במסגרת התכנון האסטרטגי של החינוך העל יסודי, התקיים הליך מקצועי לבחינת הנושא, והוחלט לאפשר מתן מענים למגוון ענפי הספורט, בפתיחת מסלולי ספורט כבר בחטיבות הביניים החל משנת הלימודים תשפ"ב. הרחבת המענים של ענפי הספורט השונים תאפשר טיפוח מצוינות ברצף שש שנתי ותקדם הישגיות לצד הטמעת ערכים חשובים בחינוך הגופני.
1 צפייה בגלריה
בית ספר שמיר
בית ספר שמיר
בית ספר שמיר
(צילום: דוברות העירייה)
האגף לחינוך על יסודי ואגף הספורט בעירייה, חברו לשיתוף פעולה, ביישום ההחלטה על פתיחת מסלולי הספורט שמטרתה לטפח מצוינות ולאפשר מענים של מגוון הענפים, ברצף שש שנתי החל מחטיבות הביניים, שימשיכו גם בתיכון לקידום מצוינות והשגיות בתחומי הספורט השונים, בשיתוף האגודות המקצועיות ככל וישנן.
להלן רשימת ענפי הספורט והחטיבות בהן יפתחו מסלולי הספורט:
• חטיבת ארנס - כדורסל בנים
• חטיבת יצחק שמיר – כדורסל בנות
• חטיבת פיינשטיין – כדור עף (בנים ובנות)
• חטיבת גולדה – אתלטיקה וכדוריד (בנים ובנות)
שימו לב: תלמידי הספורט ילמדו בחטיבה בה קיים מסלול הספורט אך לא בהכרח באותה כיתה.
קראו גם:
בנוסף, בשנה"ל תשפ"ב יפתח מסלול מצוינות ספורט בשחייה וכדור מים בכפר הנוער גן ונוף ובשנה"ל תשפ"ג יורחב המענה ויפתח מסלול מצוינות גם בהתעמלות אומנותית וקרקע.
ראש העיר רמי גרינברג אמר "ביצענו עבודת מחקר מקיפה בכל נושא המגמות והרצף החינוכי גם בתחום הספורט והחלטנו על פתיחת מסלולי ספורט כבר בחטיבת הביניים, על מנת לקדם את היכולת המקצועית של התלמידים והתלמידות ולספק להם לאורך שנות הלמידה בשש שנתי את הכלים להצטיין בתחומם. קידום מגמות הספורט נעשה השנה לראשונה באופן מקצועי ויסודי ואני מאמין כי תלמידים שירצו להצטיין בענפים השונים ימצאו את מקומם במסלולים השונים. אני שמח על שיתוף הפעולה בין אגפי העירייה השונים, המקדמים באופן מקצועי שירותים ומענים למען תלמידי העיר. יישר כוח לעוסקים במלאכה ובהצלחה לספורטאים הצעירים שלנו"
מ"מ רה"ע וראש המינהל רון כץ הוסיף "הרחבת המענים בתחומי הספורט נעשית על מנת לתת מענה מקצועי לתלמידי העיר וכדי לאפשר החל מחטיבות הביניים, רצף בענפי הספורט השונים, בחינוך העל יסודי בעיר".