כעס בקרב הורים בבית הספר פאול קור באם המושבות. הסיבה: בשנה הבאה תלמידי כיתות ג' שעולים ל-ד', ישובצו מחדש לשלוש כיתות במקום ארבע בהן הם לומדים היום.
הסיבה לצמצום הכיתות היא עזיבת מספר תלמידי השכבה את השכונה, שבעקבותיה יכולים במשרד החינוך לחלק את שאר התלמידים ל-3 כיתות בנות 34 תלמידים ועדיין לעמוד בתקן.
1 צפייה בגלריה
בית ספר פאול קור פתח תקוה
בית ספר פאול קור פתח תקוה
בית ספר פאול קור פתח תקוה
(צילום: לירון חביב)
ההורים , להם נודע על צמצום הכיתות ביום שישי האחרון, כועסים על ההחלטה שתוביל לשיבוץ הילדים מחדש בכיתות ולעלייה במספר התלמידים בכל כיתה. במכתב שכתבה יו"ר ועד הורי בית הספר, לירון חביב, למשרד החינוך ולעירייה, ציינה כי "למהלך זה יש השלכות קשות מאוד על המשך תפקוד השכבה במתכונת המוצעת...למותר לציין כי תלמידי השכבה, כמו יתר תלמידי ישראל, נפגעו קשות במהלך שנת הקורונה עם השלכות בפן הפדגוגי, הרגשי והחברותי שעוד מוקדם לאמוד אותן.
"...בשלב הזה נדגיש כי מתוך היכרות שלנו עם הבעיות שנוצרו בשנה האחרונה, לא נוכל להסכים ולתת יד למהלך שכמוהו גזירת דינם של הילדים שמתבקשים כעת להתמודד עם מהלך בלתי אחראי".
קראו גם:
"אני חושבת שמדובר במחדל וחוסר רגישות, בעיקר אחרי שנה וחצי כאלו, ובמיוחד בשכבה הזו שמכיתה ב' לומדת בקבוצות בין סגרים ועם תומכי הוראה שמחליפים את המורים", אומרת חביב ל'מיינט פתח תקוה'. "אני רוצה להבהיר לכול הגורמים המעורבים, הן בעירייה והן במשרד החינוך, שילדנו אינם הפקר, ועם הגזרה הזו לא נוכל להשלים. זו העת להרכיב ולא לפרק. טענותינו הן פחות כלפי העירייה ויותר כלפי משרד החינוך אך אנו מבקשים שהעירייה תעמוד לצידנו ותעשה את מה שניתן".
כיצד בכוונתכם לפעול כרגע?
"בשבוע הקרוב נמשיך לבקש תשובות מכל הגורמים. אם אנחנו רואים שזה לא יעבוד ועד הראשון בספטמבר לא יהיה שינוי אנחנו לא נפתח את השנה".
ממשרד החינוך נמסר כי: "משרד החינוך עובד על פי נהלים ותקנים אחידים המיושמים בכל בתי הספר בארץ. המשרד יתן את המענים הפדגוגים הנדרשים במידה ויוחלט על סגירת כתה בשל מספר תלמידים שהצטמצם".
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר במהלך שנבחן בימים אלו באופן מעמיק ע"י הגורמים המקצועיים בעירייה ובמשרד החינוך כאשר בראש מכלול השיקולים מונח טובת התלמידים והיכולת להקנות עבורם סל כלים לימודי מקסימאלי. נכון לעכשיו אין החלטה סופית וגורמי הרשות וראש העיר מסייעים בנושא".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה