ביום ראשון בלילה נעצרו בבית האבות "נוף המושבה" שברחוב פינסקר שני חשודים על ידי השב"כ בחשד כי בכוונתם היה לקחת חלק בפעילות טרור. כעת מתגלים פרטים חדשים אודותיהם: מדובר בשני קטינים, תושבי העיירה סלפית הקרובה לאריאל, שנמצאו עם סכין מטבח. בינתיים, הועבר אחד מהם לידי המשטרה והחקירה בעניינו נוגעת כעת לעבירת שהייה בלתי חוקית בלבד.
2 צפייה בגלריה
מעצר חשוד - תמונת פייסבוק
מעצר חשוד - תמונת פייסבוק
החשודים נעצרו במרכז פתח תקוה
(צילום המחשה: shutterstock)
כאמור, הדרמה הגדולה התחוללה ביום ראשון בשעת לילה, כאשר כוחות של השב"כ פשטו על בית האבות ועצרו את שני הקטינים שעל פי המסתמן עבדו במקום, בחשד כי בכוונתם היה לקחת חלק בפעולת טרור. ברשות השניים נמצאה סכין אך הם טענו כי אינה שייכת להם.
מאז המעצר, הועבר אחד מהם, לטיפול המשטרה שמנהלת חקירה בגין עבירת שהייה בלתי חוקית בלבד. ואילו העצור הנוסף, עדיין מוחזק בידי השב"כ.
בעקבות האירוע והמצב הביטחוני הרגיש במדינה, הביעו תושבים, ביניהם בעלי עסקים סמוכים את חששם. "אמנם לא הייתי נוכח במקום בשעה הזו אבל נודע לי על כך דרך הלקוחות. התחושות לא נעימות בכלל. אין תחושת ביטחון, גם בקרב הלקוחות שמאוד מפחדים להגיע", אומר יוסי אביעוז, בעל סטודיו לעיצוב שיער שנמצא בצמוד לבית האבות. "מאז תחילת הלחימה ההכנסה שלי ירדה ב-90 אחוזים. אם המצב הזה יימשך יהיה מאוד קשה לשרוד".
יצרנו קשר עם משרדי הנהלת בית האבות ונענינו ב"אין תגובה".

2 צפייה בגלריה
מעצר חשוד - תמונת פייסבוק
מעצר חשוד - תמונת פייסבוק
השב"כ מעורב בחקירה
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

בדוברות העירייה ציינו: "עיריית פתח תקוה, יחד עם כלל גופי הביטחון והשיטור, נמצאים בהיערכות שיא ונותנים מענה לכל חשש שעולה. מידי יום מתבצעות הערכות מצב בהובלת ראש העיר וצוותי הביטחון ברשות, במשטרה ובצבא. זאת בהמשך להיערכות שנעשית בשגרה, ע"י ימי תרגול רבים וכו'. נכון לעכשיו אין הנחיות מיוחדות לתושבים ואנו מבקשים מהציבור להמשיך לשמור על עירנות ולדווח לכוחות הביטחון על כל חשד.
"יודגש כי עם פרוץ המערכה בדרום, ובפרט לקראת החזרה ללימודים, תוגבר מערך הביטחון העירוני באמצעות קב"טים, עשרות סיירים רכובים, עובדי עירייה שהוכשרו למשימות אבטחה, צוותי שיטור עירוני, כיתות כוננות, כולל עיבוי האבטחה בריכוזי גנים ומוס"ח והצבת אבטחה היקפית בכניסות לעיר, לצד הפעילות המתוגברת שנעשית ע"י חיילים רבים הפרוסים בעיר וכוחות משטרה רבים. הפעילות המתוגברת מצטרפת למשל"ט העירוני שפועל 24/7 ומכווין את הצוותים בשטח בעזרת מאות המצלמות שנפרסו בכל העיר ואמצעים טכנולוגיים נוספים".