"היום שופטת כדורגל שהיא אישה טרנסית תדבר אתכם על שינויים, כי מי אם לא אני אבין".
2 צפייה בגלריה
ספיר ברמן והתלמידים
ספיר ברמן והתלמידים
ספיר ברמן והתלמידים
(צילום: אנקורי פתח תקווה)
כך אמרה השבוע ספיר ברמן לתלמידי אנקורי במפגש שנערך בבית הספר בפתח תקווה.
ברמן הגיעה לדבר עם התלמידים על השינויים הגדולים שעשתה בחייה, וסיפרה: "עשיתי שינוי במגדר, אבל לא רק. זה שינוי במהות, בחשיבה, בתפיסה וברצון שלי לקדש את עצמי. ליצור לעצמי חיים מלאים. היום אני חיה חיים מלאי משמעות".
הפגישה עם ברמן, שופטת בליגת העל בכדורגל, הייתה חלק מסדרת מפגשים שנתית של הילדים והילדות עם אנשי מפתח בחברה הישראלית. במפגש נכחו תלמידים בגילאי 14-18 מבתי הספר של אנקורי בתל אביב, פתח תקווה, צפון (קרית ביאליק), סטודיו ומדיה אנקורי, שהקשיבו בפתיחות ובהתרגשות לאופן שבו ברמן הציגה תהליכי שינוי אישיים, מגדריים וחברתיים.
ברמן שוחחה עם הילדים והילדות על היכולת לבחור, ועל הקושי להתמודד גם עם עצמך וגם עם הסביבה והלחץ החברתי. הייתה זו הרצאה מעוררת השראה, שהעניקה אפשרות להיכנס למסעה של השופטת הטרנסג'נדרית הראשונה במגרשי הכדורגל.

2 צפייה בגלריה
ספיר ברמן. "ללכת אחרי הלב שלנו וללכת אחרי מי שאנחנו"
ספיר ברמן. "ללכת אחרי הלב שלנו וללכת אחרי מי שאנחנו"
ספיר ברמן. "ללכת אחרי הלב שלנו וללכת אחרי מי שאנחנו"
(צילום ירין שיפמן )

ברמן שאלה את התלמידים על עצמם, מה מניע אותם לשינוי, ומה זה בכלל שינוי. "כשאני לא מקבלת החלטות, כשאני נשארת פסיבית, לא נותנת לעצמי את האפשרות להשתנות – זה הדבר הכי מסוכן שאני יכולה לעשות לחיים שלי. החיים שלי היום הם דינמיים, מתוך מקום של אהבה, של כוח".
"הייתי מצטיינת בלהיות בן", ברמן סיפרה, "הייתי מי שמצפים ממני להיות. זה כל כך בער בי, כל כך לא נתן לי שקט מבפנים, השינוי התחיל בתוכי בלי שארצה בו, בעבע בתוכי. שינוי זה מפחיד, ורציתי את זה יותר מכל דבר אחר בחיים שלי".
אחד הילדים שאל את ברמן איך סיפרה למשפחה שלה, והיא ענתה שאחרי שפתחה את הנושא בפני ההורים שלה וקיבלה את תמיכתם, הרימה טלפון לכל שאר חברי המשפחה, מחוזקת מהידיעה שההורים שלה לצידה. "לא משנה מה תבחרי, לא משנה מה תהיי, תמיד אהיה הגב שלך, אוהב אותך ואהיה לצידך. זאת אמא שלי", אמרה.
קראו גם:

ברמן עודדה את התלמידים להיות נאמנים לעצמם ולמי שהם. "אני שופטת הכדורגל האמיצה שיצאה, רוצה לקשור את המושג אומץ לחיים שלכם. המקום של ללכת אחרי הלב שלנו וללכת אחרי מי שאנחנו – זאת ברירת המחדל שלנו, לקדש את עצמנו, להיות הכי טובים כלפי עצמנו".
מנכ"לית קבוצת החינוך אנקורי, אסנת הבר-קוטון: "ספיר ברמן לקחה על עצמה משימה חברתית ותרבותית עצומה - היא מציעה מפגש פתוח עם אישה טרנסית נורמטיבית. שינוי מגדרי כמהלך שאפשר לעבור, ולשמור על הקשרים המשפחתיים, על מקום העבודה ועל הזכות להמשיך את החיים, אמנם קצת אחרת, אבל כסדרם. ברמן מוציאה את הטרנסיות מהשוליים החברתיים, ומציבה אותה במרכז. שמחנו לשמוע שהיא לומדת הוראת מקרא, ונשמח לעבוד איתה בעתיד".