סכסוך גירושין מכוער בין צעיר וצעירה שהיו נשואים זה לזו בקושי ארבעה חודשים, הגיע לאחרונה לפתחו של ביה"ד הרבני, וזאת לאחר שהבעל מאס באשתו, והגיש תביעה לדיינים להתיר לו להתגרש – וזאת מבלי שציין כל סיבה נראית לעין.
1 צפייה בגלריה
(כתובה. אילוסטרציה: shutterstock)
בצר לה, פנתה האישה לעוה"ד עינבר לב, אשר הגישה באופן מיידי תביעה נגד הבעל לתשלום הכתובה.
לדברי עו"ד לב, הכתובה היא מוסד הלכתי וסוציאלי מאין כמותו, משום שמטרתה להבטיח שנשים יפוצו בכל מקרה שבו נכפים עליהן גירושין ללא עילה מספקת.
על פי תביעת האישה, בני הזוג הכירו באופן שטחי ביותר במהלך שירותם הצבאי והקשר ביניהם ניתק, אך כעבור שש שנים יצרה האישה קשר עם הגבר בשנית, ועם פגישתם התפתח ביניהם רומן לוהט ומיידי, כשכבר בלילה הראשון יחד, נכנסה האישה להיריון.
קראו גם:
עת הגיעה האישה לחודש החמישי להריונה, נישאו השניים זה לזו, אך לטענתה, מעולם לא קיימו מערכת יחסים של זוג נורמלי.
לדברי האישה כבר ביום חתונתה היא נדהמה מקמצנותו הקיצונית של בעלה, וביחסו החריג לכסף. כך, לדבריה, בניגוד לנוהג לפיו שני בני הזוג פותחים יחדיו את המתנות, התנפל הבעל על תיבת המעטפות מיד בתום החתונה, ונטל אותן עימו לבית הוריו, ומאז ועד היום היא לא זכתה ליהנות אף לא משקל אחד מהכספים, משום שהבעל בזבז אותם, לדבריה, על הימורים ובילויים פרועים עם חבריו.
לטענת האישה, חרף היותו בעל בעמיו ואב לילד פעוט, המשיך הבעל לנהל חיי רווקות עולזים, נע בין עבודות מזדמנות, ובזבז את כל הכנסותיו על בילויים בברים ובמועדוני הימורים, כשהוא פוקד את בית הוריה פעמים ספורות בחודש, וזאת בשעות חריגות ביותר ולזמן קצר.
לדברי עו"ד עינבר לב, חרף חתונתם והריונה של האישה, התעקש הבעל כי הם ימשיכו לגור כל אחד בבית הוריו, וזאת מ"טעמי חיסכון" לדבריו. רק לאחר שהתחננה בפניו לשכור יחד דירה, וזאת שבועות לאחר שילדה את בנם, ניאות הבעל לשכור דירה צרת מידות בישוב בשרון, אך גם אז מיעט להגיע אליה, והותיר את האישה לטפל לבדה בבנם העולל.
לאחר שהתעמתה עמו, וביקשה ממנו כי יתמוך בה כלכלית ויסייע לה ולבנם בתקופה הקשה שלאחר הלידה, קצה רוחו של הבעל באשתו, והוא פנה לבית הדין הרבני הסמוך לעיר מגוריהם בבקשה למתן גט, וזאת כאמור ללא כל עילה.
בצר לה פנתה האישה לעו"ד עינבר לב, אשר הגישה כאמור תביעת לתשלום כתובה, וכן תביעה לקביעת מזונות זמניים וקבועים לבנם של בני הזוג מעתה ועד להגיעו לגיל 21.
עם פתיחת הדיון בביה"ד הרבני, התנו הדיינים את הסכמתם לבקשת הבעל למתן גט בכך שישלם לפחות חלק מכתובת האישה אם לא את כולה, ואף רמזו לשניים כי מוטב יהיה אם יגיעו לפשרה מוסכמת, בהתחשב בחודשים הספורים שבהם היו נשואים.
לדברי עו"ד עינבר לב, למרות שביום חתונתו הסכים הבעל לרשום בכתובה סכום נמוך ומעליב לכל הדעות, הוא סירב בכל תוקף לשלם אפילו לא שקל מן הכתובה, בטענה כי הנישואין הקצרים לא מצדיקים זאת. בכך העלה הבעל את חמתם של הדיינים, שהחלו לאיים עליו כי אם לא יאות לפשרה – הוא עלול למצוא את עצמו משלם את מלוא סכום הכתובה, ורק איום זה, טוענת עו"ד לב, הניע אותו לבסוף להסכים לפשרה המוצעת – וכך נפתחה הדרך לגירושיי בני הזוג.
בימים אלה ממשיכים בני הזוג להתקוטט בביהמ"ש סביב סכום דמי המזונות אותם ישלם הבעל לבנו, וגם בסכסוך זה טוענת עו"ד עינבר לב, מתעקש הבעל לשלם דמי מזונות מינימליים התלושים מהכנסתו החודשית ומצרכי בנו הפעוט.