"ביום רביעי שעבר חזרתי מהעבודה בשעה 18:00. עליתי הביתה וכחצי שעה מאוחר יותר כשירדתי לזרוק את הזבל האופנוע כבר לא היה במקום", מתאר תושב רחוב ברנדייס כיצד גילה שנפל קורבן לחוליה שככל הנראה פועלת באזור. "אין לי ספק שעקבו אחריי וחיכו שאחזור מהעבודה".
1 צפייה בגלריה
מתוך מצלמות האבטחה ברחוב ירוקנים
מתוך מצלמות האבטחה ברחוב ירוקנים
מתוך מצלמות האבטחה ברחוב ירוקנים
(צילום פרטי)
אותו תושב מספר כי הגיש תלונה במשטרה ("לא ציפיתי מהם ליותר מדי") וביום שני לאחר מכן הבחין בפוסט שהעלתה תושבת הרחוב ברשת החברתית ובו סיפרה כי גם לבעלה ניסו לגנוב את האופנוע.
(גניבת אופנוע ברחוב ברנדייס | צילום פרטי)
"יצרתי איתם קשר והחלטנו לפתוח קבוצת ווטסאפ ייעודית לנושא אליה הצטרפו כבר מספר לא מבוטל של תושבים. לפי מה שהבנו נגנבו 6 אופנועים לפחות בשבועיים האחרונים", הוא אומר. "באותו יום קניתי מצלמה והתקנתי במרפסת שפונה לרחוב. בשעה 5:20 נקלטו שני אנשים עוברים ברחוב שאחד מהם החזיק דיסק. מאוחר יותר התברר שנגנב אופנוע כמה בניינים לידנו והמצלמה קלטה אותם נוסעים איתו".
קראו גם >>
כיצד אתם פועלים כרגע?
"פתרונות מהמשטרה לא קיבלנו. ביקשנו באחת מקבוצות הווטסאפ השכונתיות מבכירים בעירייה שחברים בה, ביניהם ראש העירייה שיגבירו את הסיורים ואמרו שיראו מה אפשר לעשות. אני יכול לומר שבאותו לילה בו המצלמה שלי זיהתה את האופנוע שנגנב, לא נראו שום סיירים של העירייה. נפגשנו אתמול, מספר שכנים כי רצינו להראות נוכחות. אנחנו אובדי עצות. ולא יודעים יותר מדי מה לעשות. צריך לשבת ולחכות. הם לא באים יום אחד בחודש באופן רנדומלי אלא יום אחרי יום".
(גניבה ברחוב ירוקנים | צילום פרטי)
איך התחושות היום כשאתם יודעים שאותם גנבים טרם נתפסו?
"אני כל הזמן עסוק במחשבות, זה מטריד אותי מאוד. אין לי גם אופנוע עכשיו ואני מנסה להסתדר בדרכים אחרות וזה מרגיז, אבל יותר מרגיז שאין מענה לא מהמשטרה ולא מהעירייה. גם אם עכשיו אקנה אופנוע חדש מי מבטיח שלא יקחו לי אותו למחרת? הקירבה לצומת סגולה הופכת את האיזור שלנו לפגיע. הם גונבים את האופנועים, בורחים לכיוון הצומת ומשם דרך המילוט שלהם קלה מאוד".
אותו שכן, שאשתו פרסמה את הפוסט ברשת החברתית סיפר "יצאתי לעבודה ביום שני לפנות בוקר בשעה 04:45. ליד הבית הבחנתי ברכב שחור גדול הדומה לרכב הסעות ולא הבנתי מה הוא עושה שם. התחלתי בנסיעה ברכב דווקא, ואחרי 10 דקות התחלתי לקבל התראות מהאיתוראן שהיה על האופנוע".
כיצד הגבת?
"התקשרתי מיד לאישתי שתבדוק את העניין. היא פתחה את החלון וצעקה שאזמין משטרה כי מנסים לגנוב את האופנוע. בגלל הצעקות הם השאירו אותו שם והלכו אחרי שחתכו את השרשרת, שברו את המנעולים והיו שנייה מלהעמיס אותו לאותו רכב שראיתי קודם לכן. הם אפילו לא רצו, אלא הלכו ברוגע כדי שלא יעלו עליהם ונעלמו משם. אני בטוח שעשו שיעורי בית. ידעו מתי אני יוצא ומתי אני חוזר. הם ידעו בדיוק מה הם באים לעשות".
איך אתם מתמודדים עם המצב כרגע? מצליחים לישון בלילות?
"אף אחד לא ישן בשקט. אנחנו חייבים לתפוס אותם כי אין כמעט בניין ברחוב שלא גנבו ממנו. הם ערכו מבצע מלביש בכל השכונה. אנחנו לא יודעים מה לעשות. אם העירייה והמשטרה לא יכנסו לתמונה ומהר יכול לקרות אסון. הגענו לקצה כבר. כל כך הרבה תלונות בזמן כל כך קצר זה לא משהו נורמאלי".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "בשנתיים האחרונות פתח תקוה עברה מהפכה בתחום הביטחון והמענה הניתן כנגד אירועי פשיעה וכדומה. ביוזמת ראש העירייה, בוצעה פריסת מצלמות רחבה בכל רחבי העיר ובפאתי העיר וכן הוקם משל"ט עירוני המאוייש 24/7 ומגיב לאירועים בזמן אמת.
"כמו כן, הוקמו סיירות עירוניות אשר במסגרת פעילותן נתפסו מאות מקרי פשיעה בזמן אמת, כמו סיירת אופנועים המורכבת מיוצאי יחידות קרביות, סיירת שטחים פתוחים ועוד. ראש העירייה רמי גרינברג נמצא בקשר הדוק עם מפקד משטרת פתח תקוה החדש וביחד מקדמים שיתופים פעולה רבים בין הגופים לטובת ביטחון התושבים. האירועים המדוברים בשיפר התקבלו בימים האחרונים ומטופלים ע"י הגורמים הרלוונטיים בהתאם".
ממשטרת ישראל נמסר כי "כל העת מתבצעות פעילויות, הן במישור הגלוי והן בזה הסמוי, למיגור עבירות רכוש. כל תלונה נבדקת ביסודיות ובמקצועיות ותוך מאמץ חקירתי רב להגיע למבצעים ולמיצוי הדין עימם".