אתמול (שני) יצאו מרכז השלטון המקומי ופורום ה-15 בקריאה להפסקת השיח האלים לאלתר ברשתות החברתיות ובכלל. על המסמך חתומים קרוב ל-200 ראשי רשויות ומועצות, יהודים וערבים כאחד, אך חתימתו של ראש עיריית פתח תקוה לא נמצאה ביניהם. בעירייה אומרים כי גרינברג לא קיבל מסמך כזה לחתימה ובמרכז השלטון המקומי טוענים כי המכתב נשלח לכלל ראשי הרשויות.
2 צפייה בגלריה
רמי גרינברג
רמי גרינברג
רמי גרינברג
(צילום: ריאן)
במכתב שפרסמו מרכז השלטון המקומי ופורום ה-15,עליו נמנית העיר פתח תקוה, נכתב בין היתר "כבר זמן מה אנחנו עדים לשיח מתלהט, אלים ומסית ברשתות החברתיות ומחוצה לה. ההתראה האחרונה של ראש השב"כ, כי השיח עלול להגיע לפגיעה בנפש, היא תמרור אזהרה לכולנו. זו קריאת השכמה דחופה להפסיק מיד את ההסתה ולעצור את כדור האש הזה שיצא כבר מזמן משליטה.
"החברה הישראלית עברה לא מעט טלטלות בשנים האחרונות...ואחרי כל מה שעברנו, אחרי שלל המשברים והאתגרים, אחרי המערכות והמלחמות, אנחנו כבר חייבים לדעת יותר טוב איך נכון וראוי לנהל כאן שיח.
"...אנחנו ראשי הרשויות מכל רחבי המדינה, המייצגים את כל הקשת הפוליטית והחברתית קוראים היום ביחד: להפסיק לאלתר את ההסתה!".
2 צפייה בגלריה
המסמך המדובר
המסמך המדובר
המסמך המדובר
(צילום: המרכז לשלטון מקומי)
על המסמך כאמור חתמו קרוב ל-200 ראשי רשויות, ערבים ויהודים כאחד, בניהם ראשי העיריות הסמוכות , שלום בן משה מראש העין ועאדל בדיר מכפר קאסם. אלא שעל אותו מסמך לא נמצאה חתימתו של ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג.
קראו גם:
בעיריית פתח תקוה מסרו בתגובה: "ראש העירייה לא נתקל בפניה כלשהי המבקשת ממנו להצטרף ובמידה והייתה מתקבלת פניה כזו הוא כמובן היה מצטרף. מיותר לציין שראש העיר מתנגד לשיח אלים והתבטא מספר פעמים כנגד התופעה בעבר".
ממרכז השלטון המקומי לעומת זאת נמסר כי "מרכז השלטון המקומי ביצע פניה מסודרת לכלל לשכות הרשויות".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה