מרגש: במהלך החודש האחרון מאושפז ג'מאל ותד במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים בילינסון בפתח תקוה בעקבות מחלת ריאות קשה ממנה הוא סובל, כשהוא ממתין להשתלה. השבוע הוא יצא לאוויר החופשי לראשונה מאז אושפז, בעזרת מבצע מורכב בו לקחו חלק לא פחות משבעה אנשי צוות.
1 צפייה בגלריה
ג'מאל יצא לחופשי
ג'מאל יצא לחופשי
ג'מאל יצא לחופשי
(צילום: דוברות בילינסון)

ותד (59), תושב הכפר ג'ת, סובל מפיברוזיס ריאתי וממתין להשתלת ריאות. בעקבות התדרדרות במצבו הוא חובר למכשיר לב-ריאה (אקמו) ולמערכות נוספות ולכן כמעט בלתי אפשרי להזיזו ממיטתו. אלא שבמהלך השבוע כאמור, הבלתי אפשרי הפך לאפשרי כאשר שבעה אנשי צוות סייעו בשינוע המכשור הרפואי ובתמיכה ב-ותד שעשה את דרכו אל האוויר הפתוח.
ההחלטה לצאת למבצע הייתה של אורן בכר, אחראי תחום אקמו, מצוות מפעילי לב ריאות בראשותו של גולן שוקרון, שהסביר: "ג'מאל כבר חודש לא ראה אור יום וזה מאוד קשה. ידענו שטיול כזה מאוד ייקל עליו וישמח אותו וידענו שהוא מסוגל כי שבוע לפני כן התאמנו על זה בתוך המחלקה. עשינו הכנות ויצאנו לדרך עם כל הציוד הנדרש כולל כיסא למקרה שירצה לשבת. כשיצאנו החוצה הוא יצר קשר עם אשתו בשיחת וידאו ומאוד שמח".
עוד לקחו חלק במבצע המורכב: ד"ר גל כהן-וסרשטרום - רופאה בטיפול נמרץ, ליאורה דוד – אחות בטיפול נמרץ, סאאד עומר – טכנאי הנשמה בטיפול נמרץ, והפיזיותרפיסטים רועי משה, יערה נבטי ומוטי מאירסון.


קראו גם:

"הטיול בחוץ היה הרגע הכי מרגש שחוויתי בבילינסון", סיפר ותד. "זה גרם לי לחייך ולשמוח ולהרגיש טוב בימים הקשים שלי ואני מודה לאנשי הצוות שהתפנו למשך שעה אחת רק כדי לאפשר לי את זה".
ד"ר איליה קגן, מנהל מחלקת טיפול כללי בבילינסון: " ג'מאל סבל מקוצר נשימה שהלך והתדרדר ונאלצנו לחבר אותו למכונת לב-ריאה ולמערכות נוספות שמחזיקות אותו בחיים. השבוע הוא זכה לראות אור שמש בזכות אנשי צוות רבים שנרתמו. זה עושה טוב מבחינה נפשית והתנועתיות הזו צפויה לשפר גם את התוצאות של ההשתלה שהוא יעבור".