התפרצות נגיף הקורונה: גננת מגן "הפרחים של נורית" ברחוב הנשיאים התגלתה אמש כחולה בנגיף. היום הודיעה נורית על סגירת הגן, אך ההורים נמצאים בחוסר ודאות ומחכים לתשובות כיצד לפעול.
1 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בלניאדו
מחלקת הקורונה בלניאדו
קורונה
(צילום המחשה: דוברות לניאדו)
מדובר בגן פרטי לילדים בגיל 3 חודשים עד 3 שפועל לפי קבוצות גיל, השוכן בסמוך לגן משחקול בו נמצא בשבוע שעבר פעוט שחלה אף הוא. כרגע לא נראה קשר בין המקרים.
אחד ההורים מציין כי אמש הם דווחו על הגננת שנמצאה חיובית לנגיף, כאשר מיום רביעי לא הגיעה לגן לאחר שביתה אובחנה כחולה אף היא.
מאחר ומדובר בגילאים קטנים, ההורים עצמם נמצאים כרגע בחוסר ודאות סביב הצעדים בהם עליהם לנקוט.
"אין לנו טענה כלפי נורית שתומכת בנו ומנסה לסייע אך אנחנו מצפים מגורם רשמי שיומר באילו צעדים יש לנקוט. בדקנו מול העירייה אמרו לנו שיעשו לילדים בדיקות, אחרי זה הבנו שזה לא בדיוק ככה אחרי זה שלחו אותנו לקופות חולים. אין גורם שמרכז את ההנחיות".
"בידוד לילד לא כל כך אפשרי כי מישהו צריך להיות איתו בבית. אז מה קורה עם שאר בני הבית? יכול להיות שיש כרגע בני משפחה של ילדים שמסתובבים בחוץ, לא בגלל כוונה רעה אלא כי לא יודעים כיצד לפעול ועלולים להביא להדבקה נוספת. כרגע ההורים מזינים אחד את השני כיצד לפעול ואנחנו מצפים לקבל תשובות ממקור מוסמך. כרגע אמנם לכל הורה יש את האחריות האישית אבל יש תחושה שכל אחד מנסה לכוון אחרת".
נורית, מנהלת הגן, ציינה כי היא מטפלת בנושא במטרה לקבל תשובות בהקדם.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "מדובר בגן פרטי של גילאי לידה עד 3. עם קבלת הדיווח, ראש העיר הורה לסגור את הגן ולקדם הליך בדיקות מהיר לצוות הגן ולילדים. זאת בהתאם לסדר הפעולות המתבצעות במקרים דומים בכל מוסדות החינוך בעיר: הקפאת מצב, קידום בדיקות ונקיטת פעולה בהתאם לממצאים".