בזכות שיחת טלפון אסרטיבית אחת ממכבי שירותי בריאות הגיעה המטופלת לבדיקת ממוגרפיה ואובחנה כחולה בסרטן שד בשלב מוקדם וניתן לטיפול. כיום לאחר סדרת טיפולים קצרה היא מחלימה וחזרה לחיי שגרה.
1 צפייה בגלריה
אלנה גינזבורג ונטליה
אלנה גינזבורג ונטליה
אלנה גינזבורג ונטליה
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
כשאלנה גינזבורג ממכבי שירותי בריאות התקשרה לנטליה כדי לתאם לה בדיקת ממוגרפיה היא לא שאלה האם היא רוצה או מתי נוח לה להגיע אלא פשוט עדכנה אותה בתאריך ובשעה של הבדיקה. האסרטיביות שבה ניהלה את השיחה ביניהן התבררה לימים כמצילת חיים.
לפני כמה חודשים קבלה נטליה טלפון ממכבי שירותי בריאות, מצידו השני של הקו הייתה אלנה גינזבורג מזכירה בצוות קידום בריאות של מכבי באריאל "אלנה פתחה את השיחה והסבירה שבימים הקרובים מגיעה ניידת ממוגרפיה לאריאל היא הסבירה לי את החשיבות והמהירות של הבדיקה ופשוט עדכנה אותי את התאריך והשעה של הבדיקה שנקבעה לי.
בהתחלה קצת התבלבלתי היא לא נתנה לי הזדמנות להתנגד או להתלבט. ביקשתי ממנה שתתאם לי שעה אחרת, נוחה יותר וכך נקבעה לי הפגישה. כשניתקתי את השיחה הרגשתי שהיא הייתה מאוד אסרטיבית וחדורת מטרה. בדיעבד הגישה שלה הצילה אותי".
קראו גם:
נטליה ניגשה לביצוע בדיקת הממוגרפיה בניידת "הבדיקה הייתה קצרה ומהירה. אחרי כמה ימים קבלתי שיחה דחופה מהרופאה. היא עדכנה אותי שאותרו ממצאים שדורשים בדיקה מעמיקה יותר. עשיתי ביופסיה ואחר כך בדיקת MRI שבהן התגלו גידולים בשלב התחלתי של המחלה. הרופאה הרגיעה אותי ואמרה שניתן לטפל במצב. עשיתי ניתוח כדי להסיר את הגידול וחלק קטן מרקמות השד. בזכות הגילוי המוקדם לא נדרשתי לטיפולים נוספים".
צוות קידום הבריאות של מכבי באריאל עובד באינטנסיביות כדי להזמין כמה שיותר מטופלים לבדיקות סקר מוקדמות ומצילות חיים. אלנה גיזנבורג מסבירה:" בכל משמרת אני מקבלת רשימות עם עשרות טלפונים לזימון מטופלים לבדיקות לגילוי מוקדם. חלק מהאנשים מוזמנים לבדיקות דם סמוי, חלק לממוגרפיה ובדיקות נוספות.
אני משתדלת להיות כמה שיותר אסרטיבית בשיחות האלה כי אני יודעת שברוב המקרים אנשים מעדיפים לדחות או להתחמק מהבדיקות מסיבות שונות. לפעמים הם מפחדים מהבדיקה, לפעמים אין להם זמן. אני מנסה למצוא פתרון לכל "תירוץ" כי אני יודעת שהבדיקות האלה יכולות להציל חיים. במקרה של נטליה התרגשתי ושמחתי כל כך לשמוע שבזכות השיחה שלי היא הגיעה לבדיקה ואיתרה את המחלה בשלב מוקדם שעוד ניתן לטפל בו. שיחות כאלה שוות הכול".
כיום נטליה מחלימה וחזרה לחיי שגרה מלאים "אני כל הזמן חושבת איזה מזל גדול היה לי שהמזכירה קבעה לי עובדה והגעתי להיבדק. אם הייתי מגלה את המחלה קצת יותר מאוחר מי יודע איך זה היה נגמר.
אחרי מה שקרה לי אני יכולה להגיד אל תידחו את זה, אל תגידו לי זה לא יקרה. הבדיקה הזאת מצילה חיים. בכל יום אני שומעת על סיפור של מישהי שלא הלכה להיבדק בזמן וגילתה את המחלה כשכבר היה מאוחר מידי. יש לנו את הכוח למנוע את זה. תלכו להיבדק".