כתוצאה ממתווה הסגר: כאוס במערך התחבורה הציבורית ברחבי פתח תקוה. נוסעים מדווחים על תדירות נמוכה מדי בקווים השונים ועומס בתוך האוטובוסים עצמם.
1 צפייה בגלריה
עומס באוטובוסים בפתח תקוה
עומס באוטובוסים בפתח תקוה
עומס באוטובוסים בפתח תקוה
(צילום: פולט ממן-קפח)
על פי החלטת הממשלה כחלק ממתווה הסגר, התחבורה הציבורית פועלת במתכונת מצומצמת ומספקת שירותים לעובדים חיוניים, לצרכי הצטיידות והגעה למרכזים רפואיים.
על פי המתווה השירות העירוני פועל בתדירות נמוכה, ברשת קווים בסיסית ובתפוסה של עד 50%.
בימי א'-ה' מפסיקים האוטובוסים את פעילותם בשעה 20:00 ואילו במוצאי שבת בשעה 22:00. גם השירות הבינעירוני פועל באותה מתכונת בימי השבוע, אך לא פועל בסופי השבוע.
קראו גם:
במשרד הבריאות ובמשרד התחבורה שמו דגש על עטיית מסכה וריחוק חברתי, אך האם ניתן לשמור מרחק במצב הקיים? תלוי את מי שואלים.
"בגלל התדירות הנמוכה של האוטובוסים, ברגע שהנהגים פותחים את הדלת האחורית אנשים נכנסים כמו נחיל זבובים. איך אפשר לנסוע ככה?", אומרת פולט ממן-קפח (77), תושבת קרית אלון שעובדת במרכז העיר.
"בגלל שצמצמו את הקווים ביטלו את קו 10 של חברת אפיקים בו נסעתי בדרך כלל ועכשיו אני נוסעת בקו 16. עכשיו גם התדירות ירדה משמעותית ובמקום שיגיע אוטובוס כל רבע שעה הוא מגיע פעם בשעה. באחד הימים השבוע כשנסעתי בחזרה מהעבודה, עלו המון אנשים בתחנה של השוק למרות שהאוטובוס כבר הגיע עמוס, ואיתם פקח של חברת אפיקים.
"הוא הורה לנהג שלא לנסוע עד שלא יורדים נוסעים מהאוטובוס אבל אף אחד לא רצה לרדת, כך שישבנו דקות ארוכות באוטובוס, בחום, בלי מזגן. בסוף הואילו בטובם שני אנשים לרדת, אבל מה זה עוזר שירדו שני אנשים עם כל הצפיפות? הנהג המשיך לרחוב וולפסון, ושם אותו סיפור. באו אנשים ולא יכלו לעלות כי האוטובוס כבר היה עמוס. לקח לי שעה וחצי להגיע הביתה בנסיעה בתוך העיר".
אילו תחושות עוברות בך כשאת נוסעת בצפיפות כזו?
"זה נורא, אני מתה מפחד. במיוחד שאתה שומע זה קרס וההוא קרס. אני מכירה אנשים שביום אחד המצב שלהם התדרדר. זה ממש מפחיד. יש לי בבית בעל מוגבל עם רקע רפואי ואני מפחדת שזה לא יהיה על המצפון שלי אם אביא משהו הבייתה".
מה את מתכוונת לעשות לאור המצב כרגע?
"אני לא יודעת אם לצאת לעבודה או לבקש חופש, אני ממש מפחדת לצאת. אי אפשר לחיות כך. אתה עובר ברחוב וזה גם לא נראה כמו סגר. יש חנויות פתוחות על הכביש הראשי, בברון הירש הכל פתוח, אנשים מגיעים לשם לעשות קניות, אז שיתנו לנו אוטובוסים. לא יכול להיות שמצמצמים את השעות על הגב שלנו. בחברת אפיקים גם אין עם מי לדבר, אי אפשר לתפוס אותם".
תגובת אפיקים: "מדובר בקו מרכזי בפתח תקווה המשרת אלפי נוסעים מדי יום. בתקופה זו בה מוגבלת כמות הנוסעים באוטובוס ל -30 נוסעים אנו מסתייעים בפקחי החברה על מנת לאכוף הוראות אלו.
"במקרה זה, הגיע האוטובוס לתחנה שלאורך המסלול ועם פתיחת הדלתות התפרצו עשרות נוסעים לתוך האוטובוס בניגוד להנחיות.
"מבקר שהיה במקום ביקש מחלק מהנוסעים לרדת מהאוטובוס ואף התנה בכך את המשך הנסיעה. האוטובוס המשיך בנסיעה רק לאחר שהתברר כי ההנחיות מקוימות.
"באשר לצמצום הנסיעות מזמן שגרה, מתכונת הפעילות הינה בהתאם להוראות משרד התחבורה אשר תומכת את החלטת הממשלה על סגר מהודק".