התחנה המרכזית החדשה של פתח תקוה יוצאת לדרך. לאחר שנים של דיונים, הביא בתחילת השבוע רמי גרינברג, ראש עיריית פ"ת, לאישור מועצת העיר את הסכם ההתקשרות בין מדינת ישראל, עיריית פתח תקווה והחברה לפיתוח פתח תקוה להקמה וניהול של מרכז תחבורתי חדש על שטח התחנה המרכזית הישנה
2 צפייה בגלריה
מתחם תחבורה חדשה בפתח תקוה
מתחם תחבורה חדשה בפתח תקוה
מתחם תחבורה חדשה בפתח תקוה
(הדמיות: החברה לפיתוח פ"ת)
התחנה המרכזית הישנה הוקמה בשנת 1957 וכבר שנים רבות אינה מספקת מענה הולם לצרכים התחבורתיים של העיר שצמחה וגדלה ומשמשת כמטרופולין, ומהווה אבן שואבת לתושבי ערים רבות סביבה.
קראו גם:
ההסכם שאושר על ידי מועצת העיר כולל הקמת מתחם תחבורתי מתקדם וחדשני, מהמובילים בארץ, בן 10 קומות, שיכלול כ- 70,000 מ"ר בנוי, מתוכם כ- 17,000 מ"ר טרמינל אוטובוסים, כ- 15,000 מ"ר שטחי מסחר, כ- 14,000 מ"ר שטחי משרדים להשכרה, מתוכם 6,000 מ"ר לשימוש אגפי עיריית פ"ת וחניונים תת קרקעיים עם כ-700 מקומות חנייה.
כמו כן, מסביב לתחנה תוקם רחבה וככר גדולה ומטופחת לרווחת המשתמשים בתחבורה הציבורית והמבקרים במתחם החדש.
התחנה תכלול קווים עירוניים ובין עירוניים של מפעילי התחבורה הציבורית השונים ומיקומה לצד תחנת הקו האדום של הרכבת הקלה יהווה מתחם מרכזי למשתמשי התחבורה הציבורית בעיר ובערים הסובבות לה.
הפרויקט הנו ייחודי בארץ, בהובלת עיריית פ"ת ובשיתוף משרד התחבורה, כאשר במסגרת ההסכם המשולש, החברה לפיתוח פ"ת קיבלה את הזכויות להקמה, ניהול ותפעול המתחם התחבורתי כולו למשך 25 שנה, כולל ניהול שטחי המסחר והמשרדים להשכרה, כפרויקט יזמי.
2 צפייה בגלריה
התחנה המרכזית החדשה בפתח תקוה
התחנה המרכזית החדשה בפתח תקוה
התחנה המרכזית החדשה בפתח תקוה
(הדמיות: החברה לפיתוח פ"ת)
הקמת הפרויקט כולו נאמדת בכ- 450 מליון שקלים, ומשרד התחבורה הקצה תקציב של כ- 137 מיליון לטובת הקמתו. כל יתרת עלות הפרויקט תילקח כהלוואה על ידי החברה לפיתוח פ"ת בתמיכת העירייה.
העסקה הייחודית כוללת העמדת שטח התחנה המרכזית הישנה שבבעלות העירייה לטובת הפרויקט והסכם חכירה שייחתם במקביל עם משרד התחבורה.
במקביל להסכם הקמת המתחם התחבורתי, סוכם בין משרד התחבורה לעיריית פ"ת על הקמת חניון לילה לאוטובוסים, שיכלול עמדות הטענה חשמליות, בסמוך לבית העלמין ירקון, אותו תבצע החברה לפיתוח פ"ת עבור משרד התחבורה בתקציב של כ- 45 מיליון שקלים והקמתו תערך כשנה.
סוכם כי עם סיום תכנונו והקמתו תעבור חברת דן לחניון הלילה ומיד יחלו העבודות על הקמת המתחם התחבורתי, כל זאת, במטרה למנוע פגיעה במשתמשי התחבורה הציבורית ובתפעול של מפעילי התחבורה הציבורית.
רמי גרינברג, ראש עיריית פתח תקוה: "לאחר שנים רבות של דיונים בנוגע לתחנה המרכזית החדשה אשר לא הובילו לתוצאות של ממש, עם כניסתי לתפקיד החלטתי לפעול בכל הכלים העומדים לרשותי כדי לאשר את ההסכם המדובר ולהתחיל לקדם את הפרוייקט לו תושבי פתח תקוה משוועים. הנושא התחבורתי בעיר נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני וכבר בשנים הקרובות נראה את המהפכה התחבורתית מתממשת בעיר. אני מודה לחברה לפיתוח פתח תקוה ולמשרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב על הסיוע וההירתמות לטובת קידום הפרוייקט החשוב לעיר ולתושבים".
לירון גולדנברג, מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקוה: "הקמת המתחם התחבורתי הינו אחד הפרויקטים הגדולים והמשמעותיים ביותר לעיר פתח תקוה שגדלה ומתפתחת והפוטנציאל הכלכלי הגלום במתחם עצום, שכן לפי בדיקתנו, צפויים לעבור בו כ-50,000 איש מידי יום. הקמתה תערך כ-4 שנים ועם פתיחתה תביא את העיר לקדמת הבמה ברמה הלאומית כחלק מהמהפכה התחבורתית שמוביל ראש העיר בעיר כולה".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה