תלונה במשטרה הוגשה לאחרונה נגד מטפלת זרה בטענה כי גנבה סכומי כסף מקשישה תושבת פתח תקוה בה טיפלה, סיפקה לה כדורים שלא לצורך, ואף השאירה אותה ללא השגחה בלילות. למרות זאת המטפלת שוחררה בתום חקירה.
1 צפייה בגלריה
קשישה
קשישה
קשישה
(צילום: shutterstock)
העובדת החלה לטפל בקשישה הסיעודית לפני כחצי שנה' כשהיא נדרשה להישאר עימה 24 שעות ביממה, לדאוג לה לצרכיה ולסייע לה בפעולות השגרתיות.
אלא שעל פי הנטען התברר כי עם הזמן החלה העובדת לגנוב כספים מהקשישה באופן שיטתי כשבכל פעם היו אלה מאות שקלים. לדברי המשפחה הסכום המצטבר הגיע לעשרות אלפי שקלים.
עוד נטען כי המטפלת נהגה לספק לקשישה כדורים שלא לצורך וללא ידיעתה. מדובר בין היתר על כדורים המיועדים לטיפול בבעיות כבד ולאסטמה שבנוסף לכדורים האחרים אותה נוטלת באופן קבוע הפכו אותה לאפתית והיו עלולים לסכן את חייה באופן ממשי. להגנתה טענה המטפלת כי חשבה שאלו כדורים המיועדים לשיעול ולכאבי גרון.
בנוסף, על פי החשד עזבה המטפלת את ביתה של הקשישה מספר פעמים לאחר חצות לפרקי זמן של חצי שעה עד שעה והשאירה אותה ללא השגחה. כמו כן נטען כי המטפלת נהגה להשתמש במכשירה הסלולרי של הקשישה לצרכיה האישיים וביצעה ממנו שיחות רבות.
קראו גם:
לאחרונה הוגשה תלונה במשטרה על ידי משפחתה של הקשישה אליה צורפו תמונות המתעדות את השטרות שגנבה שהיא צילמה בעצמה במכשירה הסלולרי, את הכדורים שניתנו לקשישה ואת פירוט השיחות היוצאות. באופן תמוה הוחלט לשחררה כשלדברי עורך הדין המייצג את הקשישה, אורי דרשן, היא אף הודתה בחלק מהעבירות שיוחסו לה.
עו"ד אורי דרשן, מסר בעקבות האירועים כי "מדובר ברשלנות חמורה של המשטרה. על פי חומר הראיות ותיאור האירוע כפי שנמסר למשטרה (על אחת כמה וכמה שהחשודה הודתה בחלק מהמעשים - לפחות בגין גניבת הכספים), יש בהם משום עילות למעצר. על אחת שמדובר במי שאין לה כתובת מגורים קבוע ו/או ידוע וחשודה במעשים כה חמורים של סיכון חייה של חסרת היישע.
בפועל, מה שעשתה המשטרה, ביצעה פעולות על מנת לצאת לידי חובה. שחררה את החשודה וכבר באותו יום ששוחררה, מצאה עצמה בביתה של קשישה אחרת שגם אותה היא תסכן. חובה על המשטרה לזמן אותה לחקירה, ולהעמידה לדין תוך תקופת מעצרה ובתום ההליכים נגדה לגרש אותה מהארץ. חובה על המשטרה לחייב את משרד כח האדם שהביא את העובדת הזרה לארץ ולוודא עימה שהיא לא עובדת בשום מקום אחר. מטפלת זו היא בבחינת 'פצצה מתקתקת' ומי יודע מתי נראה את הקורבן הבא שיצא תחת ידיה".
תגובת המשטרה תובא כשתתקבל.