תושבי שכונת הדר גנים השקטה בימים כתיקונם לא חשבו שיגיע היום שבו עיני כל המדינה יהיו נשואות אל עבר המתרחש בסביבתם, כשהכוונה כמובן היא לביתו של חבר הכנסת ניר אורבך מסיעת ימינה.
מזה מספר שבועות שמתקיימות הפגנות מול ביתו של אורבך כמעט מדי ערב, במטרה להשפיע על החלטתו האם לתמוך בממשלת השינוי עליה סיכם יו"ר הסיעה וראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, או שמא להתנגד לה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה ליד ביתו של ניר אורבך
הפגנה ליד ביתו של ניר אורבך
הפגנה ליד ביתו של ניר אורבך
(צילום: פרטי)
אם לא די בכך שמערכות הבחירות האחרונות חצו את העם והעמיקו את הקרע בין גושי הימין והשמאל, עושה רושם כי לאחרונה גם בשכונה שבמזרח העיר בה יש רוב למצביעי ימינה והציונות הדתית, הדעות חצויות.
למרות המחלוקות על הרקע הפוליטי ואיזה צעד ייחשב כנכון מבחינת אורבך, על דבר אחד הרוב מסכימים והוא אופן התנהלות ההפגנות שפוגע בתושבים הגרים באזור.
שכניו של אורבך מדווחים על רעש כמעט מדי ערב עד השעה 23:00 , לעיתים אחרי, כשהמפגינים לטענתם עושים שימוש במערכות כריזה, מגפונים, רמקולים, ואמצעים נוספים.
"ערך ההפגנה, הוא ערך מאוד חשוב בטח שמדובר במדינה דמוקרטית, אבל ניכר שההפגנות נעשות בצורה לא מסודרת ולא מאורגנת", אומר אחד משכניו של אורבך.
2 צפייה בגלריה
הפגנה ליד ביתו של ניר אורבך
הפגנה ליד ביתו של ניר אורבך
הפגנה ליד ביתו של ניר אורבך
(צילום: פרטי)
"בכל לילה אנחנו סובלים מרעש עד השעה 23:00 והילדים לא מצליחים להירדם. המפגינים צועקים ברמקולים, חלקם חוזר על עצמם כמו תקליט ויש כאלו שעושים שימוש בשפה גסה ולא מכובדת. עד לא מזמן היו עושים שימוש באזעקות שזה מעשה לא ראוי במיוחד עם מה שחווינו במבצע 'שומר החומות' וגם קול מואזין הושמע כאן במטרה להתריס ולהראות כביכול מה נשמע אם תוקם ממשלת שינוי. צריך לשמור על שפה מכובדת ולהיזהר משימוש במסרים כמו אחד שהופץ לאחרונה שהודיע על מועד הלוויתו של ניר אורבך והמקום בו יושבים שבעה".
מה הפתרון לדעתך?
"אני חושב שהדבר הנכון זה להוציא את בני המשפחה והשכנים מהמשוואה. יש מקומות שכדאי לנהל שם את השיח אם זה בכנסת או מול משרדי הממשלה אבל בשכונות עם ילדים תושבים לא צריכים לסבול.
"אני חושב שהמנהיגים צריכים להרגיע את השטח כי תמיד יכול לקום אותו אדם לא יציב ולעשות מעשה כלשהו. גם אם אורבך יחליט שיהיה בעד או שיהיה נגד צריך לדעת לכבד את דעתו. מכאן ועד לצאת עם כל מיני נבואות זעם זה לא יתרום".
קראו גם:
שכן נוסף של חבר הכנסת אורבך מספר כי "ההפגנות נעשות בצורה אגרסיבית ופוגעות בנו מאוד ובמיוחד בילדים קטנים שנמצאים בבית. מגיעים לכאן בחורי ישיבה שמרעישים אחרי השעה 23:00 וגם תומכים של ביבי שמקימים רעש באמצעות הרמקולים שעל רכביהם בשעות לא מקובלות. מעבר לכך, נכנסות לרחוב שלנו ניידות וזו לא שגרת חיים. המשטרה חוסמת כבישים ופתאום צריך להציג תעודה מזהה כדי להוכיח שאני גר כאן, זה לא נעים".
"אני חושבת שההפגנה נגד הקמת ממשלה שנשענת על קולות של מפלגה ערבית היא מוצדקת", אומרת תושבת נוספת מהאזור אך יחד עם זאת טוענת גם היא לפגיעה באיכות חייהם לאור קיומן של ההפגנות.
"אלו שמתנגדים לאורבך ואלו שתומכים בו מתחרים ביניהם למי יש קול יותר חזק. זה מרעיש מאוד, מפריע להרדים את הילדים ואנחנו הולכים לישון עם כאב ראש. בימים האחרונים סגרו גם את הגינה הסמוכה אלינו בגלל ההפגנה וזה כבר מוגזם. למה הילדים שלנו אשמים במה שקורה?".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה