גננת ברשת הגנים של מעיין החינוך התורני בפתח תקוה פוטרה מעבודתה לאחר שתועדה צועקת ומתעמרת בילדי הגן.
1 צפייה בגלריה
(ילדה עצובה. (אילוסטרציה). צילום: shutterstock)
בנוסף, לטענת ההורים, לא התנהל סדר יום בגן ולא פעם הילדים אכלו ארוחת בוקר רק בשעה 11:30.
ההתנהלות המחרידה של הגננת התגלתה לאחר שאחת מילדות הגן סיפרה לאחרונה לאמה על מעלליה של הגננת.
"כשקילחתי את הילדה היא אמרה 'הגננת מרביצה לי'. שאלתי אותה 'מה היא עושה שהיא כועסת?', אז היא אמרה שהיא צועקת תוך כדי חריקת שיניים וצובטת את היד", מספרת האם. "אמרתי שאני חייבת לבדוק את זה".
מה עובר לך בראש באותם רגעים?
"קפאתי במקום. מזה זמן רב שאני תומכת בהורים שילדיהם נפגעו על ידי גננות ברחבי הארץ ולא האמנתי שזה דופק אצלי בדלת. כשזה בא אליך אתה לא רוצה להאמין לזה, חשבתי שאני עוד רגע מתעלפת. חשבתי אבל איך אני בודקת את העניין כי אם יש ספק אין ספק".
כיצד פעלת?
"כבר למחרת שתלתי מקליט קול במכנסיים שלה שפעל ארבעה ימים אבל כבר ביום הראשון הבנתי שהגננת על הקצה".
הגננת תועדה כשהיא צועקת על ילדים, משפילה אותם ומתעמרת בהם. במקרה אחד היא צעקה "קום! קום! תקשיב, אתה מה זה מתבלבל. קום! אני לא צוחקת איתך! אתה מתבלבל!. (אחד הילדים קורא לה בשמה ברקע) "אין X !, קום. אתה לא זז מהמשבצת הזאת! את מי אני מוציאה לעונש? אתה לא שומע? לא רגוע? שב כאן! שעות עד שגומרים לסדר".
קראו עוד:
במקרה אחר היא נשמעה אומרת: "אתה שומע שאני מספרת מי יוצא לחצר היום ומי לא. אז איפה אתה רוצה שאשים אותך- בכן או בלא? (אחד הילדים אומר משהו ברקע) "מי זה דיבר?! בוא לפה בלי הכסא!".
במקרה נוסף היא תועדה צועקת: "תקשיבו טוב! עכשיו אני כועסת באמת! אין גננת! שב!. עשיתם לי סחרחורת שעה. קום!קום! אין לי כח, שב פה!", ובהזדמנות אחרת הטיחה בילדים: "הגן לא מאורגן! זה נראה לכם נורמאלי?! קומו לסדר הכל! לא רוצה לראות שום דבר ברצפה! (פונה לאחת הילדות) את יודעת לסדר או רק להבטיח?!"
עוד טוענת האם, כי לפי ההקלטות היא הבינה כי הילדים אוכלים ארוחת בוקר רק בשעה 11:30. "רק אחרי כמה שעות היא אומרת 'בואו ליטול ידיים' והם יושבים לאכול. זה נשמע הגיוני? אם אני לא אוכלת עד 10 ארוחת בוקר אני רעבה. אז איך את מצפה שהילדים יתנהלו במצב כזה?".
"כל היום ההתנהלות היא לא התנהלות של גן, אלא של צרחות, השפלות, והטלת אימה. באחד מהמקרים אחת הילדות אמרה לה 'הגננת אני רגועה, אני יכולה לחזור למפגש?' אז היא ענתה 'אני לא רוצה שתחזרי!'. הילדה שלי אמרה לה 'גם אני רוצה' בקול רועד. אני מדברת על זה ואני רועדת כולי".
האם שנחרדה למשמע אוזניה החליטה לשים סוף להתנהלות הגננת והציבה עובדה למנכ"ל הרשת, הרב יוסף בוסו ולמפקחת, לפיה אם הגננת חוזרת לגן, אף אחד מהילדים לא חוזר. לאחר דין ודברים ולאחר שהרב בוסו האזין להקלטות, השניים התרצו והשעו את הגננת שלאחר מכן פוטרה, כשבמקביל הוגשה נגדה תלונה במשטרה. בינתיים הוכנסה גננת אחרת.
עם אלו תחושות את מסתובבת בימים אלו לאור ההתפתחויות?
"אני מרגישה קצת אשמה בעניין. בגלל שהייתי מודעת למה שקרה בגנים אחרים, אני אומרת 'איך לא שמתי לב? איך לי זה דפק בדלת?' לא ראיתי משהו על הילדה שלי כשהיא הייתה נכנסת לגן, אבל היו הורים שאמרו שהילדים שלהם לא רצו להיכנס. אז הם חשבו שאולי זה פינוק, ואולי בגלל הסגר. היום אין תסמינים לדבר הזה. מי שלא חווה את זה לא יודע להרגיש בדיוק מה אנשים הרגישו שהתפוצצו פרשות אחרות ויותר גרועות.
"אני מבינה הורים שאומרים אני לא רוצה להתעסק בזה ומדחיקים את זה כי הם נכנסים לסוג של מלחמה ולא תמיד מצליחים. כרגע אני מרגישה סוג של הקלה כי הצלחתי לעשות משהו שיגרום לילדים להיות בבטחה בגן ולא תחת אימה ופחד. אבל עם כל זה אני הולכת לבדוק את הגננת החדשה, ואשים שוב ציוד הקלטה. אני חושבת שבזמננו אין אמונה באף אחד. חד משמעית".
מרשת הגנים נמסר בתגובה: "שלומם וביטחונם של ילדי הגן עומד בראש מעיינינו, איננו מקילים ראש בנושא ולכן מרגע קבלת התלונה ערכנו בדיקה מעמיקה תוך שיתוף פעולה מלא עם הורי הילדים, ובשקיפות מלאה, למרות שהבדיקה העלתה חוסר דיוקים בטענות (בלשון המעטה). כל ההורים מסכימים שאין שום חשד להתעללות פיזית, התלונה היא על טון גבוה ואווירה מתוחה בלבד.
"למרות זאת התקבלה החלטה להחליף את הגננת לשביעות רצונם. טובת הילדים לנגד עינינו ונעשה הכל על מנת לשמור עליהם".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "מדובר בגן המופעל ע"י רשת חינוך פרטית והנושא מטופל כעת ע"י המשטרה. לצד זאת, הגורמים הרלוונטיים בעיריית פתח תקוה עומדים בקשר עם ההורים ורשת החינוך ומעניקים להם סיוע בכל שנדרש".
מהמשטרה נמסר: "הוגשה תלונה והיא נבדקת".