הקיץ כבר ממש בפתח ואיתו הגיעו גם היתושים. תושבים בשכונות אם המושבות ונוה גן מדווחים לאחרונה על נחילים של החרקים מוצצי הדם באזוריהם.
"עד לפני שבוע המצב עוד היה נסבל", אומרת תושבת רחוב זיכרון יעקב שבאם המושבות. "אז התחילה המכה הרצינית יותר".
1 צפייה בגלריה
(יתוש | צילום המחשה: שאטרסטוק)
איך זה בא לידי ביטוי?
"במשך ערבים שלמים אני עם מחבט חשמלי ומנסה לצוד אותם, נמרחת בתכשירים שונים, מפעילה מאוורר וכל אמצעי שירחיק אותם מאיתנו. בחדרים אמנם יש רשתות כך ששם המצב טוב יחסית אבל בסלון לא ניתן לשים רשתות ויש לי גם חתול שאני צריכה להשאיר פתח עבורו".
בעירייה מדגישים לעיתים קרובות כי יש לייבש מקומות עם מים עומדים. יש מקום כזה בקרבתך?
"אצלי במרפסת אין, ובשטחים הפתוחים הסמוכים גם כן לא נתקלתי במים עומדים".
כאמור גם בשכונת נוה גן הסמוכה מלינים הדיירים על המעופפים הלא רצויים. "בלתי נסבל. לא ראיתי כזו כמות. מפחיד ממש", כתבה אחת התושבות ברשת החברתית, ואחרת הוסיפה "גם אצלנו, אפילו שיש רשתות בכל הבית. סיוט!".
קראו גם:
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה עושה כל מאמץ כדי למגר את מפגע היתושים במיוחד בתקופה הזו שבה הבעיה נפוצה במיוחד. לצד ההסברה שהעירייה מקדמת לייבוש מקורות המים העומדים בבתי התושבים, גורמי ההדברה ברשות פועלים לריסוס מקורות המים בשטחים הפתוחים וכן בשטחים המיושבים. כמו כן, ניתן מענה פרטני לקריאות המתקבלות במוקד העירוני בנושא זה. אנו שבים ומבקשים מהציבור להירתם למאמצי הרשות במניעת המטרד ולהקפיד על ריקון מים מבריכות קטנות, גיגיות, תחתיות עציצים וכו'".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה