תושבת פתח תקוה טוענת: בני בן ה-10 הותקף על ידי חבורת ילדים בני גילו בגינה ציבורית בעיר, ולולא התערבות מבוגר שעבר במקום האירוע היה עלול להסתיים באסון.
1 צפייה בגלריה
ניידת משוטרה
ניידת משוטרה
ניידת משטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
האירוע המדובר התרחש לדברי האם ביום חמישי האחרון. "הבן שלי נפגש עם חבריו לכיתה בגינה ציבורית כשלפתע הגיעו למקום חבורה של חמישה ילדים, בערך באותו גיל, והחלו להציק להם", מספרת האם. "באיזשהו שלב, אותם ילדים התנפלו על הבן שלי, דחפו אותו על עמוד, ולמרות שכתוצאה מכך הוא קיבל מכה חזקה בכתף, הם הפילו אותו לרצפה ובעטו בו. אם לא היה עובר שם אדם מבוגר ומתערב, אני לא יודעת באיזה מצב הייתי מקבלת את הבן שלי".
קראו גם:
איך נודע לך על המקרה?
"הייתי בבית והבן שלי חזר כשהוא ממרר בבכי. לא היו סימנים נראים לעין, ושאלתי אותו מה קרה אבל הוא לא היה מסוגל לדבר. התחלתי להבין מה קרה רק דרך חברים שלו שסיפרו להורים שלהם ואלו התקשרו כדי לשאול לשלומו".
איך הגבת באותו רגע בו הבנת מה קרה לבנך?
"בכיתי. לא ידעתי מה לעשות. אלו ילדים בני 10-11 סך הכל. זה לא ילדים גדולים שאני יכולה להתלונן עליהם ושיחקרו אותם. אני לא מכירה אותם גם. היום קיבלתי בשורה שמצאו אותם כנראה לפי מצלמות האבטחה של העירייה ואני מתכוונת לפתוח תיק במשטרה כדי שיזמנו אותם לחקירה".
איך בנך מרגיש היום?
"יש לו כאבים בכתף, ובימים הראשונים שאחרי האירוע הוא היה ממש מדוכא והתקשה לדבר אבל עכשיו הוא מתאושש. אנחנו מסבירים לו שהוא לא אשם וזה ילדים אחרים שלא בסדר".
הבן שלך סיפר למה הם עשו את זה?
"בלי סיבה. הם באו והתנכלו לבני וחבריו, אז הוא אמר להם 'תזוזו'. הם עשו ההפך ולא הרפו עד שהתנפלו עליו והפכו אותו לסמרטוט".
יש לך הסבר להתנהגות כזו? יכול להיות שזו הקורונה?
"זה חינוך מהבית, זה אופי של הילד. הילד שלי לא ירביץ בחיים. אני לא חושבת שזה קשור לקורונה. יש ילדים שגוררים אחריהם ילדים אחרים. אם זה לא יטופל, מחר או מחרתיים הם יכולים גם לדקור אנשים ולהרוג אותם".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה משקיעה משאבים רבים ותקציבים לטובת הבטחת בטחון התושבים בכל שכונות העיר. הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת בתקציב העירייה לשנת 2021 וכן בנתוני הלמ"ס האחרונים לשנת 2019 המוכיחים כי פ"ת היא העיר השנייה בה תחושת הביטחון קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר.
בנוגע למקרה המדובר, העירייה איתרה את התוקף והנושא מטופל מול המשטרה ובמקביל גם מול בית הספר שבו התוקף לומד. יודגש כי בשנתיים האחרונות מערך הביטחון התרחב באופן משמעותי וכיום העירייה מציעה מעטפת ביטחונית רחבה ע"י פריסת מצלמות המשדרות למרכז השליטה 24/7, תגבור סיירות הביטחון, הכוללות סיירת אופנועים, שיטור עירוני, שטחים פתוחים ועוד, כאשר רק בימים האחרונים נוספו 5 יחידות סיור המתגברות בשעות הערב בעלות כוללת של מאות אלפי שקלים. כפי שניתן לראות ממעט הפרסומים האחרונים, בוצעו תפיסות בנושאים שונים וההרתעה ברחוב מורגשת.
"זאת בנוסף לפעילויות החינוכיות שהעירייה מקיימת מול הנוער במרכזי הנוער וכן בשטח עצמו, כמו פרוייקט "עיר ללא אלימות", סיירות הורים ומדרכי רחוב וכו'. העירייה פועלת כדי לתת מענה חינוכי אלטרנטיבי לבני הנוער בתקופת הקורונה ובמקביל גם אוכפת היכן שנדרש".