נפתח מבצע חיסוני השפעת לחורף 2023/24 בפתח תקוה ובכל אזור השרון.
2 צפייה בגלריה
אלי ויפית מפתח תקוה. ראשוני המתחסנים נגד שפעת
אלי ויפית מפתח תקוה. ראשוני המתחסנים נגד שפעת
אלי ויפית מפתח תקוה. ראשוני המתחסנים נגד שפעת
(צילום: מכבי שירותי בריאות)
המתחסנים הראשונים במכבי שירותי בריאות הם אלי (70) ויפית (67) מפתח תקוה, שאמרו כי הם "רוצים לעבור את החורף בשלום".
השניים קיבלו את החיסון מהאחות מדינה קרמן. "נכון שהחום בחוץ עדיין בשיאו אבל הסתיו בפתח ואנחנו רוצים להגיע אליו בטוחים ומוגנים. בכל שנה אנחנו מקדימים להתחסן והחלטנו לעשות את זה גם הפעם, כדי לעבור את החורף בשלום".
בשנה שעברה התחסנו למעלה מ-465,000 חברות וחברי מכבי בכל רחבי הארץ, שמהווים 18% - ירידה של 10% משנת 2021 שם הנתון עמד על 20% התחסנות.
עוד עולה מהנתונים כי למעלה מ-55% מגילאי 65+ התחסנו בשנה שעברה, ו-23% מקרב הנשים בהיריון חוסנו נגד נגיף השפעת בחורף אשתקד.
על פי ההערכות, עומד להיות חורף קשה בכל הקשור לתחלואת השפעת ולכן חשוב מאוד להגיע ולהתחסן. לאור זאת, מומלץ לקבוע תור לקבלת החיסון בקופת החולים שלכם.

2 צפייה בגלריה
חיסון ילדים. הדעות בקרב הורים חלוקות
חיסון ילדים. הדעות בקרב הורים חלוקות
חיסון
(צילום המחשה: קובי קואנקס)

קראו גם:

ד"ר אנג'לה עירוני, ראש מחוז השרון במכבי שירותי בריאות: "לפי כל התחזיות, החורף המתקרב אלינו השנה, עומד להיות גשום וסוער, מה שעלול להעלות את כמות הסובלים ממחלות נשימתיות ולעודד הדבקה בשפעת.
"קיבלנו הבוקר את המלאי הראשון של החיסונים נגד נגיף השפעת שהגיעו למרכזים הרפואיים של מכבי הפרוסים ברחבי השרון. הצוותים כבר ערוכים למתן חיסונים לכל שכבות הגיל. אני מזמינה את כל המטופלים, בראשם אוכלוסיות בסיכון נשים בהיריון, מבוגרים מעל גיל 65 וילדים להקדים ולהתחסן כדי לעבור את החורף בשלום".