למרות המצוקה במערכת הבריאות: סניף מוקד הרפואה הדחופה של רשת "טרם" שפעל ברחוב היבנר נסגר עד להודעה חדשה. זאת בעקבות מאבק משפטי בין העירייה לרשת, שהחל עם קבלת תלונות התושבים המתגוררים בסמוך למרפאה.
1 צפייה בגלריה
אבחנה מאוחרת
אבחנה מאוחרת
רופא
(צילום המחשה: shutterstock)
הסניף, שממוקם בלב שכונת מגורים ברחוב היבנר, עורר סערה עוד לפני שנפתח בשנת 2017. תושבי האזור טענו כי המקום ימשוך אליו מטופלים רבים ויהווה מטרד של רעש וצפיפות. כמו כן הביעו התושבים עם הזמן את חששם מפני פסולת רפואית המושלכת בסמיכות לבתיהם.
בעקבות תלונות התושבים החלה העירייה במהלך שנת 2018 בהליך משפטי נגד הרשת על מנת להביא לסגירת הסניף והעתקתו למקום חלופי. בחודשים האחרונים פסק בית המשפט על מספר ארכות אך בערב יום כיפור האחרון הסתיימה ההארכה האחרונה שניתנה למקום והוא נסגר עד להודעה חדשה. רשת המרפאות לא אמרה נואש ובשבועות הקרובים צפויים להתקיים דיונים נוספים בנושא.
קראו גם:
מדוברות רשת מרפאות "טרם" נמסר: "מוקד טרם בפתח תקווה, היחיד המעניק שירותי רפואה דחופה עבור מבוטחי שלוש קופות החולים הגדולות (כללית, מאוחדת ולאומית), בעיר המונה כ-230 אלף תושבים נסגר ערב יום כיפור ווישאר סגור עד להודעה חדשה, בעקבות החלטת עיריית פתח תקוה להפעיל צו סגירה.
"יצויין כי חלק מתושבי העיר פנו הבוקר לראש העירייה ודרשו לפעול לפתיחת המוקד לאלתר. המוקד נפתח ביולי 2017 במרכז מסחרי, ובהסכם משותף עם עיריית פתח תקווה ובאישור בית המשפט. בשל לחץ של קומץ שכנים הפועלים להוצאת המוקד מהשכונה, החליטה העירייה לחזור בה מההסכמות והעניין כולו עבר לבית המשפט.
"למרות שהעירייה יודעת היטב כי העניין נמצא בעיצומו של הליך משפטי, פעלה לסגירת המוקד ערב כיפור וביום בו נכנס הסגר לתוקפו. לאור סגירת המוקד יישארו תושבי העיר ללא מענה של רפואה דחופה בעיר בכל תקופת הסגר, שאורכה אינו ידוע בשלב זה, והתושבים ייאלצו להתפנות לבתי החולים באזור, העמוסים ממילא.
"למרות הפצרות חוזרות ונישנות של טרם-רפואה דחופה כי אין לאפשר את סגירת המוקד בתקופת משבר זאת ובמיוחד לקראת החורף הקרוב, מתעקשת העירייה בסירובה שלא לאפשר למוקד לפעול תוך שהיא מתעלמת מחובתה לפעול לטובת בריאות הציבור. טרם שבה ומבקשת מהעירייה ומהשכנים לאפשר למוקד לפעול בחודשים הקרובים בעת בה מתמודדת ישראל עם המשבר הבריאותי החמור בתולדותיה וזאת עד שיימצא פתרון מנהלתי.
"סגירת המוקד היא תולדה של מאבק ממושך של קומץ תושבים שהחל עוד לפני שנפתח המוקד. כבר אז טענו כי הוא מהווה מטרד, הם אלה שלחצו על העירייה והם אלה שפנו לבית משפט. יודגש כי כל המוקדים בארץ פועלים תמיד מתוך הערים, כדי לאפשר נגישות גבוהה בעיתות חירום, תוך שמירה מירבית על הסביבה. למרבה הצער העירייה נכנעה ללחץ קומץ התושבים ובכך היא פוגעת בכל תושבי העיר דווקא בעיצומו של משבר הקורונה.
"עיריית פתח תקוה בחרה לפעול למימוש צו סגירת המוקד היחיד בעיר, ערב כיפור, ובעת בה מתנהל הליך משפטי ובלא שניתנה הכרעת בית המשפט בנושא".
לאור רגישות הנושא, התערבו גם חברי מועצת העיר מטעם סיעת הביצועיסטים שהעבירו בקשה דחופה למנכ"ל טרם, נתן אפלבאום, להקים סניף חלופי למרפאה שנסגרה. "המצב כעת הוא שהעיר החמישית בגודלה ובה למעלה מ-275 אלף תושבים נשארה ללא מרפאת 'טרם' אשר על חיוניותה וחשיבותה לתושבי פתח תקוה ככלל ובתקופה זו שבתי החולים ומרפאות קופות החולים קורסות תחת העומס בשל נגיף הקורונה, אין מחלוקת", כתבו חברי הסיעה.
על כך הגיבו ב"טרם" כי "פתיחת מוקד רפואי במיקום אחר אינו דבר של מה בכך ונדרשת היערכות של 6-9 חודשים לפחות לבניית תשתיות פיזיות ורפואיות, מכאן שפניה בנושא אינה רלוונטית ואינה מעשית בשעת חירום זאת".
מלשכת דובר עיריית פתח תקוה נמסר: "סניף "טרם" המדובר, היה במרכזו של הליך משפטי שהתנהל עוד במהלך הקדנציה העירונית הקודמת, בשנת 2018, כאשר לאחרונה הכריע בית המשפט על מועד סגירת הסניף. מלכתחילה טרם נכנסו למבנה שלא ניתן לפעול בו מבחינה חוקית - והם ידעו זאת. ישנן מספר אלטרנטיבות בעיר והם יכולים לעבור למקום חוקי וראוי כמו שעושים גורמי רפואה רבים אחרים בעיר.
"בנוגע להליך המשפטי, הוא נמשך למעלה משנתיים וחצי כאשר במהלכן בית המשפט אישר את הארכות שטרם ביקשו ולאחרונה, כאמור, עם הכרעת בית המשפט, נקבע גם המועד בו ייסגר הסניף. יצויין כי הנהלת העיר הקודמת התחילה את ההליך המשפטי בנושא בשל התנגדות התושבים שגרים באזור. לצד זאת, מנכ"ל טרם שלח בתחילת השבוע שעבר מכתב לראש העיר בו הוא ביקש להמשיך את פעילות הסניף לאור משבר הקורונה. על כן, במידה והפרוצדורה המשפטית תאפשר זאת, ראש העיר יבחן את בקשת המנכ"ל ואת האפשרות לאורכה נוספת שתהיה לפרק זמן קצוב".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות פתח תקוה