בראש השנה נפרץ המקווה שבשכונת הדר גנים על ידי מספר תושבים שאחד מהם התברר מאוחר יותר כחולה קורונה. שוטרים שהגיעו למקום קנסו אותו ב-5,000 שקלים ונעלו את המקווה מחדש. בצאת החג התבטא ראש העירייה בנושא בחריפות וציין בין היתר כי "זו ההוכחה הכי טובה למה אכן צריך להמשיך ולהקפיד על סגירת המקום".
1 צפייה בגלריה
מקווה בעש"ט בפתח תקוה
מקווה בעש"ט בפתח תקוה
מקווה בעש"ט בפתח תקוה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
עם זאת, נראה שכעת חל שינוי בהחלטה. בעקבות האירועים נפגשו אמש (שלישי) מספר רבנים בולטים מהשכונה ומרחבי העיר עם גרינברג, והסבירו לו את חשיבות פתיחת המקווה לקראת יום הכיפורים. על פי גורמים עירוניים, ראש העירייה התרכך בדעתו וסוכם כי ימצא פתרון ומתווה להפעלת המקום תוך שמירה על ההנחיות.
מהעירייה נמסר: "ראש העירייה רמי גרינברג נפגש היום (שלישי) עם מספר רבנים בולטים בפתח תקוה ולבקשתם דנו הצדדים באפשרות לפתוח את המקוואות לקראת יום כיפור. ראש העיר הבהיר בפגישה כי המדינה היא זו שהחליטה על סגירת המקוואות ועל כן יש לפעול מולה בנושא ויש לכבד את ההנחיות.
הרבנים הסבירו את חשיבות הטבילה במקווה לפני יום כיפור, דבר שנשמר במשך כל הדורות ואף בחו"ל. ראש העיר ציין כי הוא מבין לליבם בנושא חשוב זה, וכן ציין לחיוב את הבטחת הרבנים לשים דגש על הנחיות הקורונה בתוך הקהילות שלהם בכל מקום וזמן, לרבות הפעולות שנעשו על ידם עד כה לשמירה על הנחיות הקורונה בקהילות שלהם.
הובהר ע"י הצדדים כי יפעלו יחד אל מול הגורמים הרלוונטיים כדי לאפשר מתווה לשימוש במקוואות לקראת יום כיפור תוך הקפדה הדוקה וחריפה בשמירת ההנחיות למניעת התפשטות הנגיף ועמידה בכללי היגיינה מחמירים".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות פתח תקוה