חשד למקרי אלימות בגן בראש העין: המשטרה פתחה בחקירה נגד סייעת בגן פרטי בעיר, שחשודה במעשי אלימות כלפי פעוטות. בשלב זה הורחקה הסייעת למשך 14 יום ובמקביל היא פוטרה על ידי בעלת הגן ששוקלת אף להגיש תביעה נגדה.
1 צפייה בגלריה
ילדים מוכים גננת מכה אלימה
ילדים מוכים גננת מכה אלימה
טענות חמורות בגן ילדים
(צילום המחשה: shutterstock)
מדובר בסייעת שעובדת עם קבוצת הפעוטות בגן שמכיל ילדים בני 4 חודשים עד 3. על החקירה שנפתחה נגדה נודע להורים ביום שני האחרון.
"מנהלת הגן התקשרה לכל ההורים וזימנה אותנו לישיבת חירום", מספרת אחת האמהות. "היא שיתפה אותנו שהמשטרה פתחה בחקירה נגד אותה סייעת וראתה בסרטונים ממצלמות האבטחה מקרי אלימות שלפי מה שאנחנו יודעים עד עכשיו היו בזמן שהייתה לבד עם הפעוטות וכשלא היה איש צוות נוסף לידה. עדכנו אותנו שהיא מורחקת ושהחקירה נמשכת".
מה עבר לך בראש באותו רגע?
"המראה הכי שחור שיכול להיות, הייתי בשוק. זה גן פרטי ואני משלמת לא מעט כדי לקבל את המקסימום יחס. תמיד המנהלת של הגן אמרה שהיא בודקת את העובדות ומסתכלת במצלמות, ופתאום היא אומרת שאסור לה כי יצא חוק שרק למשטרה מותר".
ראית סימנים על הבת שלך?
"ראיתי כל מיני סימנים כחולים קטנים, אבל לא ייחסתי חשיבות כי היא התחילה ללכת ונופלת לפעמים. אבל על ילדים אחרים יש סימנים. הייתה אמא ששלחה תמונה של הבת שלה בקבוצת ווטסאפ כשיש לה סימנים על הידיים והיא שאלה אם זה נראה כמו אחיזה חזקה".
איך התרשמת עד כה מאותה סייעת?
"היא לא אשת חינוך. פניתי מספר פעמים למנהלת הגן ושאלתי למה היא מקבלת את הילדים לבד בשעות הבוקר וקיבלתי תשובות שאין צורך להביא שני אנשי צוות עד שהילדים מגיעים. בכל זאת הלב שלי לא היה שקט".
קראו גם:
כיצד את מתמודדת עם המצב מיום שני?
"תחושות קשות, אני לא מצליחה לישון ורואה את הגרוע מכל. אמנם הגדירו זאת כאלימות ברף הנמוך אבל בראש שלי אני חושבת שאולי הבת שלי עברה ליד הרגל שלה והיא עשתה לה משהו ואף אחד לא התייחס. אני כועסת על עצמי שהשארתי אותה שם".
את מתכוונת להוציא אותה מהגן?
"אני בהתלבטות מה לעשות בהמשך. כרגע היא איתי בבית. המשטרה כרגע לא נותנת תשובות חוץ מזה שהנושא בחקירה. אנחנו לא יודעים מה עבר על הילדים ואנחנו בחוסר ודאות מוחלט. זו הרגשה ממש קשה".
הורים נוספים הודו כי הוכו בהלם אך סירבו להתייחס עד שיתבהרו פרטים נוספים מהחקירה.
לילך יעיש, מטעם העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך: "הפניה הגיעה אליי דרך ההורים. לצערי שוב אנו עדים לטענות לפגיעה לכאורה בילדים חסרי ישע ובהורים אובדי עצות המחפשים אוזן קשבת והכוונה. העמותה ממשיכה ללוות אותם ולספק להם את המענה הנדרש במידת הצורך וכמו כן נמשיך לפעול למען יצירת מקום בטוח לילדי הגיל הרך".
גורם מטעם בעלת הגן מסר: "בעלי הגן לא ידעה דבר וחצי דבר על התנהלותה של אותה סייעת כי על פי חוק אסור לה לדעת מה קורה בתוך המצלמות. כמו כן, לא היה אף הורה שהתלונן בפניה על העניין".
אחת האמהות טענה שנאמר להם על ידי הגננת כי היא מפקחת על כל הצוות.
"היא אכן מפקחת עליהן כבעלת הגן, אבל למקרה הזה לא היה לה שום מידע ולא הייתה שום תלונה של אף הורה לגבי אותה סייעת. מי שיידע אותה זו המשטרה שהחלה לחקור והיא נדהמה לראות סרטון בעניין.
"ברגע שהמשטרה יידעה את בעלת הגן, הסייעת פוטרה ואף נשקלת הגשת תביעה נגדה. צוות הגן משתף פעולה עם המשטרה וגם עם ההורים שנפגשו איתם ולמעט אמא אחת שהודיעה שמוציאה את הילד, אף הורה לא הוציא. אנחנו משתפים פעולה עם ההורים ועם כל גורם חוקר".
ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה ובכלל זה צפייה בתיעוד מתוך מצלמות הגן וגביית עדויות. סייעת בגן נחקרה ובסיום החקירה שוחררה בתנאי הרחקה מהגן למשך 14 ימים. חקירת המשטרה נמשכת.
"בניגוד לנטען , קצין חקירות האמון על החקירה שוחח עם ההורים ועדכן אותם ככל שניתן בנעשה בתיק, כל זאת מבלי לזהם את החקירה".
לכל העדכונים - חדשות ראש העין