לאור מתווה הסגר והגבלות משרד הבריאות תאפשר עיריית פתח תקוה לציבור המתפללים לעשות שימוש במבני גנים עירוניים בתפילות יום כיפור.
1 צפייה בגלריה
תקיעות שופר ברחבי רעננה
תקיעות שופר ברחבי רעננה
תקיעות שופר
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
אלא שלמרות הרצון לבוא לקראת התושבים, ישנם הורים לילדים שלא רואים את ההחלטה בעין יפה.
כידוע, יום כיפור מביא אל בתי הכנסת מתפללים רבים בכל שנה, גם כאלו שלא נוהגים לפקוד אותם בדרך כלל. לאור מגבלות ההתקהלות החליטה העירייה כמו רשויות נוספות לפתוח מבני ציבור ובהם גנים עירוניים לטובת המתפללים. אולם כאמור לא כולם מרוצים מההחלטה.
"יש פה בעייתיות גדולה", אומרת אם לילדה בגן עירוני בכפר גנים. "מדובר במקום שהוא כמו ביתם השני של הילדים בימים שבשגרה, ופרטיותם אמורה להישמר בהם. יש שם חפצים ופרטים אישיים של הילדים ולא יהיה נכון להכניס לשם אנשים אקראיים שגם יקבלו מפתח לגן".
קראו גם:
"יתרה מזאת, אם אפשר להכניס 10 אנשים זרים לגן מבלי לחשוש מקורונה מדוע אי אפשר להכניס 10 ילדים לגן ששוהים בו באופן קבוע? הילדים יושבים בבית, ההורים במשבר עמוק, ובאה העירייה ואומרת אתם תמשיכו לשבת עם הילדים בבית ואנחנו נשתמש במקום לטובת תפילות. זה אבסורד בעיניי".
איזה פתרון היית מציעה? מדובר ביום הקדוש בשנה וגם ציבור המתפללים שרוי בבעיה.
"אני חושבת שיש מספיק מבנים עירוניים שניתן לקיים בהם תפילות כמו מתנסים ומבנים אחרים , אבל לא להיכנס לגני ילדים. לי זה נשמע לא טוב".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה:
"על פי הנחיות המדינה, מערכת החינוך ובתוכה גם גני הילדים - מושבתים ונכון לעכשיו לא ברור באופן חד משמעי מתי יחזרו לפעילות. בהתאם לכך, העירייה מאפשרת לתושבים להתפלל גם במבני ציבור ובכך להבטיח את בריאותם.
"השימוש במבני הציבור לצורך תפילות הינו בכפוף להנחיות וכן לאחר חתימה על כתב התחייבות שבו נדרשים המתפללים לשמור על הרכוש והמקום עצמו. בתום השימוש העירייה תוודא את ניקיון המקומות וחזרתם למצב ראשוני. בתפילות יום הכיפורים משתתפים גם תושבים שאינם נמנים על המגזר הדתי בהכרח ועל כן השימוש במבני ציבור לצורך תפילות הוא נצרך מאוד בתקופה הנוכחית".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות פתח תקוה