים העולים לכיתה ז' נשלחות קללות ותמונות מביישות של בנה. האירוע הועבר לטיפול דסק השותפויות במוקד 105, בהובלת המשרד לביטחון הפנים. נציגי משרד החינוך בדסק שוחחו עם האם על האירוע, הנחו את האם כיצד לייצר מרחב מוגן עבור הילד, ניתנה המלצה לערב את יועצת בית הספר. בנוסף הומלץ לשקול הגשת תלונה בתחנת המשטרה. האם הודתה על הסיוע הראשוני. בשלב זה דסק השותפויות - חינוך ורווחה ממשיך את הטיפול מול האם מול הורי הילדים הפוגעים והצוותים החינוכיים".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה