במקביל להודעת פורום ראשי המסחר על פתיחת המסחר בכל הארץ ביום חמישי: שוק פתח תקוה ייפתח אף הוא, עם או בלי אישור הממשלה. גם חנויות במרכז העיר נפתחו כבר. "לא סומכים על אף אחד, רק על עצמנו", אומר אחד הסוחרים.
1 צפייה בגלריה
רחוב חיים עוזר פתח תקוה
רחוב חיים עוזר פתח תקוה
רחוב חיים עוזר פתח תקוה
(צילום ארכיון: ניצן ינקו)
אתמול כאמור, הודיעו פורום ראשי המסחר על פתיחת המסחר בכל רחבי הארץ החל מיום חמישי על פי התו הירוק גם אם בממשלה לא יתקבל אישור לכך. מדובר בין היתר על שווקים, חנויות, קניונים, מסעדות ועוד. כחלק מהתנאים לפתיחה, הודיעו בפורום כי מי שיהיה רשאי להיכנס יהיו מתחסנים, מחלימים, ילדים עד גיל 16, וגם כאלו שיציגו בדיקה שלילית בטווח של עד 72 שעות.
גם בפתח תקוה סוחרים רבים איבדו את סבלנותם, ועל פי המסתמן השוק צפוי להיפתח ביום חמישי הקרוב. "בדיונים על מתווה היציאה מהסגר בהם עלתה אפשרות לפתוח את המסחר כבר ביום ראשון האחרון. היו לא מעט סוחרים שרצו לעשות זאת כצעד מחאה אבל הצלחתי למנוע מהם", אומר יו"ר ועד הסוחרים בשוק, רפי פריינטה. "בינתיים ההחלטה על מועד פתיחת המסחר נדחתה אבל אם זה יתהפך עלינו אנחנו נפתח ביום חמישי בכל מקרה. אני מאמין שראש העירייה יתחשב בנו, ומקווה שכך יפעל גם מפקד תחנת משטרת פתח תקוה".
קראו גם:
איך היית מגדיר את המצב בשוק היום?
"השוק במצב גרוע מאוד. הוא פשוט לא פעיל יותר והגענו למצב שאי אפשר להחזיר את האנשים כי הם כבר הולכים לחנויות ולמרכולים השונים. לפי הבנתי יש כוונה מצד סוחרים גם להפגין בעניין ביום חמישי. הסוחרים כבר הגיעו לקצה ואם השוק לא יחזור לפעילות עלול להיות תוהו ובוהו".
במרכז העיר לעומת זאת, סוחרים רבים לא המתינו ליום חמישי ופתחו כבר את עסקיהם, חלקם בשיטת 'טייק אוואי'. "מי יודע יותר טוב מה שקורה חוץ מאיתנו הסוחרים?" תוהה בתסכול אחד מהם. "החלטתי לפתוח, זה לא מפריע לאף אחד, ואנחנו עובדים לפי התו הסגול".
אתה ואחרים פועלים למעשה בניגוד להחלטת הממשלה.
"יש חוסר אמון מוחלט במערכת. רואים שאין עתיד כרגע והמצב רק מתדרדר. עוד לא יצאנו מהסגר השלישי ויכול להיות שעוד מעט יכריזו על עוד סגר. אדם עם משפחה, ילדים, משכנתא,והוצאות שונות, יכול להתקיים כך? תנו לנו לעבוד. כמה אני אשב בבית? זה גם לא סגר באמת. אתה רואה עשרות אלפים שמצטופפים בלי אכיפה ואתה מבין שהכל חרטא. למה שאני לא אעבוד? למה שאהיה תלוי במישהו? אנחנו לא סומכים על אף אחד, רק על עצמנו".
נכון לכתיבת שורות אלו טרם ברור כיצד יפעלו הקניונים בעיר ובראשם קניון אבנת.
מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה והעמד בראשה, רמי גרינברג, ערים למצוקת בעלי העסקים בעיר ופועלים למענם במגוון דרכים תוך מתן הטבות במיסים השונים בעלות שנתית של למעלה מ-150 מיליון ש"ח. יחד עם זאת, לא נוכל לאפשר הפרות בהנחיות הבריאות כפי שנקבעו ע"י מקבלי ההחלטות בממשלה ובהתאם לחוות דעתם של המומחים ונאלץ לבצע אכיפה היכן שידרש. אנחנו קוראים לציבור ולבעלי העסקים להתאזר בסבלנות ולהקפיד על ההנחיות שבכוחן להציל את חייהם וחיי הלקוחות שלהם. לצד ההנחיות אנחנו קוראים לכולם להתחסן מפני הנגיף בהקדם, מה שיוכל להבטיח חזרה לשיגרה תוך מתן הקלות בהמשך. מעבר לפן הבריאותי, רף נדבקים נמוך בפתח תקוה יאפשר את פתיחת מערכת החינוך וכן את פתיחת העסקים. כל פעולה שתיעשה באופן חד צדדי ובניגוד להנחיות, עשויה להביא את התוצאה ההפוכה וחלילה להמשך השבתת מערכת החינוך והפעילות העסקית בעיר".