שחקנית חדשה במערכת הפוליטית בפתח תקוה: מור דקל, יו"ר העמותה למען הילד בגיל הרך, יועצת ראש העירייה בתחום ואקטיביסטית חברתית תתמודד בבחירות הקרובות למועצת העיר ותתמודד ברשימת "פתח תקווה ביתנו" לצידו של עו"ד מארק קניז'בסקי, שיעמוד בראשה.
2 צפייה בגלריה
מור דקל בכנסת
מור דקל בכנסת
מור דקל בכנסת
(צילום: דוברות הכנסת)
דקל (37), נשואה לעידו ואם לשלושה ילדים, מוכרת כמי שפועלת לאורך השנים האחרונות למען החינוך בגילאי 0-3. במסגרת תפקידה כיו"ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, אותו היא ממלאת בהתנדבות, היא הובילה מספר מהלכים החל ממחאת "ילדינו לא הפקר" שהוציאה עשרות אלפי אנשים לרחובות ב-2019 ועד לחקיקת חוק הפיקוח על הגיל הרך, התקנת תקנות חוק הפיקוח, חקיקת חוק המצלמות והמאבק להעברת תחום הגיל הרך למשרד החינוך.
דקל פועלת בכנסת ומול רשויות המדינה כדי לקדם את השינוי במעמד הפעוט וכן לטובת לקיחת אחריות של המדינה על התחום. בנוסף מסייעת דקל להורים נפגעי עבירה, נאבקת לשינוי התדמית ותנאי העבודה של נשות החינוך מגיל לידה בחינוך הפורמלי והבלתי פרומלי ומייצגת את ילדי ישראל מגילאי לידה עד 8.
במקביל, משמשת דקל בזירה המקומית כיועצת ראש העירייה בתחום החינוך לגיל הרך ופעלה להקמת האגף לגיל הרך בעיר, אגף שטרם הוקם בישראל קודם לכן.
השבוע הודיעה דקל על הצטרפותה לרשימת "פתח תקווה ביתנו" לצידו של עו"ד מארק קניז'בסקי ומסרה: "אחרי שנים של עשייה משמעותית למען ילדי הגיל הרך בפתח-תקווה ובמדינה כולה, אחרי שיום ולילה אני מייצגת את הקול שלכם מבחוץ, החלטתי שהגיע הזמן שארוץ למועצת העיר ואפעל עבורכם מבפנים. אני מאמינה בכל ליבי שהכל מתחיל ונגמר בחינוך, ובמיוחד בחינוך מלידה! אני יוצאת למסע הזה באמונה שלמה שנצליח לעשות המון טוב לתושבי פתח תקווה, מתבוננת היום בגאווה על הדברים שעשיתי למען העיר, ובמיוחד מתרגשת מהמחשבה על מה שעוד אעשה".

2 צפייה בגלריה
מור דקל
מור דקל
מור דקל
(צילום: יח"צ)

קראו גם:

בשיחה עם מיינט פתח תקוה, נשאלה דקל שמקורבת לראש העירייה, מדוע החליטה לרוץ ברשימה נפרדת? על כך ענתה: "יש לי יחסים מצוינים והערכה עמוקה עם ראש העירייה- מקצועית ואישית. החלטתי לרוץ ברשימה נפרדת כי הגעתי למסקנה שזו הדרך הטובה ביותר כיום לקידום האינטרסים של הבוחרים שלי. אני מתכוונת לשתף פעולה עם ראש העירייה שייבחר ואעשה זאת מעמדת כוח עצמאית, תוך הובלת רשימה עצמית וחזקה במועצה, כזו שתאפשר לי להגן ביעילות מירבית על הזכויות של התושבים. ההחלטה נעשתה לאחר מחשבה רבה, כאשר טובת התושבים לנגד עיני".
האם רמי גרינברג הציע לך מקום ברשימה שלו?
"כל החיים אני יוזמת ומקבלת החלטות. אני בטוחה שכדי להצליח צריך ליזום ולדעת לקבל החלטות למען מטרה שאני מאמינה בה וחשובה לי. כך עשיתי כשקיבלתי החלטה להוביל יחד עם חברי עו"ד מארק קניז'בסקי רשימה עצמאית חזקה".