כעס רב בקרב תושבים בשכונת כפר גנים ג', ובעיקרם הורים לתלמידי בתי הספר דבורה עומר ואלימלך כנר.
לטענתם, על אף הבטחה שניתנה להם מהעירייה ולמרות שהשתתפו בטקס הנחת אבן הפינה לחטיבת משה ארנס החדשה, שובצו ילדיהם בסופו של דבר לחטיבה המרוחקת יותר, פיינברג-עלומים. במקביל, ישנו חשש כי הגעת תלמידים לחטיבת ארנס מחוץ לשכונה עלולה להכביד על עומסי התנועה באזור בשעות הבוקר והצהריים.
כזכור, לפני מספר ימים פרסמה העירייה את החלטתה בדבר הזנת בתי הספר בחינוך העל יסודי לשנה"ל תשפ"ב בפתח תקוה. בין היתר הוחלט כי את חטיבת הביניים משה ארנס שבכפר גנים ג', שבנייתה הסתיימה רק לאחרונה, יזינו בתי הספר ביאליק, הדר, יד לבנים ושיפר, ואילו את חטיבת פיינברג-עלומים יזינו בתי הספר דבורה עומר ואלימלך כנר. דווקא מבחינה גיאוגרפית, שני בתי הספר האחרונים קרובים יותר למשה ארנס, ועל כן כועסים ההורים שאף טוענים כי ההחלטה שהתקבלה נעשתה בניגוד להבטחות שקיבלו בעבר.
קראו גם:
"אנחנו מאוד מאוכזבים ומופתעים לגלות שדווקא אל בית הספר שנבנה מול הבית שלי, הילד שלי לא יוכל ללכת", אומר הורה מאלימלך כנר, שעד כה בוגריו שובצו לחטיבת רשיש.
קיבלתם הבטחה כי ילדיכם ילמדו במשה ארנס?
"היו לא מעט מפגשים ושיחות עם גורמים בעירייה לאורך כל הדרך. ראש העירייה הזמין אותנו והורים מדבורה עומר לטקס הנחת אבן הפינה לחטיבת משה ארנס. באנו לשכונה, השקענו את מיטב כספנו, גרנו כאן בכל שלבי ההתפתחות והבניה שהיו פחות נעימים עבורינו ובסופו של דבר מוציאים אותנו החוצה ומכניסים ילדים אחרים פנימה.
"אין לנו עניין עם עלומים או כל חטיבה אחרת, אנחנו חושבים שהם לא רעים. אין לנו בעיה גם עם ראש העירייה שאנחנו די מרוצים מההתנהלות שלו ואנחנו מעריכים את רוב הדברים שהוא עושה, אבל בגלל שבית הספר קרוב אלינו מן הראוי שהילדים שלנו ילמדו בו. נוסף על כך, כבר היום יש שעות שהתנועה באזור קטסטרופה, כך שהגעת תלמידים מחוץ לשכונה רק תחמיר את המצב".
ניסיתם לשנות את רוע הגזרה מבחינתכם?
"התחלנו להתארגן בנושא. אנחנו באמצע התהליך וברגע שנגיע לכמות מספקת של אנשים נפנה לעירייה בצורה מסודרת. אנחנו לא נרים ידיים, זה לא הגיוני".
אם מבית הספר דבורה עומר אומרת בתסכול: "נבנתה פה חטיבה חדשה, ובסופו של דבר משובצים אליה תלמידים לא מכפר גנים ג', אלא מאזורים רחוקים יותר. אי אפשר לזוז ברחוב העצמאות לשני הכיוונים, ועכשיו מביאים הסעות מבחוץ. אני חוששת שזה ישפיע גם על ערך הדירה בסופו של דבר. הילד שלי צריך כל יום לעבור דרך בית הספר החדש ולהמשיך הלאה. אנחנו לא רוצים לוותר על זה".
ההורים הזועמים אף פתחו עצומה ברשת עליה חתמו כבר כ-300 תושבים ובה כתבו בין היתר כי "מטרתנו בחתימה על עצומה זאת היא לדרוש מראש העיר לעמוד בהבטחתו לילדי כפר גנים ג׳ , שאף היו נוכחים בטקס הנחת אבן הפינה של חטיבת ארנס במעמד ראש העיר, ולהשתלב בחטיבת ארנס.
אנחנו רוצים להבהיר שילדינו לא יהיו כלי משחק בהחלטות פוליטיות ובהבטחות של קמפיינים לבחירות. לאחר סיום ההחתמה על העצומה, אנחנו נעביר את תוכנה לראש העיר, למשרד החינוך ונפרסמה במדיות החברתיות ובכל פורום מתאים שנמצא לנכון לקדם דרכו את המאבק. בכוונתנו לפעול בכל האמצעים העומדים ברשותנו כדי לשנות את החלטת ראש העיר , הפוגעת בחינוך ילדינו וברמת החיים של תושבי כפר גנים ג׳".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה:
"עם כניסתו לתפקיד, ראש העיר רמי גרינברג, פעל כדי להקים את בית הספר ארנס שלא תוכנן בעבר. יודגש כי בניגוד לנטען, לא הובטח למי מבתי הספר להשתבץ בארנס. ראש העיר רמי גרינברג הדגיש בפני ההורים בעבר כי 4 בתי הספר היסודיים ישובצו בשתי החטיבות שבשכונת כפר גנים – ארנס ופיינברג. ובשום אפשרות, בגלל כמות התלמידים, לא ניתן להכיל את 4 בתי הספר רק בארנס. כמו כן הוסבר להורים על יתרונות המהלך מתוך מטרה לאפשר מערך חינוכי מיטבי לתושבי השכונה והעיר בכלל. בעתיד, ככל שיהיה שינוי בהיקף התלמידים יהיה ניתן לבחון רישום פתוח בשתי החטיבות.
"כפי שפורט במכתב שהוציאה העירייה, האגף לחינוך על יסודי החל לפני כשנה בהליך לתכנון אסטרטגי, יסודי ומעמיק הבוחן את המערך העירוני בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי (שלגביו תצא בקרוב הודעה בנפרד), תוך מיפוי הצרכים ובחינת תכניות עתידיות, שיתנו מענה מותאם לגידול הדמוגרפי ויאפשרו צמיחה למען תלמידי העיר, תוך שאיפה למצוינות ולחדשנות.
"ההליך כלל עבודת מיפוי מעמיקה, המלווה בהתבוננות וחשיבה, בפורום מקצועי רב משתתפים, נרחב ומגוון, במטרה להתאים את מערכת החינוך בפתח תקוה לגידול הדמוגרפי בעיקר לטווח של חמש השנים הקרובות. ד"ר איציק כהן מנכ"ל חברת משאבי ידע נבחר ללוות את התהליך של בחינת התחזיות הדמוגרפיות המלמדות על גידול במספר התושבים בעיר בשנים הבאות, וניכר היה כי נדרשת היערכות עירונית מחודשת, באמצעות תכנית אסטרטגית שתייצר תנופת צמיחה משמעותית ע"פ הנתונים המצויים בידי הרשות, משרד החינוך ומקורות נוספים. הדגשים שנבחנו היו בהיבט הפיזי והפדגוגי בהתייחס למבנה השש שנתי ותפיסת הרצפים, תוך בחינת התמהיל החינוכי, תכניות המצוינות ומגוון המגמות העל אזוריות, האמנויות והספורט.
"בחינוך הממלכתי, הודגשה השלמת היישום של תפיסת השש שנתי בעיר מתוך הכרה בחשיבות ליצירת רצף מיטבי במעבר בין בתי הספר. במיפוי שנערך עלה הצורך בבניית מוסדות חינוך חדשים ומאידך, מיזוג בתי ספר עקב השינויים הדמוגרפיים בעיר. כמו כן, עלה הצורך לעדכן ולהרחיב את מערך המענים החינוכיים הנדרשים לכל תלמיד ותלמידה, תושבי העיר, ונעשה בירור מעמיק של המגמות הקיימות בחינוך המדעי- טכנולוגי ואף נבחנה מידת הרלוונטיות שלהן במסגרות ייחודיות על אזוריות במערכת החינוך העל יסודי בתחומים מגוונים ונוספים.
"הכיוונים העיקריים שנבחנו מתייחסים ליישום החל מספטמבר 2021 עם פתיחתו של שש שנתי משה ארנס. למעשה פתיחת שש שנתי ארנס הצריכה בחינה עירונית מחודשת של מערך ההזנה לכלל חטיבות הביניים בעיר ובפרט לחטיבות העצמאיות והצמודות לתיכונים באזור בו נבנה מתחם ארנס.
"בסיומו של הליך מקצועי ודיונים רבים במסגרת התכנון האסטרטגי, התקבלה החלטה לגבי בתי הספר היסודיים שיזינו את חטיבות הביניים בעיר. ההחלטה כאמור, התקבלה לאחר תהליך מיפוי מעמיק ובחינת מגוון היבטים ודגשים בתכנון האסטרטגי, קיום מפגשים עם קבוצות הורים שהשמיעו טיעונים לכאן ולכאן ועל פי העקרונות והקריטריונים שהובילו לבחירה בחלופה המבוססת על: הקריטריון גיאוגרפי על ציר כביש בן גוריון ומאפשרת מתן מענה נרחב לרצף פדגוגי מיטבי והרחבה של מענים חינוכיים המותאמים להצלחת המערכת העירונית בפתח תקוה, בנוסף לשיקולים של תמהיל חינוכי נכון שמרכיב את החטיבות וכן מספר התלמידים בכל שכבת גיל בבתי הספר היסודיים והיכולת מבחינה מספרית לשלב בחטיבות, כדי לא ליצור עומסים אלא לאפשר מספר תלמידים נוח ללמידה מיטבית".