האם שוק ראש העין המיתולוגי יעתיק את מקומו בקרוב? על פי התכניות, השוק השוכן היום בסמוך לאזור התעשיה, צפוי לעבור צפונה לאזור שכונת נצבא, אלא שבשל משבר הקורונה טרם ידוע מתי המעבר ייצא לפועל.
1 צפייה בגלריה
(שוק ראש העין)
מאז פרוץ המגפה נפתח השוק לפרקי זמן קצרים בעקבות הסגרים, אך בימים כתיקונם הוא מושך אליו מדי יום שישי אלפי אנשים מראש העין שבאים ליהנות מהריחות, הטעמים ומהאווירה הייחודית במקום.
לפני כשנה וחצי דיווחנו על קריאות מצד תושבים המתגוררים בסמוך לאזור השוק, להעתיק את מקומו לאחר שקצו במה שמתרחש בסביבת ביתם מדי שבוע.
הם טענו לרעש, המולה ופקקים כבדים שהולכים ומתגברים עם גידול מספר התושבים בעיר. בעיריית ראש העין הגיבו בזמנו לטענות וציינו כי "שוק ראש העין הינו חלק מהתרבות העירונית ומגיעים אליו מדי יום שישי מאות תושבים מהעיר ומחוצה לה. אנו מזמינים את התושבים להגיע וליהנות".
קראו גם:
כאמור, בימים אלו מתברר כי ישנן תכניות להעתקת השוק לאזור שכונת נצבא אולם בשל מגפת הקורונה טרם ברור מתי הן ייצאו לפועל, כשגם הסיבות שבסופו של דבר הביאו להעתקתו לא ברורות.
"יש מגמה להעביר את השוק צפונה לשכונת נצבא", אומר דוד כהן, בעלי שוק ראש העין. "בגלל הקורונה עדיין לא נעשה כלום בשטח, אז אני נוטה להאמין שהכל יידחה בעוד שנה לפחות. אם הכל יילך כשורה ההעתקה צפויה להתבצע כשנה לאחר פתיחת המשק".
מהן הסיבות למעשה שהובילו להעתקת השוק אחרי עשרות שנים?
"אני לא יודע. צריך לשאול את ראש העירייה בנושא".
מה דעתך על המהלך?
"אמרו לי שהשוק עובר ואני מקבל כל החלטה שתהיה. הכל בסדר. אני לא במלחמות, פנינו לשלום כל הזמן".
מעיריית ראש העין טרם התקבלה תגובה.