בזמן שראש העירייה, רמי גרינברג, ובכירים רבים נוספים בעיר, מעודדים את הציבור להתחסן ואף הצהירו כי יתחסנו ראשונים בעצמם, חברת המועצה אורנה דוידאי פרסמה בימים האחרונים פוסט חריג ברשת החברתית, ובו יוצאת נגד החיסון לנגיף.
2 צפייה בגלריה
אורנה דוידאי
אורנה דוידאי
אורנה דוידאי
(צילום: ריאן)
קראו גם:
דוידאי, עורכת דין במקצועה, שימשה כפיזיותרפיסטית ומילאה תפקידי ניהול במערכת הבריאות. את הפוסט פרסמה בעקבות הגעת החיסונים לארץ.
"למעשה, חיסון צריך לעבור סדרת ניסויים במשך חמש שנים ולא יום אחד פחות, אבל במקרה של חיסון נגד הקוקוריקו של פייזר, ה- FDA נתנו אישור אחרי ניסוי אחד", כתבה דוידאי. "אם תקראו היטב את הכתבה (כתבה שצורפה לפוסט- מ.ד) תראו שתופעת לוואי מאוד נפוצה של החיסון הוא שיתוק בפנים ע"ש 'בל'".
2 צפייה בגלריה
הפוסט של אורנה דוידאי
הפוסט של אורנה דוידאי
הפוסט של אורנה דוידאי
(צילום: מתוך הפייסבוק)
עוד כתבה, כי "אנשים בקבוצת הניסוי גם נפטרו, אבל מעניין שנטען כי זה כנראה בעקבות מחלות הרקע שהיו להם". יש לציין כי חלק מהמידע שהציגה דוידאי חלקי בלבד. כך למשל, מהמחקר של פייזר עולה כי הניסוי נערך ב- 44 אלף משתתפים. 4 מתוך המשתתפים שקיבלו חיסון דמה (פלציבו) הלכו לעולם לעומת 2 בלבד מקבוצת המתחסנים בחיסון האמיתי. "מקרי המוות תואמים לאירועים המתרחשים באוכלוסייה הכללית של קבוצות הגיל בהן התרחשו", נכתב בדו"ח של פייזר.
לצד התגובות התומכות, יצאו חלק מהגולשים נגד התבטאויותיה. "עובדה קטנה אחת ששכחת, תופעת לוואי של מי שלא לוקח חיסון הוא מוות באחוזים קצת יותר גבוהים מאשר השיתוק", נכתב בין התגובות לפוסט של דוידאי. "מדוע להפחיד סתם?", תהה גולש אחר.
ראש העירייה רמי גרינברג הגיב: "אני כמובן מכבד את אורנה, שותפתי לדרך. יחד עם זאת בתור אישי ציבור, יש לנו אחריות מונציפאלית וחברתית בנושא חשוב זה. מיותר לציין את הברור מאליו, שהמגפה הזאת גבתה את חייהם של אלפי ישראלים ומאות אלפי בני אדם בעולם. זאת בנוסף לשיבוש הטוטאלי בשיגרת החיים, שפגע בכלכלה, בחינוך ובכל חלקה טובה.
"המצב כפי שאנחנו חווים החל מחודש מרץ לא יכול להימשך ועלינו לסמוך על מומחי הבריאות בכל העולם ולהתחסן מפני הנגיף. זו האופציה היחידה שמונחת על השולחן בעת הזו ועלינו לתפוס אותה בשתי ידיים, למען בריאותנו ולמען בריאותם של היקרים לנו. ראוי שנציגי ציבור יתיישרו על פי הדרך המקובלת בכל העולם וישמשו דוגמא לשולחיהם.
"כפי שהצהרתי, אני אתחסן וככל שזה יהיה תלוי בי, אהיה גם הראשון שיתחסן בפתח תקוה. בנוסף אנחנו נערכים למתן מענה לוגיסטי משלים לנושא חשוב זה ונעמוד לצד קופות החולים בכל עניין שידרש כדי שתושבי פתח תקוה יתחסנו ובכך ישמרו על חייהם".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה