שוב ניצל מבידוד: ביום ראשון שעבר, יום החג השני של ראש השנה, נכח ראש העירייה רמי גרינברג בבית הכנסת "שונה הלכות" ברחוב חובבי ציון בפתח תקוה.
1 צפייה בגלריה
(רמי גרינברג. צילום: ריאן)
לאחר החג התברר כי בסביבתו של בית הכנסת שהו למעלה מ-10 חולי קורונה, אך לטענת העירייה וגבאי בית הכנסת, בין החולים לבין גרינברג הפרידה מחיצת ניילון ולכן אינו נדרש בבידוד.
על פי גבאי בית הכנסת, במקום שמשמש גם כבית מדרש, נכח תלמיד עם תסמינים שהתבקש לעזוב את המקום מחשש לשלום המתפללים.
לאחר החג, הוא אובחן כחיובי והתברר כי בעקבותיו התגלו לפחות 10 חולים נוספים.
קראו גם:
"ראש העירייה לא הסתובב בין התלמידים, הוא ישב מאחורה והם ישבו בחלק הקדמי של בית הכנסת. הייתה מחיצה בין החולים לבינו", אמר גבאי בית הכנסת והוסיף כי לאחר החג, מנהל בית המדרש שלח את כל התלמידים לבתיהם.
יש לציין כי רק לפני כשבוע אובחן עוזרו האישי של ראש העירייה כחיובי לנגיף, אך אז טענו בעירייה כי לא שהה לצידו די זמן המצריך בידוד.
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "מסיבה שאינה ברורה, נראה כי עיקר עיסוקה של התקשורת המקומית היא להכניס את ראש העיר לבידוד. כך, מעבר לעובדה כי המקומונים מתעלמים מקיומן של ההנחיות לחייבים בבידוד (הגדרת "מגע הדוק" וכו'), במקרה המדובר גם לא התקבלה כל אינדיקציה או הודעה רשמית שאכן היו חולים בבית הכנסת.
"ברור לכל שטענות המקומון, אינן מהוות הוראה רשמית. ראש העיר ביקר במספר בתי כנסת ברחבי העיר במהלך ראש השנה ויום כיפור, וזאת בעיקר כדי לוודא כי ההנחיות נשמרות.
במסגרת ביקורו בבתי הכנסת, הקפיד ראש העיר לעמוד בכניסה, רחוק מהמתפללים ולא לבוא במגע עם מי מהם. בבית הכנסת המדובר, המתפללים שהו מאחורי מחיצות ניילונים, כך שבכל מקרה ראש העיר לא בא במגע עם המתפללים. למוטב לציין כי במהלך ביקורו בבית הכנסת הגדול, ראש העיר סרב לבקשת הגבאים להיכנס לבית הכנסת ונותר להתפלל במקום מרוחק מכלל המתפללים.
"ההקפדה על כללי הריחוק וכיוצא בזה מנוהל ע"י ראש העיר באופן מחמיר ביותר - מעבר להנחיות הסטנדרטיות וזאת בין היתר כדי לשמש דוגמא לציבור. דבר שמוכיח את עצמו לאורך כל המשבר".
ממשרד הבריאות נמסר: "לא נוכל להתייחס בתקשורת פרטנית לממצאי חקירה אפידמיולוגית כזאת או אחרת לאור חיסיון רפואי".