תביעה הוגשה נגד בתי החולים בילינסון בפתח תקוה ושיבא, בטענה שהמליצו לבת לתרום אונה מהכבד לטובת אביה, למרות שמשקל האונה היה נמוך מהנדרש, וסוג הדם שלה היה שונה משלו.
בכתב התביעה נטען כי בכך גרמו לכאורה למותו המיותר של האב. את התביעה הגיש לאחרונה עוה"ד רן שפירא נגד בתי החולים – מטעם אשתו וילדיו של המנוח.
1 צפייה בגלריה
בית החולים בילינסון
בית החולים בילינסון
בית החולים בילינסון
(צילום: דוברות מרכז רפואי רבין)
פרופ' אחמד עיד, מומחה בכירורגיה של השתלת איברים, ומשתיל הכבד הראשון בישראל, קבע בחוות דעת שצורפה לתביעה, כי התנהלות הצוותים הרפואיים בבתי החולים הייתה איטית, לא החלטית ושגויה – וכך חלפו 16 חודשים מהצגת הטיפול ליום ההשתלה, שגם היא לא היוותה פתרון אידיאלי למצבו של המנוח.
לדברי פרופ' עיד, במקרים של סוג דם שונה הסיכוי להיקלטות האיבר המושתל נמוך, ובשל כך היה על הצוות הרפואי לפנות לפתרונות אחרים שכלל לא נשקלו, כמו צנתור כבד, שהיה ככל הנראה מאריך את חייו של המנוח בצורה משמעותית, וזאת משום שהיה מלכתחילה מועמד גרוע להשתלה.
בחוות דעתו קובע פרופ' עיד כי משקל האונה שנלקחה מהבת היה נמוך מהנדרש – ומוטב היה אילו הייתה תורמת את האונה שלה לחולה אחר, ובתמורה אביה היה מקבל כבד התואם את גודל גופו וסוג דמו.
לדברי עוה"ד שפירא, הרופאים המטפלים לא יידעו את הבת כי האונה שאותה היא מבקשת לתרום אינה מתאימה לאביה ובשל כך מצטמצם מאד הסיכוי להצלחת הניתוח.
על פי התביעה, מייד לאחר ביצוע ההשתלה, החל האב לחוש ברע וסבל מבלבול. בהמשך מצבו התדרדר, והוא החל לפתח תסמינים קשים ונפטר מספר ימים לאחר ההשתלה.
קראו גם:
"טרם פטירתו, הקפיד המנוח על פעילות ספורטיבית יומיומית, ועתיד היה ליהנות מעוד שנים ארוכות בחיק משפחתו, אך בשל הטיפול הרשלני שניתן לו, נגרם מותו, וכך הותיר אחריו אלמנה וילדים שבורי לב" טוען עו"ד רן שפירא.
במסגרת התביעה אותה הגיש בשם האלמנה וילדי המנוח, מבקש עוה"ד שפירא מביהמ"ש השלום בתל אביב להורות לבתי חולים 'שיבא' ו'בילינסון' לפצות את בני המשפחה על נזקיהם ואובדנם, עד לתקרת סמכותו של בית המשפט (2.5 מיליון שקלים).
תגובת בית החולים בילינסון: "התביעה מתנהלת בימים אלו בבית המשפט ונמצאת בשלביה המוקדמים.
איננו סבורים כי במקרים אלו המקום המתאים להשיב לטענות הינו מעל דפי העיתון.
ככלל הטענות המופנות כלפי בית החולים בתביעה מוכחשות מכל וכול ומענה מפורט להן יינתן במסגרת ההליך המשפטי.
מחלקת השתלות של בילינסון היא היחידה והגדולה בישראל המבצעת את כל סוגי השתלות איברי הבטן מהחי ומהמת. למחלקה צוות מקצועי בעל ניסיון רב וברמה בינלאומית שעובד 24/7 , שבתות וחגים כדי להציל חיי חולים, עם זאת, מטופלי המחלקה הינם אנשים חולים מאוד במצבים מורכבים, קשים ולעיתים אף קריטיים ולמרות המאמצים הכבירים שנעשים להציל חיי אדם, לעיתים ניסיונות אלו עולים בתוהו.
אחוזי ההצלחה של המחלקה בתוצאות הניתוחיות המידיות ולטווח הארוך זהות לדיווחים העולמיים לפי נתוני CTS (בילינסון הוא בית החולים היחיד בישראל שמדווח את תוצאות ניתוחי ההשתלות לאיגוד בינלאומי זה)".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה