קיימה את הנדר: גילי, בתה של רוית, נולדה עם תסמונת נדירה וסיכוייה לחיות היו קלושים. בשל כך האם החליטה לנדור נדר שאם יקרה נס והילדה תבריא ותגיע לגיל 12 היא תתרום כליה לחולה סופני ובכך תציל את חייו.
3 צפייה בגלריה
מימין לשמאל: רוית ובתה גילי והצוות הרפואי
מימין לשמאל: רוית ובתה גילי והצוות הרפואי
מימין לשמאל: רוית ובתה גילי והצוות הרפואי
(צילום: דוברות בילינסון)
גילי נולדה עם תסמונת נדירה המתאפיינת בריאה אחת וקנה נשימתי צר מאוד, הרופאים נתנו לה סיכוי נמוך מאוד לחיות ואף ביקשו מההורים להגיע להפרד ממנה.
סבא של גילי לא היה מוכן לקבל את גזר הדין ובעזרת שאר המשפחה והקהילה המדהימה בקדומים ובתמיכת הצוות הרפואי במרכז שניידר, יצאנו למסע למצוא לה את הפתרון שיציל את חייה.
חקרנו ובדקנו את הנושא לעומק ומצאנו תקווה בניתוח חדשני בלונדון שעד אותה עת בוצע פעמים ספורות בלבד. למרות החששות הטבעיים גילי הוטסה ללונדון ועברה את הניתוח. אחרי תקופת התאוששות ומעקב צמוד של הרופאים במרכז שניידר, גילי חזרה ומנהלת אורח חיים ככל הילדים.
3 צפייה בגלריה
האם ובתה במרפאת ההשתלות
האם ובתה במרפאת ההשתלות
האם ובתה במרפאת ההשתלות
(צילום: דוברות בילינסון)
השנה גילי חגגה 12 והאם החליטה שזה בדיוק הזמן לממש את הנדר שנדרה. רוית התייצבה בבית החולים בילינסון ותרמה כליה לחולה סופני שאיננה מכירה.
קראו גם:
רוית רסלר מספרת: "כמו שחייה של בתי גילי ניתנו מחדש, כך גם אני רציתי להציל יהודי אחר. אני מאמינה במשפט שכל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו וכך אני מרגישה. נדרתי נדר שאם בתי תבריא אציל בעצמי חולה סופני. לא הרגשתי שהודיתי מספיק על הנס העצום שנעשה לנו, ורק ע״י נתינה שכזו, ללא תמורה, בצורה הכי אמיתית שיש, להציל חיים, רק ככה הרגשתי שסגרנו מעגל. זוהי שנת הבת מצווה של בתי, ואין מאושרת ממני ששתינו קיבלנו מתנה וגם נתנו מתנה- ואלו החיים".
ד״ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון, סיפר במפגש "שזה סיפור של נתינה חזרה לחברה, אומץ, ערבות הדדית עם עוד המון ערכים שורשיים יפים שמביא את ארץ ישראל היפה במיטבה.
"אני מנהל מחלקת השתלות ומשתיל מזה שנים רבות ובכל פעם סיפור כזה מצליח לרגש אותי מחדש ולהוכיח מחדש באיזו חברה ערכית ומדהימה אנחנו חיים".
3 צפייה בגלריה
האמא קיימה את הנדר
האמא קיימה את הנדר
האמא קיימה את הנדר והצילה חיים
(צילום: דוברות בילינסון)
ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים: "את גילי פגשתי כתינוקת קטנה מטופלת בטיפול נמרץ ילדים, תינוקת מתוקה שעברה טיפולים מורכבים בגיל כה צעיר.
התרגשתי מאוד אך לא הופתעתי כשאמה של גילי עדכנה אותי שהיא תורמת כליה בתרומה אלטרואיסטית, מעשה המושתת על ערכי הנתינה והעזרה לזולת. אני מחזקת את ידיה במעשה אצילי זה".
ד"ר סיגל אייזנר, מנהלת יחידת השתלות כליה במרכז שניידר לרפואת ילדים ורופאה בכירה במחלקת ההשתלות בבית החולים בלינסון, שניתחה יחד עם ד"ר נשר מוסרת כי "כמי שעושה השתלות כליה גם בילדים, זהו סיפור אנושי מרגש במיוחד, המהווה סוג של סגירת מעגל של נתינה".