תביעה על סך 150 אלף שקלים הוגשה לאחרונה נגד הנהלת הקניון הגדול מרשת קניוני עופר על ידי עובדת זרה מחבר העמים. לטענת עורך דינה, הנהלת הקניון יחד עם חברות נוספות שבהתקשרות עימה לצורך ביצוע עבודות ניקיון, לא שילמו את שכרה כדין.
על פי כתב התביעה, שהוגש בימים האחרונים לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, העובדת הועסקה בקניון בין החודשים מרץ 2019 לספטמבר 2020. לטענת עורך דינה, שלמה יעקובוביץ’, הנתבעות לא שילמו את מלוא שכרה של העובדת עבור תקופת עבודתה בניגוד לחוק הגנת השכר.
קראו גם:
יעקובוביץ’ ציין כי הנתבעות ניצלו את העובדה שהעובדת "אינה שולטת בשפה העברית ואינה בקיאה בחוקי המגן של הדין הישראלי. התובעת אשר היות ועודן זקוקה להכנסותיה הדלה לפרנסתה וקיומה הבסיסי ביותר, הועסקה תוך רמיסת זכויותיה וההסכמים המחייבים, בתנאים בלתי ראויים המנוגדים לחוק ולתקנת הציבור, ותוך ניצול בוטה של מעמדה והזדקקותה לעבודה".
כך, למשל, נטען בין היתר בכתב התביעה כי הנהלת הקניון והחברות המקושרות אליה לא מסרו לעובדת תלושי שכר מלאים אלא הפיקו תלושים כוזבים, לא שילמו שכר מלא בגין שעות נוספות כשעל פי המסתמן עבדה למעלה מ-12 שעות ביום וכן לא קיבלה הודעה מראש על סיום העסקתה ובהמשך לא קיבלה כספי פיצויים בגין הפיטורין.
מהקניון הגדול נמסר בתגובה: "הקניון פועל באמצעות קבלן חיצוני המספק שירותי ניקיון ותחזוקה. בהתקשרות עם קבלנים חיצוניים בתחומי הניקיון והאבטחה אנו דורשים הקפדה יתירה על חוקי העבודה ואף מבצעים בדיקות תקופתיות בנושא. כתב התביעה הוא כנגד הקבלן, אשר ישיב לטענות, ואנו נעקוב אחרי הנושא".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה
פורסם לראשונה: 07:40, 17.06.21