אברהם לביא בן ה-67 ממושב אלישמע הסמוך לפתח תקוה, קיבל מספר שיחות ממספר חסוי וכשענה נאמר לו כי מדובר במשרד הבריאות: "היית ביום חמישי על ידי חולה מאומת בכפר סבא, שהכניס עוד כ-50 אנשים לבידוד, ועליך לגשת להיבדק בדיוק בשעה 19:30 בערב".
1 צפייה בגלריה
הפורץ ממתין מחוץ לבית
הפורץ ממתין מחוץ לבית
הפורץ ממתין מחוץ לבית
(צילום מתוך סרטון האבטחה)
קראו גם >>>
בני משפחת לביא, זוג ההורים ושני ילדיהם, נסעו אל מתחם הבדיקות באיצטדיון לויטה בכפר סבא בשעה שנאמר לו ומצאוהו סגור. כאשר הם התקשרו אל קופת חולים "מאוחדת", אליה משתייכים, נאמר להם כי לא נקבעה עבורם שום בדיקה לאותה השעה. הם חזרו לביתם וגילו: פורץ חדר לביתם, גנב רכוש יקר כולל כספים השייכים לבית הכנסת בו אבי השפחה, אבי לביא, גבאי.
לביא הגיש תלונה בתחנת משטרת כפר סבא וזו פתחה בחקירה לאתר את החשוד במעשה. "בחיים לא הייתי מאמין שיעשו לי דבר כזה או למישהו אחר. זו תקופה קשה מאוד מבחינה כלכלית ואם אני נפלתי בפח בטח עוד אנשים רבים נפלו לתרגיל העוקץ הזה. אני מקווה שהמשטרה תאתר את החשוד ותמצה עמו את כל חומרת הדין. זה מעשה חמור", אמר אברהם לביא.
במשטרה בודקים חשד של עשרות מקרים דומים שהתרחשו ברחבי הארץ שבהם עברייני רכוש מתקשרים לאזרחים מטלפונים חסויים מודיעים להם שעליהם לעבור בדיקות קורונה ופורצים להם הביתה.
מהמשטרה נמסר: "מאבק משטר ישראל בעברייני הרכוש - השוטרים עצרו אתמול חשוד שבחסות דיווח כוזב - קורונה פרץ לבית בישוב אלישמע.
בלשי תחנת כפר סבא עצרו אמש חשוד תושב הישוב אלישמע כבן 36 בחשד למעורבות בפריצה לבית בישוב בשעות הערב של יום ראשון. על פי החשד, התקשר החשוד לבעל הבית והודיע לו כי מכיוון ששהה בקרבת חולה קורונה מאומת, חובה עליו בהתאם להנחיית משרד הבריאות, להיבדק עם משפחתו מתחם בדיקת קורונה בכפר סבא.
בזמן שיצאה המשפחה לצורך ביצוע הבדיקה נפרץ ביתם ומתוכו נגנב כסף מזומן, תכשיטים ורכוש נוסף.
בלשי תחנת כפר סבא עצרו את החשוד ובתום חקירתו בתחנת המשטרה יובא בהמשך היום לביהמ"ש השלום בפ"ת לדיון בהארכת מעצרו".