האם לאחר שנים רבות של התנהלות מול העירייה, יוקם מרכז רוחני עבור עמותת 'יאיר נרי' בראשות הרב ציון בוארון בשכונת שעריה? לאחרונה ניתנו היתרי בניה לעמותה על ידי העירייה אך תושבים במקום מתנגדים וטוענים כי יש לתת עדיפות לצרכי השכונה.
1 צפייה בגלריה
האתר ברחוב קיש בשעריה
האתר ברחוב קיש בשעריה
האתר ברחוב קיש בשעריה
(צילום: תושבי השכונה)
קראו גם:
מזה שנים רבות שבעמותת 'יאיר נרי' פועלים לטובת הקמת מרכז רוחני עבורם במקום זה בו הם פועלים היום, ברחוב קיש בשכונת שעריה. ראש העירייה לשעבר, איציק ברוורמן, אישר הקצאה עבור העמותה בשנת 2016 ברחוב יונה אך התנגדות של תושבי השכונה לבניית מבנה שיכלול קומת מרתף וקומה עליונה מעבר לבית הכנסת הביאה לעיכוב בהליך.
על פי גורם המכיר את הנושא, זמן קצר לפני הבחירות האחרונות לראשות העירייה, אישר ברוורמן לעמותה להקים את המרכז הרוחני אך ללא קומת המרתף והקומה העליונה כשאחת מהן הייתה אמורה לשמש כאולם אירועים. על פי אותו גורם, עם היבחרו של רמי גרינברג לתפקיד חל עיכוב נוסף, ככל הנראה על רקע מחלוקות בין הצדדים.
לאחרונה ניתנה לעמותה אישור סופי מהעירייה להקמת המבנה ברחוב יונה' שיכלול קומה אחת גבוהה לצורך בית כנסת ועזרת נשים, כשבמקום יועברו גם שיעורי תורה. מנגד, שוב נשמעות ביקורות מצד תושבים שקיבלו את ההחלטה בהפתעה.
"לפני הבחירות, באחת מהאספות שערך רמי בשכונה' הוא הביע את התנגדותו להקמת המקום, עכשיו הוא זה שנותן את האישור הסופי", אומר בתסכול תושב שכונת שעריה.
"המרכז הרוחני שהולך לקום נמצא בין בתים פרטיים, כשלא רחוק משם ישנו בית ספר ועוד שני מוסדות תורניים. מי צריך עכשיו בית מדרש נוסף? למה לא לדאוג לפיתוח השכונה הזאת? יקיימו עכשיו שבתות חתן, ואירועים שונים. גם הכביש פה צר ודו סטרי והצפיפות רק תגדל. זה לא מובן ולא לעניין בכלל".
מהעירייה נמסר בתגובה: "בניגוד למדיניות שהיתה נהוגה בעבר, ראש העיר רמי גרינברג עם כניסתו לתפקיד קידם מדיניות אשר מאפשרת חלוקת משאבים שווה לכלל אוכלוסיות העיר בהתאם לצרכיהם. הדבר ניכר בשנתיים האחרונות בכל שכונות העיר. בנוגע לבית הכנסת המדובר, הקמתו אושרה עוד במהלך הקדנציה העירונית הקודמת וכן מדובר בהחלטה גמורה שהתקבלה אז.
"ראש העיר רמי גרינברג ביטל את התוספת (על ההחלטה שאושרה בקדנציה הקודמת) שביקשו הנהלת המקום להוספת קומת מרטף לטובת אולם אירועים. בהתאם לכך הרשות תפקח על המקום בדומה לפעולות הפיקוח שנעשות בכל העיר".