האם אנחנו בפתחו של מאבק נוסף על רקע דת בפתח תקוה? בקרוב צפוי להיפתח מרכול של רשת "טיב טעם" במרכז העיר ושוב נשמעים קולות נגד פתיחת הסניף שצפוי לפעול בשבת וכן למכור מוצרים שאינם כשרים.
סניף הרשת, בה נמכרים בין היתר בשר לבן ופירות ים, צפוי להיפתח בשטח שבין הרחובות רוטשילד למונטיפיורי, ושילוט המודיע גם על פתיחתו בשבתות וחגים כבר הוצב במקום.
1 צפייה בגלריה
השלט על הסניף החדש של טיב טעם
השלט על הסניף החדש של טיב טעם
השלט על הסניף החדש של טיב טעם
(צילום: הרב בנימין כהן)
לאור משבר הקורונה והסגר הנוכחי טרם ברור מתי ייפתח, אך הוא כבר מעורר התנגדויות בקרב תושבים בפתח תקוה, בעיקר בציבור החרדי.
מספר תושבים מהמגזר החרדי בעיר כבר פועלים בנושא והעבירו בקבוצות השונות מכתב שמופנה לראש העירייה רמי גרינברג.
בראשית דברם הם הודו לגרינברג על תרומתו לעיר ולתרבות התורנית, ולאחר מכן הביעו את הסתייגותם מפתיחת הסניף של טיב טעם, שלדבריהם "מוכרת מאכלים, שרוב הציבור, כולל אלו שאינם שומרים תורה ומצוות לא מכניס לפיו, ואף נגעל מהם באופן טבעי".
בהמשך פנו לגרינברג וציינו: "אין ספק כי ראש העיר האמון על דאגה לתושבי העיר ולשלוותם, לא ייתן יד לפגוע במצפון של רוב הציבור בעיר".
קראו גם:
הרב בנימין כהן, רבה של קהילת "בינה לעיתים" במרכז העיר, מסר למיינט פתח תקוה כי "זה לא סוד שפתח תקוה עיר מגוונת מאוכלוסיות שונות, אבל היפה בעיר זה שקיים סטטוס קוו בין חרדים ודתיים לצד חילונים ומסורתיים. לצערי בתקופה האחרונה נפרץ במרכז העיר הסטטוס קוו ונפתחו עשרות עסקים שפועלים בשבת, ומוכרים טרפות ונבלות, שקצים ורמשים. עם מציאות חדשה זו, הצטערנו לשמוע על הרצון לפתוח את סניף 'טיב טעם' בלי רגישות שמסביבו קיימים עשרות בתי כנסת".
כזכור, בחודש יוני 2019 נפתח באזור התעשייה סגולה, סניף של רשת המרכולים "קשת טעמים" אשר אף הוא פתוח בשבת ונמכרים בו מוצרים שאינם כשרים. פתיחתו של הסניף עוררה בזמנו סערה גדולה כשתושבים רבים ורבנים אף הגיעו להפגין נגד הפתיחה, אך עם הזמן הרוחות שקטו והסניף המשיך בפעילותו.
יצויין כי באזור התעשייה סגולה פעל בעבר סניף של "טיב טעם", אשר נסגר בסופו של דבר.
מדוברות העירייה נמסר: "פתח תקוה הינה עיר הטרוגנית המכילה בגאווה גדולה אוכלוסיות מגוונות, כמו עולים חדשים ועולים ותיקים, חילונים, דתיים וחרדים. פתח תקוה היא בית פתוח לכל ישראלי באשר הוא והעירייה משקיעה רבות - הן ע"י הפניית תקציבים והן ע"י קידום פעילויות ויוזמות קהילתיות - לטובת מתן מענה לצרכים השונים שעולים מהשטח.
"בשונה מערים אחרות, בפתח תקוה לא נרשמו אירועים יוצאי דופן בהקשר זה, מה שמוכיח כי הפעילות המקיפה של העירייה נושאת פרי ואף מגזר לא מרגיש מקופח על חשבון האחר.
"בנוגע לפתיחת הסניף - ככל הידוע לנו, הרשת הביעה נכונות לא לפתוח בשבת את הסניף הקטן שמתוכנן לקום ברח' רוטשילד מתוך הבנה שזה לא האזור המתאים לכך.
"יודגש כי מדיניות ראש העיר היא לאפשר חופש מדת וחופש דת - לכל אדם על פי בחירתו ואמונתו. על כן לטובת המשך שמירה על מערך החיים התקין בעיר, מדניות זו תיושם גם בעתיד ובאופן גורף".
מרשת 'טיב טעם' לא נמסרה תגובה לידיעה.