תושבת שכונת אם המושבות טוענת: גבר זר פעל באלימות כלפי בתי וחברותיה הקטנות, לאחר שאלו לא נענו לבקשותיו לאפשר לבתו להתנדנד בנדנדה שבגינה הציבורית.
1 צפייה בגלריה
פוסט של בת ה-12 הביא לחקירת אונס
פוסט של בת ה-12 הביא לחקירת אונס
ילדה
(צילום המחשה: shutterstock)
האירוע התרחש לדברי תושבת השכונה בשבוע שעבר. "הייתי בעבודה ופתאום הבת שלי התקשרה בוכה בהיסטריה וסיפרה שמישהו הרביץ לה ולחברותיה, כולן בנות 9-10, והפיל את אחת הילדות מהנדנדה", משחזרת האם. "כתוצאה מכך, היא קיבלה מכה ברגל ועוד ילדה קיבלה מכה בגב".
"בדיעבד נודע לי שבזמן שהן שיחקו בנדנדה שבגינה הציבורית, הגיע אליהן אותו גבר עם הבת שלו וביקש מהן לרדת כדי שגם היא תעלה עליה. להבנתי הן סירבו בהתחלה ובתגובה הוא דחף את הילדה שהתנדנדה, והדף בחוזקה את הנדנדה שפגעה בה בגב. אחת מהן הזעיקה את אמה שניסתה להבין עם הגבר מדוע פעל כך והוא המשיך בשלו וטען כי הן התעלמו ממנו והיו צריכות לאפשר לילדים אחרים לשחק".
קראו גם:
מה את חושבת על תגובתו?
"זה לא התנהגות של אבא בטח שהבת שלך לידך. איזו דוגמה אתה נותן לה? ככה פותרים בעיות? אני מבינה שהבנות אולי לא היו בסדר אבל זה ממש לא מצדיק הרמת ידיים".
איך פעלת בנושא? הגשת תלונה במשטרה?
"לבוא ולגשת עם תמונה למשטרה, מניסיוני בחיים אחרי שגנבו לי משהו והבאתי תמונה של אותו אדם ולא קרה עם זה כלום, אז אין לי עבור מה לגשת כעת. גם לעירייה לא פניתי כי לא ידעתי למי לפנות בנושא, לכן העליתי פוסט ברשת החברתית בתקווה שאנשים שמזהים אותו ימסרו לי פרטים שלו אבל זה לא קרה".
איך מרגישה בתך כרגע?
"היא בסדר. מאז אבל היא לא הלכה לגינה וביקשתי ממנה גם שלא תלך לאותה אחת. היא עכשיו גם יודעת שברגע שהיא נתקלת בויכוח או ריב בגינה היא צריכה לקום וללכת".
מדוברות העירייה נמסר: "עיריית פתח תקוה משקיעה משאבים רבים ותקציבים לטובת הבטחת בטחון התושבים בכל שכונות העיר. הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת בתקציב העירייה לשנת 2021 וכן בנתוני הלמ"ס האחרונים לשנת 2019 המוכיחים כי פ"ת היא העיר השנייה בה תחושת הביטחון קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר. בנוגע למקרה המדובר, הנושא ייבדק אל מול הגורמים הרלוונטים ויטופל בהתאם.
"יודגש כי בשנתיים האחרונות מערך הביטחון התרחב באופן משמעותי וכיום העירייה מציעה מעטפת ביטחונית רחבה ע"י פריסת מצלמות המשדרות למרכז השליטה 24/7, תגבור סיירות הביטחון, הכוללות סיירת אופנועים, שיטור עירוני, שטחים פתוחים ועוד, כאשר רק בימים האחרונים נוספו 5 יחידות סיור המתגברות בשעות הערב בעלות כוללת של מאות אלפי שקלים. כפי שניתן לראות ממעט הפרסומים האחרונים, בוצעו תפיסות בנושאים שונים וההרתעה ברחוב מורגשת. זאת בנוסף לפעילויות החינוכיות שהעירייה מקיימת מול הנוער במרכזי הנוער וכן בשטח עצמו, כמו פרוייקט "עיר ללא אלימות", סיירות הורים ומדרכי רחוב וכו'."
לעדכונים - חדשות פתח תקוה