יו"ר הנהגת ההורים העירונית בפתח תקוה שלחה היום (ראשון, 22.11) הודעה לוועדי ההורים בעיר, על עדכון בנוגע לפעילות הצהרונים החל מיום שלישי הקרוב, 24.11.20. יודגש כי ייתכנו עוד שינויים שיסוכמו בימים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
צהרונים צהרון
צהרונים צהרון
צהרונים צהרון
(אילוסטרציה: shutterstock)
ההודעה המלאה:
להלן הסיכום עם מפעילי הצהרונים והרשות לאור המתווה החדש מ24.11.20:
כיתות א-ב ילמדו ללא קפסולות אלא ככיתת אם וכל ילדי כיתת האם יהיו יחד בצהרון.
מינימום ילדים בקבוצה ע״פ ההסכם שלנו- 5 ילדים. לא ניתן לערבב כיתות.
כיתות ג לא במתווה משרד החינוך וימשיכו באותה מתכונת כמו שהיה עד היום 3 קפסולות לקבוצה ובבעיות נקודתיות יהיה ערבוב של מעל ל- 3 קפסולות בהסכמת הורי בית הספר.
ביטלנו אפשרות הוספת תשלום לצהרון בגין מספר ילדים מינימלי ויש לפעול לרישום כלל הילדים.
יש להדגיש פרט חשוב-
הממשלה הצהירה כי מ24.11.20 היא תשלם לצהרונים את ההפסדים אליהם הגיעו עקב פתיחת קבוצות נוספות. אך השיפוי מתייחס לתכנית הבסיסית של ניצנים לפיה הפעילות היא עד השעה 16:00.
אצלנו בעיר, בעקבות מאבק הצהרונים שניהלנו לפני שלוש שנים בהובלת אנה הגענו להסכם לפיו באותו סכום יופעלו הצהרונים עד השעה 17:00.
שזהו הישג ענק שהיום נראה טבעי ורגיל אך המדינה לא משפה לפי הסכם אלא לפי ניצנים.
לכן, בשנה מיוחדת זו שאינה שנה רגילה אלא שנת חירום יהיו שינויים זמניים כדי לאפשר להורים לרשום את הילדים ועדיין לקבל את המקסימום.
קראו גם:
לשם כך נערך מיפוי עומק בעיר שבדק את מספר הנרשמים ואת שעות האיסוף ונקבע כי בשלושת החודשים הקרובים, במידה והמתווה הנוכחי לא ישתנה וכדי שלא יקרה מצב שלא ייפתחו קבוצות צהרונים בשל מיעוט ילדים.
הצהרונים בבתי הספר יסתיימו בשעה 16:30 ולא יהיו תקורות לבתי הספר.
במיפוי היו בתי ספר בודדים בהם היו ילדים לאחר השעה 16:30 ושם יבדק הנושא נקודתית.
חשוב שכל יו״ר יבין את הדברים היות ויעלו שאלות.
חשוב לציין שבבדיקה שערך שגיא מהעיריה, עלה שמעל ל95 אחוז מבתי הספר לא נדרש בכלל צהרון עד 17:00.
בתמורה לשינוי הזמני הצהרונים ייפתחו כל קבוצה מכל כמות ילדים אפילו אם יהיה רק ילד אחד, הצהרונים מבקשים את עזרתנו היורים בהעברת ההודעות להורים לחזור ולהירשם לצהרונים לנוכח ההקלות. לטענתם גם מבחינה פדגוגית וגם מבחינה חברתית אין ערך לקבוצה של ילד אחד או שניים בלבד לקבוצה.
לאחר 3 חודשים במידה ויחזור המצב לקדמותו כבשנה רגילה- הצהרונים יחזרו לעבודה רגילה, לשעות הרגילות כולל תגמול עירוני לכל הצהרונים שאנחנו נחליט מה הוא יהיה בעיר.
ב02.12 יש לנו פגישה עם רמי גרינברג לגבי כל עניין הצהרונים, ואם תהיה בשורה משם נעדכן.
כרגע מה24.11.20 הצהרונים עוברים לשעה 16:30.