מערכת הבחירות הקרובה לכנסת ותוצאותיה עשויות להשפיע באופן ישיר על ארבע דמויות מפתח בפוליטיקה בעיר: אוריאל בוסו (ש"ס), אליהו ברוכי (יהדות התורה), רון כץ (יש עתיד) ואורנה דוידאי (תקווה חדשה). חלקם יכולים לזכות בכל הקופה, ואילו אחרים עלולים לאבד הכל.
2 צפייה בגלריה
אורנה דוידאי
אורנה דוידאי
אורנה דוידאי
(צילום: ריאן)
מכל הארבעה מצבו של כץ הוא המבטיח ביותר. ראש מינהל החינוך ממוקם במקום 16 ברשימתו של יאיר לפיד, ועל פי הסקרים האחרונים, הוא יהיה חבר בכנסת הבאה ויעזוב את תפקידו בעירייה. אם לא ייכנס לכנסת, הרי שמבחינתו לא קרה דבר, והוא ימשיך בתפקידו יקבל את משכורתו מהרשות המקומית מתוקף היותו סגן ראש עירייה בשכר.
גורמים בסביבתו של ראש העירייה, רמי גרינברג, מעריכים כי אם כץ ייבחר לכנסת, ייתכן ותפקידו יוצע לאיציק ישראל (הביצועיסטים), שכיהן בעבר בתפקיד. מבחינת גרינברג הבונוס הוא צירוף יריב מר וקולני מאופוזיציה לקואליציה בראשותו ותקיעת טריז בינו ליו"ר הסיעה, אורי אהד. ישראל סרב להגיב לדברים.
קראו גם:
מצבם של בוסו וברוכי הוא המורכב מבין הארבעה. הראשון עזב את תפקיד ממלא מקום ראש העירייה עם שכר נאה לטובת חברות בשלהי הכנסת הנוכחית בהתאם לחוק הנורווגי. בוסו ממוקם כעת במקום התשיעי הספק ריאלי על פי הסקרים. בהנחה שבנימין נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, החוק הנורווגי יחוקק שוב ושרי מפלגתו יוותרו על חברותם בכנסת - בוסו ייכנס שנית לבית המחוקקים.
2 צפייה בגלריה
(רון כץ חוגג את בחירתו למועצת העיר. צילום: מור גפני-דור)
אבל אם קואליצית "אנטי ביבי" תרכיב את הממשלה הבאה והסיעות החרדיות יישארו בחוץ, בוסו למעשה יפסיד הכל. מבחינת ברוכי, שממוקם במקום התשיעי הספק ריאלי, המצב דומה אבל עם הבדל אחד - הוא אומנם עזב את מועצת העיר לטובת הכנסת, אלא שחברותו בה הייתה בהתנדבות וללא שכר.
גם לאורנה דיודאי־בכר אין כרגע סיבות לצנן את השמפניה. המשנה לראש העירייה (שלא בשכר) ממוקמת במקום ה־19 והלא ריאלי (על פי הסקרים האחרונים) ברשימתו של גדעון סער. אם לא יקרה דבר בלתי צפוי, דיודאי־בכר, שזכתה לביקורת נוקבת בעקבות עמדתה הראשונית נגד החיסונים לנגיף הקורונה, תישאר מחוץ לכנסת הנוכחית ותמשיך בתפקידה בעירייה.